|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bygork ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:00 |
Hej Min gamle DVD afspiller er stået af. Lidt grøn indenfor Mediaafspillere og NAS området håber jeg derfor i kan hjælpe. Jeg overvejer som erstatning for DVD afspilleren kraftigt at købe en form for mediaafspiller, der kan afspille de fleste gængse formater som DIVX, XVID. AVI, bluray, osv. Gerne hvor softwaren også kan opgraderes hvis der f.eks. kommer en nyere XVID version. Jeg har endvidere et ønske om at kunne tilslutte en ekstern Haddisk eller USB nøgle til Medieafspilleren, og så afspille derfra, men hvis det er muligt evt. også afspiller filerne fra en Computer eller NAS lokaliseret et andet sted i huset. Er dette muligt med en trådløs forbindelse, eller hvad er der at krav til forbindelse/muligheder ? I forhold til ovenstående hvad vil i anbefale ? Jeg har set at Netgear og Linksys har nogle Medieafspiller produkter som bl.a. Elgiganten har reklameret med til en rimelig pris, men dækker de mit behov eller hvad er jeres erfaring? I forlængelse af ovenstående så har jeg et ønske om at kunne købe en NAS server. NAS'en skal gerne kunne understøtte mediaafspilleren mest muligt. Men samtidigt skal den have 2 harddiske der spejles sådan at familiebillederne ikke mistes hvis den ene Harddisk står af. Endvidere er det et krav at NAS serveren kan køre SABnzbd+ mens det ville være lækkert at den kunne tilsluttes USB harddiske og evt. ESATA.Er der ev.t en idé i at bygge min egen NAS server i stil med denne? www.instructables.com/id/Build_an_inexpensive_Ikea_NAS/ På forhånd tak vh Bygork |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
![]() |
Der er flere muligheder her.
Umiddelbart ville jeg foreslå en Popcornhour A-110 - fåes til omkring 1500,- Den afspiller alle de filformater du smider efter den, stort set i hvert fald. Den har indbygget netværk så du kan streame fra en NAS eller server i hjemmet. Desuden har den plads til en harddisk i sig, som gør du ikke behøver en USB eller server stående, men i stedet har dit materiale liggende på den harddisk. En test af lillebroderen, som kan næsten det samme som A-110. Der er mange alternativer, hvor WD TV Live kunne være en af dem. Den fåes til 900,- og kan i grove træk en del af det PCH'en kan. Dog ikke så kompatibel med alle formater, men meget meget brugervenlig og nem at sætte op. I denne er der ikke mulighed for at indsætte en harddisk. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvis det skal være Popcorn Hour må det vel være den nye afløser for A-110, nemlig A-200.
Get kunne også være storebror C-200, eller Dune HD Prime/Base 3.0
NAS? Der ville jeg, og mange andre ikke tøve, og vælge QNAP.
De har nok de bedste i segmentet, og et udvalg der tilfredsstiller næsten alle behov.
|
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
![]() |
Kan da godt se jeg ikke er up-2-date :) Kendte kun til C-200 som måske for nogen kan være lidt voldsommere og lidt dyrer affære :)
A-200 ser lækker ud :)
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Lækker? Hmm, syntes den ser umådelig grim ud, men det er jo indhold og funktion man skal kigge på, men det var måske også det du mente?
|
|
![]() |
|
![]() |
Udseende synes jeg hverken A-110 eller A-200 er lækre nej :)
Mht funktioner er den meget nice, dog ikke noget jeg selv ville bruge i forhold til min A-110. |
|
![]() |
|
![]() |
Næh, der er vist ikke sket det helt store jordskred, og syntes også deres design hører til på et pubertetsværelse, og ikke i stuen.
Men der er jo, lidt dyrere, Dune HD Prime/Base 3.0 der ville passe meget bedre, og stort set samme som C-200.
|
|
![]() |
|
![]() |
Dune HD Prime ser lækker ud :) Hvad står den i?
Desværre kan jeg kun foreslå WD TV Live og PCH A-110 til trådstarter, da det er de eneste Medie Streamere jeg har haft i hænderne.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
den fede kunne være popcornhour c-200 (sådan en har jeg), den lidt mere prisbevidste og lidt færre muligheder deres spritnye a-200.
der er ec compare her http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productcompare
der er ihvertfald masser af muligheder, der er sikker andre der kan fortælle om andre mærker
![]() Og nas server, bruger jeg selv synology, og skal der peges i retning af en seriøs (dog lidt dyrere, men god performance) kunne det være synology ds209+II http://www.synology.com/enu/products/DS209+II/index.php
alternativt afhængig af datamængden, deres ds409+ (sådan en har jeg) og smide et par store diske i dem, enten i spejling eller et raid5 setup (for den store)
du kan teste deres software her http://www.synology.com/enu/products/demo/index.php
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
http://nemedia.dk
Syntes også den ser godt ud, og passer perfekt sammen med alle mine Sony Gadgets. :)
Men har et par Netgear EVA8000 og de gør det udmærket, og kan samarbejde over nettet.
Em funktion jeg nok kommer til at savne, men kan da undværes.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |