recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad sker der for det er så billigt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der for det er så billigt?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad sker der for det er så billigt?
    Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:50
Hej
Jeg var inde og kigge på denne side og blev rystet over priserne på eksempelvis dette TV. Kan godt tænke mig til at det ikke har DVB-C tuner, men vil man kunne tage analogt signal med den?

Så vidt jeg forstår kører yousee med analog til minimum år 2019, så det burde vel virke indtil da?

Har desuden ikke helt forstået om et TV med kun Mpeg2 vil kunne fungere efter 2012 selvom der stadig også sendes analogt til den tid, eller om det skal have Mpeg4??

http://dk.secondmedia.eu/product/details/231/hannspree_lcd_tv_9_6_apple_gron
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:55
Jeg tænker blandt andet på disse som jo er sygt billige... Det har dvb-t og mpeg2... Vil det fungere efter 2012 så længe udbyderen sender analogt ved siden af det digitale?

Redigeret af Strange - 18-Januar-2010 kl. 15:04
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 23:29
Kan jo ikke passe at alle der har kigget intet ved om ovennævnte... Ja, jeg ved godt det bestemt ikke er klasse TV, men det er til værelser så kunne virkelig godt bruge lidt hjælp her :-)
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Kan jo ikke passe at alle der har kigget intet ved om ovennævnte...

Ukendt mærker fra lille forhandler, det er vel ikke usandsynligt at der ikke lige er nogen herinde som har handlet de modeller.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:16

Jeg spørger jo hverken til om det er et godt sted at handle eller om det er gode TV... Jeg tror godt selv jeg kan gætte mig til det ikke er Panasonic niveau.

Jeg spørger bare om de TV vil virke med signalet?
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:29
Jeg er ikke i tvivl om, at den analoge tuner vil virke med Yousees analoge signal (indtil de slukker).

DVB-T tuneren vil ophøre med at virke i 2012.
Kuro
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:45
Hej mgmg

Vil de ikke alle virke så længe at der også sendes analogt...? Og skal det forstås sådan at hvis et TV ikke har Mpeg4 efter 2012 så skal man have en boks til det uanset om der sendes analogt eller ej?

Har meget svært ved at forstå lige det der, så ville være fint med lidt hjælp. Tak :-)
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:56
Alle TV med analog tuner vil virke så længe det fodres med analog signal.
Hvis du har kabel TV (dvb-c) så sker der ikke noget i 2012 - det analoge signal vil fortsat virke.
Hvis du modtager via egen antenne (dvb-t) skal du anvende Mpec4 tuner efter 2012, indtil da vil du kunne modtage DR1, DR2 og TV2 i Mpec2.

Det site du linker til virker ikke seriøst - de skriver at du kan putte dit Boxer kort direkte i CI slottet, hvilket ikke vil virke da Boxer kører Mpec4 og TV´et kun har Mpec2.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:09
OK, tak for svar. Jeg har lige snakket med dem. De siger at de tre tv jeg linker til alle vil virke indtil 2012 og derefter skal have en boks... Kan det passe? Så længe der også udsendes analogt vil det vil virke uanset hvad? Nogen der ved hvor længe Canal Digital fortsætter med analog, da et af dem skal gives i gave?

Ingen af tv skal bruges med egen antenne... Alle skal bruges til kabel tv.

Redigeret af Strange - 19-Januar-2010 kl. 14:10
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:31

Udsending af analog signal har CanalDigital stoppet med for længe siden - de sender udsender kun digitalt (dvb-S) og du skal havde en boks allerede nu.

Analoge signaler via antennenettet (dvb-t) stoppede 1. november 2009. Du kan som sagt modtage DR1, DR2 og TV2 via den indbyggede dvb-t tuner frem til 2012 - herefter skal du havde en Mpec4 boks. Du kan ikke modtage de nye DR kanaler eller Boxer kanaler uden ekstern boks på de linkede skærme hverken nu eller senere. 

De eneste som udsender analoge signaler er kabel-tv udbyderne og her er endnu ikke fastsat en slutdato.

Redigeret af Ullum - 19-Januar-2010 kl. 14:32
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:34
Hvis alle skal bruges til kabel TV så er der ingen problemer - men hvorfor spørger du så til Canal Digital ??
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:38
Hej Ullum

Det er også via kabel tv at dem TV'et skal gives til får signal. Det er bare fordi antenneforeningen nu hører under Canal Digital. Så ville disse to TV ikke kunne modtage alle kanaler analogt?

http://dk.secondmedia.eu/product/details/239/hannspree_lcd_tv_15_glaze 

http://dk.secondmedia.eu/product/details/214/quigg_15_lcd_tv_dvd

Redigeret af Strange - 19-Januar-2010 kl. 14:39
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu