|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 19-Januar-2010 kl. 07:37 |
||||||||||||||||||||||||
Eeiij hvor dårligt - Logitech er da vist faldet af på den - kun 2 bluetooth mus og ingen V270 mere - og ikke engang en tilsvarende bluetooth mus som V270. Øv, øv. Min V270 (hedder den så vidt jeg husker) er ved at ønske at gå på pension, da den ikke altid reagerer på venstreklik længere. Kunne tyde på den er ved at være slidt.
Jeg synes det er mærkeligt at de ikke laver alle mus med bluetooth - det er indbygget i alle nyere bærbare - og det er der bare. Det forstår jeg ikke. Ja ja, den der unifying modtager lyder smart nok, men hvorfor ikke lave det system bare med bluetooth i stedet for?
Mus som jeg ville overveje er:
- Logitech M505.
Hmmm., ikke flere interessante fra Logitech, så er der:
|
|||||||||||||||||||||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
![]() |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Kunne det ikke tænkes at den 2,4-GHz forbindelse måske er mere stabil end BT ?
|
![]() |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det ved jeg ikke, jeg kan ikke lige finde noget om bluetooth forbindelsen - men er det ikke også 2,4 GHz? Men i hvert fald har min V270 virket upåklageligt og klippestabil.
|
Thorvald. |
![]() |
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Jo, Bluetooth fungere også på 2.4 GHz, men hopper rundt på den båndbredde 1600 gange i sekundet, hvilket har givet problemer mht. andre trådløse netværk, der er i nærheden. Jeg er ikke klar over, om det problem er løst, men det har ihvertfald eksisteret.
Nu spekulere jeg, og jeg har ingen kilde eller baggrund for at følgende påstand skulle være korrekt, men kunne det tænkes, at fordi de fleste bærbare netop benytter sig af trådløs netværk 802.11b/g p+å 2.4 GHz båndet, at en eller anden ingeniør eller andet har sagt, at det muligvis ikke er pissesmart at tilkoble en enhed, som man faktuelt er klar over smadrede netop dette spektum? ![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Ok jeg forstår. Det er så måske ikke noget problem i praksis (synes jeg ikke jeg har oplevet i hvert fald) - vi har to bærbare, der kører trådløst, nu også en printer - og begge vores mus er med bluetooth. Ok - de sidste par måneder har min computer kørt med kabel til internet, for måske bedre at kunne udnytte den nye 20 mbit internet forbindelse.
Men ok - Logitechs USB unifying system er ganske sikkert også rigtigt smart.
|
Thorvald. |
![]() |
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Nu ved jeg ikke hvor gammel din mus er, men det med at venstre museknap begynder at falde af på den har jeg selv oplevet 2 gange nu. I mit tilfælde var det dog modsat. Den dobbelt klikkede når jeg enkelt klikkede. Hvis den er under 5 år gammel, så prøv at kontakte logitech support. Jeg har fået min mus byttet 2 gange uden at det har kostet mig andet end at jeg skulle sende den lille USB receiver ind til dem efter at den nye mus var ankommet. De har sublim service.
|
![]() |
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Er der nogen der kan melde tilbage hvordan rækkevidden af unifying modtager er i forhold til bluetooth?
|
![]() |
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Redigeret af srnkrkgrd - 19-Januar-2010 kl. 16:28 |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
#huiron: Det lyder interessant. Musen er ikke 5 år gammel, måske 2½ år. Og ja du har ret, Logitech har en god service og nogle gode produkter.
|
Thorvald. |
![]() |
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
det gode ved de nye mus er at der er kommet en "unified" modtager. Det vil sige at dagene med alle mulige dongles til mus og tastatur nu er væk. det er den samme modtager der bruges til deres nye trådløse sæt og de nye mus. så du kan parre en ordentlig mus med et alm keyboard (jeg er eksempelvis venstrehåndet så jeg "skal" have en mus der er universel og dem er der ikke så mange af i de sæt. men nu kan jeg parre med en anden mus hvis jeg har lyst.)
|
![]() |
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Tak for svar "srnkrkgrd". Hvis min bluetooth mus og tastatur er mere end 2 meter fra PC'en er modtagelsen dårlig, så denne her "unified" vil nok i praksis ikke være dårligere.
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det tvivler jeg faktisk på, fordi der inden for Bluetooth findes 3 grader. Class 1, 2 og 3, som rækker henholdsvis 1 meter, 10 meter og 100 meter. Hvis man som producent forsøger at lave et produkt, som bruger mindst muligt strøm, så vælger man sikkert Class 1, når der er tale om produkter, der er beregnet til at stille ved siden af computeren. Kilde
Jeg kan ikke sige, at jeg ved, at det produkt, som du har benytter class 1, men det lyder det til. Jeg har generelt bedre erfaringer med RF 2.4 GHz produkterne, som "unified" fra Logitech hører ind under. Du kan jo prøve, at gå ned til din lokale hardware-pusher og forsøge at se, hvor langt dukan gå med et RF 2.4 GHz tastatur.
![]() Ellers har du jo 14 dages fortrydelseret på produkter, som du har købt på nettet, også selv om du har test prøvet dem.
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |