Nå, så fik jeg også købt en WD TV LIVE. Og er super glad for den.
Nu er det sådan, at jeg har en Synology cs407 som indeholder en masse film. Fra WD vil jeg gerne kunne se film, det er også fint nok. Det kan jeg godt. Men får som regl ikke rigtig tekster med på filmen og kan heller ikke vælge dem. Filmen er bare smidt over fra rip af filmen til vob filer.
Skal jeg så lave selve dvd filmen om til mkv? Og får jeg så tekster med?
Så vil jeg gå et skridt videre og så se en Bluray film fra NAS til WD. Den starter fint op, men lyden hakker men det gør filmen ikke. Det skal lige siges at det er Transformers 2 og lidt underligt, så ligger der en masse filer i mappen og den fil til at kører selve filmen hedder .m2ts. Der troede jeg de ville hedde mkv? Skal jeg så lave hele filmen om til MKV for at afspille den ordenligt?
Vil dog prøve med en anden film når jeg kommer hjem senere fra arbejde. Og så lave den om til ren mkv for at se om det skulle have en indflydelse.
Sidder på et 100mbit netværk. Skal jeg prøve at ligge filmen over på en usb harddisk og så se den derfra, bare for at se om det hjælper? Vil helst undgå at være uafhængig af den. Hvad hvis jeg satte et usb kabel fra NAS til WD, ville det hjælpe på problemet med Bluray filmen?
Et andet spørgsmål, hvordan får man thumbnails billeder ind i det pågældende mapper så man kan se dem inden man afspiller filmen? Eller sat på en anden måde, hvordan laver man thumbsnail?
På forhånd tak.