|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() Sendt: 28-Januar-2010 kl. 12:01 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg er på udkig efter nyt grafikkort (PCI-express x16) til min maskine, som desværre har en lille strømforsyning. Mit nuværende grafikkort er et NVIDIA® GeForce™ 8600 GT TurboCache med PureVideo technology 512 MB dedikeret hukommelse, op til 1791 MB total og HDMI udgang, som ikke helt kan følge med mere.
Grundet garanti på maskinen må jeg ikke pille med PSU'en, så dette er ikke et alternativ.
Håber nogen kan hjælpe med et godt bud på et nyt grafikkort med HDMI, som gerne kan sparke lidt mere røv end det nuværende gør nu he he
Redigeret af Ham_Der_Hansen - 28-Januar-2010 kl. 12:06 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Nu skriver du jo ikke noget om, hvad du reelt har af strømforsyning, men der er en glimerende artikel om det, hvor forskellige enheder bliver sat op imod hinanden.
* Actual power consumption for the graphics cards only. Results taken at idle on the Windows desktop and under full load running the Fur benchmark. Kom med lidt mere information om dine komponenter, så kan det være at vi kan komme nærmere en løsning.
(Det lyder som om at du har et bundkort med integeret grafikkort, da det har en delt hukommelse.) Redigeret af srnkrkgrd - 28-Januar-2010 kl. 18:47 |
![]() |
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
Tak for svaret sorry my bad, strømforsyningen er på 300 Watt i alt.
Jeg har følgende specs:
HP Pavilion M9067.sc-a
Operativ system: Windows 7® Ultimate 32-bit* var født med Vista, men har selv opgraderet til Windows 7 Processor: Intel® Viiv™ processor technology Intel Core™2 Quad processor Q6600 Frontsidebus: 1066mhz Hukommelse: 4 GB DDR2-SDRAM (667mhz) (kun de 3,25 GB kan bruges) Harddisk : 640 GB (2 x 320 GB) SATA 3G Hard Disk Drev (7200 rpm) - er prækonfigureret til RAID 0 Grafikkort: NVIDIA® GeForce™ 8600 GT TurboCache med PureVideo technology 512 MB dedikeret hukommelse, op til 1791 MB total allokeret af Windows Vista® Strømforsyning: 300 watt Jeg mener ikke det er integeret, det sidder sperat i et PCI-E slot. Jeg er på udkig et nyt kort, som ikke bruger alt for meget strøm, så maskinen crasher.
|
![]() |
MadMaxDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Jeg mener de nye Radeon 5750 og 5770 er rimelig fornuftige mht ydelse og strømforbrug.
HD5750 har et idle/load forbrug på 16W/86W ifølge http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5770,2446-15.html Mvh Max |
![]() |
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
alternativt kunne man læse denne tråd! http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74740&title=grafikkort-med-lavt-strmforbrug
|
![]() |
![]() |
Jeg vil straks på forslagene tak for det MadMax og Claus :-)
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |