|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Up2NoGood ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 02-Februar-2010 kl. 18:32 |
Hejsa,
Jeg har et problem med mit Samsung 40" LCD TV. Problemet kan bedst ses her http://www.youtube.com/watch?v=Cgh4MTHmJlQ Dog er det ikke min video, men samme ballade. Problemet ses allerede i ved boot, hvor POST Bios screen og windows startup vises som meget røde. Jeg synes der er sammenhæng mellem hvilke Hz jeg vælger i Refresh Rate på HTPC'en. Der er ingen problemer med vise almindelig tv signal, Wii eller PS2. Jeg har prøvet at skifte grafikkort, men problemet lader til at være det samme. Tilslutning fra HTPC til TV er DVI->HDMI. Smider jeg en almindelig skærm på HTPC'en, vises tingene perfekt. Nogen ideer til hvad der er galt? |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Nogen løsning kan jeg ikke komme med, men min samsung PC monitor gør det nogen gange (har vel gjort det 5-6 gange på 2 år) - Hos mig er det bare blåt istedet for rødt - men ellers er det præcist det samme udseende.
Den har gjort det med 2 forskellige grafikkort og 2 forskellige DVI kabler. Hos mig forsvinder det dog hvis man slukker skærmen og tænder den igen.
|
|
![]() |
|
Up2NoGood ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Hejsa,
Jeg fandt løsningen på mit problem. Efter at have skrevet til Samsung, vendte de tilbage og sagde man ikke kunne anbefale DVI-HDMI på et tv med den alder det har. Jeg skiftede mit grafikkort ud til et ASUS ATI EN4350. De har HDMI udgang, og derfor har jeg skiftet mit kabel ud, så jeg kører HDMI - HDMI. NU RINGER DET 100 %! ![]() Før var alt næsten rødt under boot, men det er helt væk nu. Jeg kunne heller ikke gå højere end 30 hz(i) interlaced. Nu kan jeg smide 60Hz på, og det hele spiller bare... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |