Hej alle,
har købt DVBviewer, og kan optage fint på min lidt mindre pc som kører Windows XP 32bit.
Men, af og til, kunne jeg egentlig godt tænke mig at kunne se filmene, og savner derfor hjælp til at finde/opsætte et codecs, som kan bruges i DVBviewer, som vel og mærke understøtter HardWare Acceleration.
Som sagt, mindre PC. , men den har ATI HD Radeon 3200 chipset, så det er DXVA vi snakker om, hvis jeg har læst/googles korrekt.
Jeg har forsøgt mig med Shark007's codec pakke, men her dumper DVBviewer når jeg slår DXVA til.
Codec'et (FFdshow med DXVA) spiller ellers fint i f.eks. Media Player Classic og CPu utilization er langt nede, og ingen hakken i billedet.
(Her synes jeg dog at have det problem at undertekster ikke spiller.)
Udover konkret hjælp til issuet omkring DVBviewer, kunne det være fint hvis nogen havde nogle hints.
Er sgu' ved at være lidt rundtosset, og har re-installeret (dog via ghost images) 3 gange, og prøvet lidt af hvert.
Det er som om, når jeg får én ting til at virke, så mangler jeg noget andet. Virker DVBviewer med DXVA, så virker MPC ikke med meg2 afspilning, og sådan har det kørt i ring hele ugen. Har jeg billede begge steder, hakker det ene, eller lyd mangler, eller er forsinket, eller jeg mangler undertekster, eller.... you name it :-/
Altså, hvad er opskriften?
krav:
- skal kunne optage og se H264 samt alm. mpeg 2 (begge dele gerne med lyd tak, hvilket også driller)
- skal kunne afspille *.ts filer, ligeledes med lyd, undertekster o.s.v.
- MKV skal også virke, da jeg sikkert får lavet ts filerne om til sådanne...
Glæder mig til den slags om 5-10-?? år bliver ligeså standard som at tilslutte en USB mus ;-)