recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad skal der til for at få 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvad skal der til for at få 3D?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: hvad skal der til for at få 3D?
    Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:03

Jeg overvejer at hoppe på et af de nye 3D tv. Jeg har desuden købt en Onkyo 507 receiver og er også tæt på højttalere. Jeg skal  bruge min PS3 som afspiller.
Vil jeg med dette setup uden problemer kunne lave 3D (altså når man til sommer kan downloade firmware til sin PS3), eller skal der udskiftes en masse for at det kan lade sig gøre…

Jeg mener at have læst at hdmi standarden for 3D bliver 1.4... Og en Onkyo har vel kun 1.3.... Så er løbet vel allerede kørt der?

Spændt på at høre jeres svar!

Redigeret af Strange - 11-Februar-2010 kl. 14:03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg overvejer at hoppe på et af de nye 3D tv. Jeg har desuden købt en Onkyo 507 receiver og er også tæt på højttalere. Jeg skal  bruge min PS3 som afspiller.
Vil jeg med dette setup uden problemer kunne lave 3D (altså når man til sommer kan downloade firmware til sin PS3), eller skal der udskiftes en masse for at det kan lade sig gøre…

Jeg mener at have læst at hdmi standarden for 3D bliver 1.4... Og en Onkyo har vel kun 1.3.... Så er løbet vel allerede kørt der?

Spændt på at høre jeres svar!

Jeg er stadig i gang med at forsøge at læse op på 3D, men det er sgutte nemt at finde noget overskueligt info... Men dét jeg har kunnet konstatere indtil videre, er at når man siger at 3D kræver HDMI 1.4, så gælder det for at kunne have 1080P 3D, dvs. fuld 1080P per øje. Du kan godt overføre 3D via HDMI 1.3, men "kun" ved 1080i per øje (eller 960x1080 per øje, alt efter system). Det er givetvis dette PS3 vil komme til at understøtte, eftersom den ikke har HDMI 1.4. Forskellen vil i praksis nok være relativt begrænset, så jeg tror ikke man skal fare ud og skifte alt grejet ud, før man lige har set forskellen. Især når vi taler om et almindeligt tv, hvor forskellen på 1080i og 1080P alt andet lige vil være mindre tydelig end på store projektor-billeder.

I værste fald, så har Panasonic vist en afspiller på vej med både en HDMI 1.4 og en HDMI 1.3 udgang, så man kan bruge HDMI 1.3 udgangen til lyd.

Men helt generelt, så er 3D lige nu en temmeligt uoverskuelig jungle, hvilket vel kun underbygges af at HDMI allerede har lanceret en opdateret version af HDMI 1.4 (1.4a), allerede inden det første 1.4 produkt er på gaden...
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:34
Hej Otto

Tak for dit udførlige svar.... For mig behøves det ikke være top-of-the-notch mht. 3D, så bare det at det kan vise det (selvom det nok ikke bliver ligeså vildt) er fint for mig.

Jeg tror jeg hopper på... Men nu må vi lige se hvad de kommer med.

Venligst
Strange
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:51
Men kan HD lyd overføres samtidig med "3D" light udgaven ??  
Til top
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:04
Kan desværre ikke lige finde kilden,  men mener at have læst, at ps3's hdmi port godt kan opdateres af software til at kunne understøtte fuld hd 3d, altså 1080p per øje.
KRP-600m - isf-kalibreret
Onkyo 705
Focal Sib
PS3/Xbox360 Hddvd addon
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:44
Kunne man eventuelt gøre sig forhåbninger om, at det vil komme til 'at virke' med ikke 3d-skærme?? Jeg tænker i form af den rigtige afspiller, en converter eller noget, nu hor det i princippet virker med hdmi 1.3 også?

Eller skal man have en 'rigtig' 3D skærm?
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Kan desværre ikke lige finde kilden,  men mener at have læst, at ps3's hdmi port godt kan opdateres af software til at kunne understøtte fuld hd 3d, altså 1080p per øje.

Det mener jeg også er rigtigt.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Kunne man eventuelt gøre sig forhåbninger om, at det vil komme til 'at virke' med ikke 3d-skærme?? Jeg tænker i form af den rigtige afspiller, en converter eller noget, nu hor det i princippet virker med hdmi 1.3 også?

Eller skal man have en 'rigtig' 3D skærm?
at HDMI 1.3 kan klare 1080i eller 720p, handler om data overførsler og ikke teknologiske tv billed løsninger som gør 3d muligt..

Så du skal stadig have ny skærm som klarer 120hz (altså 2x60hz) det har kun computer skærme idag, og de er ikke særlige fede at bruge til tv..

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 01:12
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Det mener jeg også er rigtigt.

Det er det så ment også 

http://www.engadget.com/2010/02/10/ps3-getting-3d-firmware-update-this-summer/
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Det er det så ment også 

http://www.engadget.com/2010/02/10/ps3-getting-3d-firmware-update-this-summer/

Jeg kan ikke se nogen henvisning til 1080P per øje?

Teknisk set burde det være muligt at køre 1080P/24 per øje med HDMI 1.3 uden de store problemer, men jeg savner henvisninger til at HDMI standarden tillader det i praksis.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu