recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI tilslutning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bomberinho Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI tilslutning
    Sendt: 17-Februar-2010 kl. 01:38
Hej alle
 
Jeg har et plasma pioneer PDP-4280XA. http://www.pioneer.dk/dk/products/archive/PDP-4280XA/index.html. Tv'et har 3 hdmi indgange. HDMI indgangeer nummereret 2, 3 og 4, hvor 4'eren er valgt i opsætningen på tv'et
 Jeg har tilsluttet min dvd afspiller til tv' et med et hdmi kabel i hdmi indgang 4. Jeg har netop anskaffet mig en zaptor box og skal også køre over hdmi. Her tilslutter jeg zaptoren også ved hdmi-kabel.
Nu opstår problemet jeg ikke kan finde zaptoren på tv'et uanset om jeg skifter hdmi indgange 2 og 3. Vælger jeg at tage hdmi kabel til indgang 4 ud (kabel til dvd'en) har jeg forbindelse til zaptoren.
 
Dvs. jeg ikke kan få dvd'en og zaptoren til at køre samtidig. Jeg skal tage hdmi-kablet indgang 4 ud hvergang jeg skifter til dvd eller zaptor.
 
Så mit spørgsmål er:
 
Er det ikke muligt at aktivere hdmi indgang 2 eller 3 eller en anden mulighed, hvor jeg ikke skal tage kablerne ud hvergang jeg vil se en dvd?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 07:39
Har du aktiveret HDMI indgangen, se brugermanualen (side 45)
Til top
Bomberinho Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 13:02
Det har jeg prøvet. Jeg har ikke mulighed for at aktivere de andre indgange Kan kun vælge indgang 4. Dog har jeg fået gang i indgang 1*, men her er jeg nød til at bruge scart stik, som jeg sætter i indgang 1 (scart), så virker det. Men det er jo lidt træls med alle de kabler. Jeg syntes bare det er underligt man har 3 indgange hdmi, hvor 2 næsten er ubrugelige. Er der ikke mulighed for at bare at køre 2 x hdmi?
 
* indgang 2 er indgang 1, da mine hdmi indgange hedder 1, 3 og 4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu