recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mac mini til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmac mini til tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blyant Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: mac mini til tv
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:31
har li købt mac mini vil bruge den som pc og mediecenter , men nu er den tilsluttet via hdmi til mit tv og ser nu at farverne ikke er som de nok burde være , ihvert fald ikke når jeg sammen ligner med min bærbare pc , min bror siger så at jeg skal ha en adapter til vga , nu er det så jeg mener at mit tv er ikke 2 år gammel HVORFOR kører det ikke bare læser at alle kører via hdmi  tv er et force 40" fra hifi kluben vel nok et nad tv hvis i forstår :-), hva gør jeg  er lidt træt af det havdeglædet mig til at skulle lære mac at kende , men vil hellere måske ha windows ???
blyant :-(Angry
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 01:02
Jeg er ikke mac bruger, så det er frit fra huskeren, men jeg mener at jeg læste om en der havde tilsvarende problem og løste det ved at sørge for mac og tv kørte samme opløsning. Som jeg husker det var det noget med at han skovlede en 1080 signal afsted til et tv der ikke kunne trække det, og da tv'et så skalerede signalet ned gik der ged i farverne. Løsningen var vist at han satte mac'en til at spytte et signal ud tv'et var glad for, så tv'et ikke behøvede skalere...

Alternativt så prøv at kigge i Microsoft Media Center, MCE og HTPC sektionen her på recordere.dk, der er en del mac brugere der og selv om du måske ikke lige sigter efter at bygge en dedikeret HTPC, så ved de gutter alligevel en ting eller to om at hægte computer og tv sammen..

Hvad angår din brors forslag om vga adapter, så hold dig fra det. VGA er et analogt signal, det er tosset at lade din mac lave et digitalt signal om til analogt og så lade dit tv lave det digitalt igen, hold du dig hellere til hdmi der er ren digitalt hele vejen..
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:58
Som strandvasker siger - hold dig langt væk fra VGA porten, men vi skal lige have lidt mere at vide om din maskine - er det en spritny mac mini eller hvad? og hvilken port bruger du hvis det er? mini DP eller mini dvi?. OSX har ligesom windows mulighed for at lave basal farvekalibrering, men hvilken opløsning kører du, min gamle 1.gen intel mac mini har meget svært ved at kapere opløsninger over 1680x1050, men det er fordi gma 950 grafikken som sidder i ikke rigtigt er klar på nogen video fremvisning i fuldskærm på så høj en opløsning. Det burde dog ikke have den store indflydelse på farverne. Men det kunne tænkes du skulle ind i indstillingerne for skærmen og se hvad den siger af farver og opløsning.

PS. hvilken version af OSX kører du? - 10.5.7 havde nemlig et gigantisk problem med HDMI som gjorde den fuldkommen ubrugelig hvis det skulle kobles til et TV.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 16:56
du skal have en adaptor som denne http://www.hdtvsupply.com/mini-dvi-to-hdmi.html

(mener det er den som passer i en mac mini) du skal som andre skriver holde dig fra vga 

Mvh

René
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 17:22
Nu køre de ny MiniMac hvis med mini displayport, hvor de gamle bruge mini DVI port, så man skal havde fat i en andet adaptor som fx. dette:

Kanex Mini DisplayPort to HDMI 1080p Video with Digital Audio Adapter - w/5.1 Channe

Har set noget i den stil i eplehuset

Redigeret af Startrek - 20-Februar-2010 kl. 17:28
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 20:05
nej den nye mac mini har 2 udgange. en mini dp og en mini dvi. (så man med 2 adaptere rent faktisk har mulighed for at koble 2 skærme til maskinen.
1.gen intel har alm dvi og vga ud. Så vi skal vide hvilken port han bruger.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu