Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neato
Bruger
Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
|
Emne: 3D TV. Er det nu man skal købe? Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:33 |
Jeg står og skal købe et nyt TV. Har pt. et CRT 28" Avant B&O. DET skal ud. Vil I købe det?
Jeg hører at 3D tv er ved eller er på market og film begynder at komme i 3D, men skal jeg vente med at købe et tv?
|
Venligst
Neato
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:53 |
Jeg vil sige på den måde, om et år er et nyt tv forældet.
du skal nok mere kigge på din egne behov. vil du købe en blu-ray afspiller og 3D film?. ellers er 3D lige meget. husk du skal sidde med briller
Redigeret af xcardman - 20-Februar-2010 kl. 11:54
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:59 |
Som xcardman siger kommer det meget an på hvor højt du vurdere 3d. Personligt er det ikke en feature jeg vil betale særligt meget for da tiden man kommer til at se 3d materiale bliver forholdsvis lille og så synes jeg ikke det 3d er så fantisktisk som det bliver gjortt til.
Skummelt antal indlæg btw xcardman :)
Redigeret af Briam - 20-Februar-2010 kl. 11:59
|
 |
Cami
Bruger
Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 17:13 |
Det kommer vel an på hvilken prisklasse du kigger fjernsyn i, jeg tror at hvis jeg alligevel kigger på et "highend" fjernsyn, og skal betale 15-20k, så ville det da ikke gøre mig noget at den havde 3D, just in case! ;)
|
Mvh. Allan
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 17:33 |
Ville nok vente omkring et år på at kaste sig over 3D, der er jo ingen der ved om 3D slå an, og hvis det gør hvilken 3D format der er det bedste, og selvfølgelige ville 3D jo også falde i pris.
Som der er nu er der for mange spørgsmåls tegne når det komme til 3D, vi ved selvfølgelige en hel del mere når de første 3D prod. komme på marked.
Og hvis man skal holde sig til B&O, så kan det måske tage rigtig lange tid, før at vi ser 3D fra B&O. B&O er jo ikke de hurtig til at kaste sig over nyt teknik.
Personlig ville jeg vente til at se hvad Oppo komme med af 3D Blu-ray afspiller.
Redigeret af Startrek - 20-Februar-2010 kl. 17:39
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 17:44 |
Jeg ville bruge sparegrisen på et godt tv som tilfredsstiller mine behov her og nu, og så vente og se an med det 3D-hølløjsafis. Ja, for mig er det en gimmick. Avatar var en stor skuffelse, og hvis det er på dét niveau vi skal spises af med 3D, så holder jeg mig til 2D.
Desuden, hvad skal man med et 3D tv når alt tv er i 2D?
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 18:01 |
Anima skrev:
Jeg ville bruge sparegrisen på et godt tv som tilfredsstiller mine behov her og nu, og så vente og se an med det 3D-hølløjsafis. Ja, for mig er det en gimmick. Avatar var en stor skuffelse, og hvis det er på dét niveau vi skal spises af med 3D, så holder jeg mig til 2D.
|
Tro det eller ej, så er man så småt begynde at lave gamle 2D film om til 3D, så om nogle år så ville meget være i 3D selv gamle film og tv udsendelser, hvordan det så komme til at se ud er jo noget andet Det er ligesom da SACD kom på marken, så skulle alt være i 5.1 selv gamle stereo/mono optagelser blev lavet til 5.1, med mere eller især minder god resultat. Men hvis det står til hele elektronikindustrien og filmindustrien med de stor filmselskaber som går 110% ind for 3D, og dette skulle så være en så stor revolution da vi gik fra Sort/Hvid til Farver Tv. Så nej jeg tro ikke på at 3D er et gimmick, dertil har elektronikindustrien og filmindustrien kast for mange penge efter 3D, så hvis det ende som et gimmick, så er der sikke mange elektronikindustrien og filmindustrien der må lukke.
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 18:43 |
Neato skrev:
Jeg står og skal købe et nyt TV. Har pt. et CRT 28" Avant B&O. DET skal ud. Vil I købe det?
Jeg hører at 3D tv er ved eller er på market og film begynder at komme i 3D, men skal jeg vente med at købe et tv? |
3D = profit til producenterne, ikke andet, fis
Forestil dig en familie sidde og ser TV med klovnebriller på.
nej vel.
ps. man kan ikke fremtidsikre sig mod nye og bedre skærme
om få år er der nok helt andre muligheder.
|
E.L.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 19:15 |
E. Larsen skrev:
3D = profit til producenterne, ikke andet, fis
Forestil dig en familie sidde og ser TV med klovnebriller på.
nej vel.
|
Argumentet "klovnebriller" = fuldstændigt latterligt argument fra 3D-hadelejren.
Kom dog over det trip med brillerne. Hvor er det lige problemet er? Mange milloner mennesker går med briller hver eneste dag, og hvis man tager fx. Real3D løsningen som de bruger i nogle af biograferne, så er de briller altså ikke meget værre end et par almindelige briller med stort stel (eller et par solbriller).
Der findes desuden også mange forskellige varianter, og der kommer sikkert endnu flere til når 3D begynder at få fat i markedet. Synes du at det her ligner klovnebriller: (sakset fra flatpanels.dk nyhed fra CES http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1263287879 )
Hvorfor gør folk det til så kæmpestort et problem? Hvis jeg synes jeg får en federe oplevelse ud af en 3D-film, så er brillerne et uendeligt lille kompromis, som jeg personligt er mere end villig til at tage. Så lad os dog istedet for fokusere på det som det handler om, nemlig oplevelsen. Her er er argumenter i begge retninger og det er nok meget subjektivt om man kan lide det eller ej.
Men jeg får simpelthen dårlig p*k af 3D tråde hvor et af de største argumenter imod 3D er brillerne.
Hvis jeg vil have en rigtigt fed surround-oplevelse med fantastisk lyd, så skal jeg jo også have nogle ordentlige højtalere. Dette betyder ofte store gulvhøjtalere, minimum til fronterne, og en kæmpestor massiv centerhøjtaler. Jeg synes at dette er usandsynligt grimt og at det passer rigtigt dårligt ind i næsten enhver indrettet stue (ja, det ser heller ikke specielt godt ud i dedikerede biografer, medmindre vi snakker noget skjult installation). Men det er der jo også masser af mennesker der går på kompromis med, fordi det løfter deres audiotive oplevelse af en film til en helt andet niveau end man kan få med et par små højtalere.
Redigeret af jonaskp - 20-Februar-2010 kl. 19:16
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 19:21 |
Hvis trådstarter gerne vil give 20K for et nyt tv, så følger 3D faktisk med
havde i såfald købt en pan vt20, som blev kåret som det bedste 3D tv på ces 2010.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 19:24 |
Jeg skal ikke have 3D
alene af grund blu-ray allerede er for småt på en 50 tommer. har haft en projektor og 90 tommer i over en måned. min 50 tommer skærm er begyndt og samle støv.
vi har bare forskelle behov
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 19:50 |
Startrek skrev:
Anima skrev:
|
Tro det eller ej, så er man så småt begynde at lave gamle 2D film om til 3D, så om nogle år så ville meget være i 3D selv gamle film og tv udsendelser, hvordan det så komme til at se ud er jo noget andet
Det er vel kun elendige B film der bliver "genopfrisket på den måde. Tvivler på at de får lov af producenter og instruktører at lave om på kvalitetsfilmene
Det er ligesom da SACD kom på marken, så skulle alt være i 5.1 selv gamle stereo/mono optagelser blev lavet til 5.1, med mere eller især minder god resultat.
Men hvis det står til hele elektronikindustrien og filmindustrien med de stor filmselskaber som går 110% ind for 3D, og dette skulle så være en så stor revolution da vi gik fra Sort/Hvid til Farver Tv.
Ja og vi ser stadig S/H udsendelser, og 4:3 format
Så nej jeg tro ikke på at 3D er et gimmick, dertil har elektronikindustrien og filmindustrien kast for mange penge efter 3D, så hvis det ende som et gimmick, så er der sikke mange elektronikindustrien og filmindustrien der må lukke.
Og hvad så! De har før taget fejl med den slags
|
Kampus
|
 |