Hej alle
Tak for de mange svar.
Mange af de ting som i skriver har i helt ret i og var jeg også mere eller mindre selv kommet frem til.
Dog har jeg fået det hele til at virke nu. Det var lidt ved et tilfælde, men nu virker det. Det hele var et driver problem!
Jeg har flere gange forsøgt både at opdatere min nvidia drivere til den nyeste. Hentet den nyeste realtek hd audio osv. Men intet har hjulpet. I går læste jeg at jeg kunne prøve at opdatere chipset driverne til min pc, det havde hjulpet en anden. Det gjorde jeg så men det hjalp umiddelbart heller ikke. Det kan dog være at det har haft en indflydelse, skal jeg ikke kunne sige. Så hvis der sidder andre derude med samme problem så prøv evt. at opdatere chipset.
Det som gjorde udslaget for mig var dog at jeg åbenbart havde nogle audio drivere installeret som jeg ikke skulle bruge. Efter jeg slettede dem virkede alt perfekt. Nu har jeg kun realtek drivere tilbage i "afspilningsenheder".
Jeg har:
HDMI output
Digital output
og alm højtaler kan ikke lige huske hvad der står ud for dem.
Håber det måske kan hjælpe andre med Jeres problemer. Det har altså i mit tilfælde ikke noget med min receiver at gøre, det har intet med hdmi at gøre, lyd og billede kan sagtens køre over samme kabel og det har ikke noget med computerens hardware at gøre, altså selve hdmi stikket i computeren.
Check dog om disse ting evt. ikke understøttes af dine komponenter. Check eksempelvis om der kommer lyd gennem dit hdmi kabel ved at koble denne direkte til tv'et fra hdmi porten i computeren. Så er du sikker på at der kan komme lyd gennem hdmi kablet fra din udgang på pc'en. Så har du dermed også det rigtige format af hdmi kablet. Hvis din receiver kan afspille lyd fra eksempelvis en bluray afspiller eller en dvd afspiller med hdmi burde denne jo også kunne afspille lyd fra din pc. Sørg selvfølgelig for at instillingerne på receiveren er sat til at modtage audio signaler fra den pågældende hdmi indgang som pc'en er tilsluttet.
HUSK LIGELEDES AT SKIFTE TIL JERES HDMI OUTPUT I AFSPILNINGSENHED.
Håber det kan hjælpe nogen