recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Utroligt, kan det ikke lade sig gøre år 2010 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUtroligt, kan det ikke lade sig gøre år 2010 ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Emne: Utroligt, kan det ikke lade sig gøre år 2010 ?
    Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:13
Er vi eksempelvis på restaurant og vores vovse befinder sig i den parkerede bil, vil min kone gerne af og til kunne overvåge "kreaturet". Der til kræves et kamera m/sender og en modtagerenhed. 

Så vidt jeg kan se tilbyder markedet p.t. intet kamera, som jeg ønsker, der strømforsynes med et genopladeligt batteri og via det mobile G3 bredbånd sender optagelser til f.eks mydlink.com platformen på internettet, hvor vi med en PDA eller anden mobil enhed kunne hente optagelserne.

Er der nogen i dette forum, der har kendskab til eksisterende overvågningsudstyr, der mestrer den opgave, uden at det koster en bondegård? Helt perfekt ville det være om, kameraet også havde WLAN forbindelse (802.11g).

Jeg ved godt, at der findes noget billigt sjask med en rækkevidde på 10 meter i heldigste fald; det er ikke sådant udstyr, jeg leder efter.

mvh
Ole Kaare 
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:25
hvorfor ikke købe en babyalarm med kamera. Det er da langt det nemmeste. Udbuddet er bedre/billigere på nettet eller i usa
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Er vi eksempelvis på restaurant og vores vovse befinder sig i den parkerede bil, vil min kone gerne af og til kunne overvåge "kreaturet". Der til kræves et kamera m/sender og en modtagerenhed. 

Så vidt jeg kan se tilbyder markedet p.t. intet kamera, som jeg ønsker, der strømforsynes med et genopladeligt batteri og via det mobile G3 bredbånd sender optagelser til f.eks mydlink.com platformen på internettet, hvor vi med en PDA eller anden mobil enhed kunne hente optagelserne.

Er der nogen i dette forum, der har kendskab til eksisterende overvågningsudstyr, der mestrer den opgave, uden at det koster en bondegård? Helt perfekt ville det være om, kameraet også havde WLAN forbindelse (802.11g).

Jeg ved godt, at der findes noget billigt sjask med en rækkevidde på 10 meter i heldigste fald; det er ikke sådant udstyr, jeg leder efter.

mvh
Ole Kaare 

Man finder en restaurant hvor man må tage hunden med ind, at lade en hund side alene i lange tid er det rene dyrplageri.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:50
Dyrplageri er måske så meget sagt. Men jeg ville nok også lade den blive hjemme istedet.

Anyway. En 3G mobiltelefon kan vel sættes til at modtage opkald automatisk. Så ringer du bare op med videosamtale og kan kigge til dyret live. Lydløs ringeone er nok en god ide for ikke at forvirre dyret for meget.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:53
Jeg ville foretrække at lade hunde blive hjemme i boligen. 

Mig bekendt findes der ikke mange, hvis nogen (ordentlige restauranter hvor man må medbringe husdyr). 

Alternativt kunne du sætte en netbook (eller lignende) med webcam i bilen, og så køre en webservice hvor du så kunne logge på med mobilen. 
Til top
pryssing Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2009
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:12
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:19
Tak for svarene hidtil. Med hensyn til dyrplageri burde I spare krudtet til andre tider, hvor det er berettiget. I aner ikke hvor omsorgsfuld, vi er over for vores dværggravhund, men den vil mærkeligt nok meget hellere være i vores bil end alene derhjemme; der føler den sig tryggere, så derfor medbringer vi den i bilen videst muligt. Der har den plads at røre sig på, og vi ville aldrig drømme om at lade den være i bilen, hvis der er for varmt eller for koldt. Årsagen til overvågningen er samtidig for at give min kone vished for, at hunden har det godt, mens vi er væk fra bilen, maks 1½ time.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Tak for svarene hidtil. Med hensyn til dyrplageri burde I spare krudtet til andre tider, hvor det er berettiget. I aner ikke hvor omsorgsfuld, vi er over for vores dværggravhund, men den vil mærkeligt nok meget hellere være i vores bil end alene derhjemme; der føler den sig tryggere, så derfor medbringer vi den i bilen videst muligt. Der har den plads at røre sig på, og vi ville aldrig drømme om at lade den være i bilen, hvis der er for varmt eller for koldt. Årsagen til overvågningen er samtidig for at give min kone vished for, at hunden har det godt, mens vi er væk fra bilen, maks 1½ time.

En anden sag er jo den at disse to (nok noget så søde Wink) dværggravhund nok er noget for tyveknægt, og da tyvekoster (de to dværggravhund), jo kan se ud fra, så dække forsikringen sikke ikke, så tro pokker at din kone er utrykt, ellers så blive disse to guldklumper alt for forkældet af din kone. 

Redigeret af Startrek - 22-Februar-2010 kl. 16:12
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 16:05
haha
men seriøst, det letteste er da babyalarm. Hvorfor gøre det så besværligt?
http://www.tojbamsen.dk/search.asp?keyword=kamera&btSearch=S%D8G%21
kan sikkert findes billigere i udlandet.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

haha
men seriøst, det letteste er da babyalarm. Hvorfor gøre det så besværligt?
http://www.tojbamsen.dk/search.asp?keyword=kamera&btSearch=S%D8G%21
kan sikkert findes billigere i udlandet.

Ja, det kan egentligt godt være, at du har ret. Vil overveje den løsning. Tak Clap
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 21:20

Stakkels køter... intet privatliv. Så er det slut med at inviterer en over når I er ude...

Big smileWink

Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg ville foretrække at lade hunde blive hjemme i boligen. 

Mig bekendt findes der ikke mange, hvis nogen (ordentlige restauranter hvor man må medbringe husdyr). 

Alternativt kunne du sætte en netbook (eller lignende) med webcam i bilen, og så køre en webservice hvor du så kunne logge på med mobilen. 

Må man nu ikke tage sin ko med på restaurant? (det hedder vidst kæledyr, gør det ikke?Wink)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu