|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:13 |
Er vi eksempelvis på restaurant og vores vovse befinder sig i den parkerede bil, vil min kone gerne af og til kunne overvåge "kreaturet". Der til kræves et kamera m/sender og en modtagerenhed.
Så vidt jeg kan se tilbyder markedet p.t. intet kamera, som jeg ønsker, der strømforsynes med et genopladeligt batteri og via det mobile G3 bredbånd sender optagelser til f.eks mydlink.com platformen på internettet, hvor vi med en PDA eller anden mobil enhed kunne hente optagelserne.
Er der nogen i dette forum, der har kendskab til eksisterende overvågningsudstyr, der mestrer den opgave, uden at det koster en bondegård? Helt perfekt ville det være om, kameraet også havde WLAN forbindelse (802.11g).
Jeg ved godt, at der findes noget billigt sjask med en rækkevidde på 10 meter i heldigste fald; det er ikke sådant udstyr, jeg leder efter.
mvh
Ole Kaare
|
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
hvorfor ikke købe en babyalarm med kamera. Det er da langt det nemmeste. Udbuddet er bedre/billigere på nettet eller i usa
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Man finder en restaurant hvor man må tage hunden med ind, at lade en hund side alene i lange tid er det rene dyrplageri. |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Dyrplageri er måske så meget sagt. Men jeg ville nok også lade den blive hjemme istedet.
Anyway. En 3G mobiltelefon kan vel sættes til at modtage opkald automatisk. Så ringer du bare op med videosamtale og kan kigge til dyret live. Lydløs ringeone er nok en god ide for ikke at forvirre dyret for meget.
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Jeg ville foretrække at lade hunde blive hjemme i boligen.
Mig bekendt findes der ikke mange, hvis nogen (ordentlige restauranter hvor man må medbringe husdyr). Alternativt kunne du sætte en netbook (eller lignende) med webcam i bilen, og så køre en webservice hvor du så kunne logge på med mobilen.
|
|
![]() |
|
pryssing ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Hvad med sådan et: http://beep.tv2.dk/entry.php/id-360567.html ?
|
|
![]() |
|
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() |
Tak for svarene hidtil. Med hensyn til dyrplageri burde I spare krudtet til andre tider, hvor det er berettiget. I aner ikke hvor omsorgsfuld, vi er over for vores dværggravhund, men den vil mærkeligt nok meget hellere være i vores bil end alene derhjemme; der føler den sig tryggere, så derfor medbringer vi den i bilen videst muligt. Der har den plads at røre sig på, og vi ville aldrig drømme om at lade den være i bilen, hvis der er for varmt eller for koldt. Årsagen til overvågningen er samtidig for at give min kone vished for, at hunden har det godt, mens vi er væk fra bilen, maks 1½ time.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
En anden sag er jo den at disse to (nok noget så søde ![]() Redigeret af Startrek - 22-Februar-2010 kl. 16:12 |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
haha
men seriøst, det letteste er da babyalarm. Hvorfor gøre det så besværligt? http://www.tojbamsen.dk/search.asp?keyword=kamera&btSearch=S%D8G%21 kan sikkert findes billigere i udlandet. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det kan egentligt godt være, at du har ret. Vil overveje den løsning. Tak
![]() |
|
![]() |
|
RuzzFrog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Søborg Status: Offline Point: 230 |
![]() |
Stakkels køter... intet privatliv. Så er det slut med at inviterer en over når I er ude... |
|
![]() |
|
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
Må man nu ikke tage sin ko med på restaurant? (det hedder vidst kæledyr, gør det ikke?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |