recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af film fra Mac til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af film fra Mac til PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jasmin06 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af film fra Mac til PS3
    Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:34
Hejsa, 
har et problem der går mig meget på vedrørende streaming af film fra min Imac til min PS3.
Jeg bruger programmet Medialink til at streame både film, billeder og musik og det fungerer super !
Problemet opstår når jeg skal streame film med undertekster på. Er der nogen der har et godt bud hvordan jeg løser dette problem. Jeg henter typisk filmene i AVI format og bruger Handbrake til at ændre formatet til MPEG4 da Medialink har nemmere ved at streame dette format..
har prøvet at rode med undertekst mulighederne i Handbrake men det er ikke lykkedes for mig endnu at kunne få undertekst på når jeg skal se filmen på min fladskærm i stuen Cry
Er jeg ude i at skulle hardsubbe AVI filmene før jeg ændrer formatet til mpeg4 og i så fald hvilket program skal jeg bruge når jeg er MAC bruger?
Ville blive superglad for et klogt svar da jeg mere eller mindre er stuck..
Mvh. 
Henrik

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:39
ved ikke om det løser problemet... men det er da et alternativt program til at konvertere film på en mac (og pc)

Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af jasmin06 jasmin06 skrev:

Hejsa, 
har et problem der går mig meget på vedrørende streaming af film fra min Imac til min PS3.
Jeg bruger programmet Medialink til at streame både film, billeder og musik og det fungerer super !
Problemet opstår når jeg skal streame film med undertekster på. Er der nogen der har et godt bud hvordan jeg løser dette problem. Jeg henter typisk filmene i AVI format og bruger Handbrake til at ændre formatet til MPEG4 da Medialink har nemmere ved at streame dette format..
har prøvet at rode med undertekst mulighederne i Handbrake men det er ikke lykkedes for mig endnu at kunne få undertekst på når jeg skal se filmen på min fladskærm i stuen Cry
Er jeg ude i at skulle hardsubbe AVI filmene før jeg ændrer formatet til mpeg4 og i så fald hvilket program skal jeg bruge når jeg er MAC bruger?
Ville blive superglad for et klogt svar da jeg mere eller mindre er stuck..
Mvh. 
Henrik

En sidebemærkning, men AVI er kun betegnelsen for et container format. De fleste avi filer som du henter er sikkert allerede i mpeg4 format.

At hardcode dine tekster er ihverfald en løsning som med garanti virker...
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 18:50
Prøv evt. med ps3mediaserver. Så mener jeg ikke du behøver at konvertere filmene først.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:57
ps3mediaserver læser og afspiller så godt som alle formater, inkl. zip.
Jeg har ikke oplevet problemer med den endnu, og har da streamet stort set alt hvad man kan af formater.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 10:41
hvilke formater kan ps3mediaserver afspille? afspiller den osse iso filer?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 12:22
iso, mkv zip og alt andet du kan finde på.
PS3 media server HP
Til top
jasmin06 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:49
Hejsa, 
tak for de fine svar.
Har prøvet ps3mediaserver men oplever en ret dårlig og hakkende streaming af film hvorimod Medialink streamer uden problemer. Har heller ikke nogle problemer med at konvertere filn til mpeg4..

Men mit problem er stadig at jeg ikke kan få undertekster frem på filmen når den streames til PS3??

På min Mac er der ingen problemer med at få undertekster på filmene men jeg har stadig ikke fundet løsningen på mit problem.
Mvh. 

Henrik
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 19:08
Jeg bruger ps3mediaserver på min macbook og det fungerer ganske udemærket. Både avi og iso filer æder den råt. Rigtig god!

Men til HD skal det kables
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu