recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 Media center og 5.1 lyd fra DR HD??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 Media center og 5.1 lyd fra DR HD??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FuglEllerFisk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 Media center og 5.1 lyd fra DR HD??
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 14:34
Hej Forum

Ved dette har været diskuteret før, MEN

Hvordan får jeg MCE7 til at afspille 5.1 lydsporet fra DR HD.

MCE7 er komblet til surround forstærker via HDMI.

På direkte TV virker 5.1 fint fra TV output (optisk) til receiver. Men hvordan vælger jeg 5.1 lydspor på de optagede udsendelser i MCE7? Bliver de i det hele taget optaget?

På forhånd tak.
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 12:57
Har ingen erfaring med lyd via HDMI, da min surround forstærker tilhører forrige generation, så den kan kun SPDIF via COAX eller TOS. Det virker til gengæld uden problemer, så jeg kan positivt svare på at optagelser bliver optaget med 5.1 lyd.
Der er ingen forskel om jeg ser live TV fra DR HD eller om jeg spiller en optagelse derfra. Det virker fint med 5.1 lyd :)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 13:26
Nu er det jo væsentligt om det er DVB-T eller DVB-S, idet DVB-T sendes med HE-AAC lyd, mens Canal Digital sender med AC3. Så forstærkeren skal være forberedt for den aktuelle standard. Der er ikke, så vidt jeg ved, nogen forstærkere der har HE-AAC. Man kan også vælge at lade lyden blive dekodet på HTPCen, og sende den som mutichannel til forstærkeren. Det kræver at man har de rigtige codecs. Jeg har ikke lige styr på hvad man skal bruge til HE-AAC, da jeg bruger AC3 som min forstærker kan decode
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
FuglEllerFisk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2005
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 13:50
Hej igen

Skulle måske have tilføjet at det er via DVB-T.

Er der nogen der ved om det er et codec jeg mangler?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu