recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prik i tv'et
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrik i tv'et

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Emne: Prik i tv'et
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 21:36
Hejsa
Philips 42" Yousee boks,,,, ellers et fint funkende system...

Har set at der men uens mellemrum, kan optræde en hvid pixel på en kanal, nu til aften 3+HD.

Det underlige er at den følger det kamera der bliver vist, eks ved en fodbold kamp, pixlen optræder samme sted og hele tiden ved samme kamera(1), skiftes der til et andet kamera(2), eks bag ved målet er den væk, fremme igen når kamera(1) er aktivt igen, og væk hvis jeg skifter kanal..
Næste dag er den der ikke, gæt er at de fremkommer måske en gang hver 14 dag.

Det er altid kun en af gangen af hvad jeg har set og ved eks reklame,,, så er den væk..

Måske støj??
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 21:38
er du helt sikker på at den forsvinder, det kan godt være svært at se en defekt pixel med billede på, hvad hvis der er helt sort skærm?
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 22:45
Ja, den er super let at se på en grøn baggrund ala græsset, skift til andet kamera og den er væk, retur og den er der igen :-)

I aften forsvandt den da anden halleg startede og kom ikke igen .-)
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hejsa
Philips 42" Yousee boks,,,, ellers et fint funkende system...

Har set at der men uens mellemrum, kan optræde en hvid pixel på en kanal, nu til aften 3+HD.

Det underlige er at den følger det kamera der bliver vist, eks ved en fodbold kamp, pixlen optræder samme sted og hele tiden ved samme kamera(1), skiftes der til et andet kamera(2), eks bag ved målet er den væk, fremme igen når kamera(1) er aktivt igen, og væk hvis jeg skifter kanal..
Næste dag er den der ikke, gæt er at de fremkommer måske en gang hver 14 dag.

Det er altid kun en af gangen af hvad jeg har set og ved eks reklame,,, så er den væk..

Måske støj??
Hello Det var da sjovt, hos mig er det en lille sort plet. Fuldstændigt som du beskriver. Hos os er det specialt udsendelsen 4 til middag fra kanal 5, specialt ved et kamera er der en sort plet som er meget tydeligt, og ved skift af et andet kamera er det væk. Fruen tror at det kun er ved den optagelse, da vi ellers ikke ser den andre steder. Men det kigger jeg lige på igen i aften når jeg kommer hjem.
Men hos os er det hver dag og ved samme udsendelse. Ret underligt. Kan det være at de har glemt at pudse kameraet. ??? LOL
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:31
Der er vist nogen der har kigget for dybt i urtesuppen ;) Det er ikke første april endnu osv..

Det lyder sgu underligt hvis den skulle komme og gå på den måde. Har i været tæt på og se om det kun er en enkelt pixel eller er det måske en gruppe hvis i kan se det på afstand?
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:49

Som på LCD paneler, kan der også være pixel fejl i kameraer og det er hvad der er på det kamera som tv3+ brugte til fodbold, og som så sandsynligvis blev skiftet ud i en reklame pause.

Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hejsa
Hello Det var da sjovt, hos mig er det en lille sort plet. Fuldstændigt som du beskriver. Hos os er det specialt udsendelsen 4 til middag fra kanal 5, specialt ved et kamera er der en sort plet som er meget tydeligt, og ved skift af et andet kamera er det væk. Fruen tror at det kun er ved den optagelse, da vi ellers ikke ser den andre steder. Men det kigger jeg lige på igen i aften når jeg kommer hjem.
Men hos os er det hver dag og ved samme udsendelse. Ret underligt. Kan det være at de har glemt at pudse kameraet. ??? LOL
[/QUOTE]
Clap. Nøjagtig det samme sker hjemme hos. Og også kun når vi ser 4 til middag på kanal 5. Aner ikke hvad det er, men har nærstuderet skærmen på alle leder og kanter og det er på på det på det program.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 12:53
endnu engang, ccd elementer kan også have pixel fejl.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 12:55
ja det er fejl i kameraet, så samme hvide prik på 3+HD i går, kan ikke huske om det var under fodbold, har set en del af dem i station 2´s natte optagelser.

Det er normalt.. troede også fra starten mit stue tv havde en pixelfejl, men når det var på alle 4 LCD tv i huset, så valgte jeg at acceptere at dette nok ikke var sandheden
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 16:22
Aha, dejligt at vide, alt ok da....
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 16:47
Jeg har også haft denne sorte prik på mit 5404, her gik den bare ikke væk og var på alle kanaler. Den blev derfor ombyttet til en ny. Tjek det ordentligt efter og gå helt tæt til skærmen og skift så over på kanaler med lyse baggrunde.
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:22
Har ikke 'luppet' det igennem, men det er på forskellige steder hver gang så det må komme fra signalet, det er heller ikke en dot, men en plamase, men jeg skal nok checke det næste gang..vil gætte på størrelsen er 40% af punktumet i under teksten...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu