recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af DVD.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskiftning af DVD.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John165 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2004
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af DVD.
    Sendt: 15-November-2005 kl. 08:29

Har man sagt må man også sige b.

Har udskiftet mit CRT med en Pioneer 436XDE, hvilket også betyder, at min gamle og veltjente Sony DVD 725 skal udskiftes.

Jeg går efter noget godt i 10.000 kr. klassen. Valget står mellem den nye Pioneer 989 eller Denons 3910. Lyd og billede skal være i top. Lidt bagefter er Pioneer 930, men lydmæssig er den nok ikke helt på højde med de andre. Desuden har den kun en single layer brænder. Harddisk er ikke et krav, da jeg har harddisk i min satellitmodtager.

Har i nogen erfaringer med de ovennævnte modeller?

Mvh

JP

Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2005 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af John165 John165 skrev:

Valget står mellem den nye Pioneer 989 eller Denons 3910. Lyd og billede skal være i top. Lidt bagefter er Pioneer 930, men lydmæssig er den nok ikke helt på højde med de andre. Desuden har den kun en single layer brænder.

 

Du bør nok gøre dig klart, hvorvidt det er en afspiller eller en recorder, som du er interesseret i.

 

Efter min mening kan du ikke sammenligne de nævnte modeller. Både 989'eren og 3910'eren er high end-afspillere, hvor der er sat ekstra kræs indvendigt i maskinrummet, mens 930'eren godt nok er en high end-recorder, men nok næppe holder helt den samme kvalitet indvendigt som en ren afspiller i samme prisleje.

 

Hvis du vil have en recorder, så er jeg sikker på at 930'eren er i toppen af recorderfeltet. Hvis DL-recording til gengæld er en parameter, som du går efter - ja så skal du ikke vælge den.

 

/Splinten

Til top
John165 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2004
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2005 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

 

Du bør nok gøre dig klart, hvorvidt det er en afspiller eller en recorder, som du er interesseret i.

 

Efter min mening kan du ikke sammenligne de nævnte modeller. Både 989'eren og 3910'eren er high end-afspillere, hvor der er sat ekstra kræs indvendigt i maskinrummet....../Splinten

Tak for dit input.

Du har ret, at det kan være svært at sammeligne de to modeller. Det falder nok ud til fordel for Pioneer, der må formodes at være den nyeste og dermed bedst tilpasset 436XDE. Det er dog en smagssag og nok lidt følsom at diskutere .

Som nævnt bruger jeg min Noikia 9902 harddisk til at optage på. Med den for jeg de mest nødvendige programmer.

/john

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2005 kl. 20:22

Det er godt nok nogle seriøse kandidater du har oppe mod hinanden.

Jeg er helt på linie m Splinten- afspiller eller recorder?!

Personligt ville jeg vælge Pio930.Den kan det meste- rigtigt godt - og så tror jeg, at HDMI overførsel kun lader marginaler tilbage på billedkvalitet,contra Denon og Pio989.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu