recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live - B-rad firmware - erfaringer søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live - B-rad firmware - erfaringer søges

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live - B-rad firmware - erfaringer søges
    Sendt: 28-Februar-2010 kl. 23:02
Hej,

jeg vil høre om nogen WD TV Live folk har prøvet det alternative firmware der findes til WD TV Live'en og høre om deres erfaringer og ikke mindst, hvad får man ud af at bruge fx b-rad's firmaware?

Ser frem til at høre fra folk..

Mvh
Jesper
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 11:42
Hej Jesper.

Jeg kører B-Rad, men benytter mig slet ikke at de muligheder som ligger i firmwaren.
Synes ikke det giver mening at bruge den til FTP, NAS mv... men nu har jeg også en Synology i forvejen. Jeg er alene gået efter muligheden for at få et layout, som gør det muligt for en 5-årig at benytte.

Det er desværre stadig noget kringlet, når man kommer fra XBMC på den gode gamle Xbox... Det kunne min søn finde ud af da han var 3! Ærgerligt at der ikke findes noget, som er ligeså godt, eller en alt. firmware, som ligner.

Jeg har så smidt denne på B-Rad, da jeg synes at det ser noget pænere ud med andre ikoner mv.
Der er også medfølgende ikoner, så du kan bytte ud mv.
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=4635.0

Det fungerer ok.

Mvh.
Kristian
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 14:08
Kan godt være det er mig  der ikke lige kan gennemskue det, men kan man ikke få se den selv henter covers til film? 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 14:11
Jeg mener at det kun virker med et billede i mappe, som skal hedde "folder.jpg"
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 23:11
OK, det jeg kan forstå, er at i bruger B-rad's firmware primært til at få anden brugergrænseflade, er den så bedre en WD's egen? Tænker på er den hurtigere, syntes nemlig godt den kan være lidt "tung" i det?

Mvh
Jesper
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af jsc99dk jsc99dk skrev:

OK, det jeg kan forstå, er at i bruger B-rad's firmware primært til at få anden brugergrænseflade, er den så bedre en WD's egen? Tænker på er den hurtigere, syntes nemlig godt den kan være lidt "tung" i det?

Mvh
Jesper

jeg har primært brugt den for at få et andet layout.... 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 07:52
Citér jeg har primært brugt den for at få et andet layout.... 

Det samme her... Smile

Mvh.
Kristian
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:55
Men kan i sige om den er hurtigere end standard firmware'ens?

Mvh
Jesper
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 12:27
Hvor mener du hurtigere?
I navigeringen rundt i menuen eller..?

Anyways, så har jeg ikke bemærket den store forskel. Den er måske en smule længere om at boote helt fra bunden, når strømmen har været taget, men ellers oplever jeg ikke det store...

Men du kan jo altid bare gå tilbage til den originale, hvis det er  Smile
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 12:45
Jeg mener rundt i menuerne og syntes også den org. er lidt langsom at tilgå netærksdrev.

Ja jeg kan jo bare prøve det selv, så tror da jeg vil se om der kører fint.

Men takker for jeres tilbagemeldinger..

Mvh
Jesper
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 13:00
netværksdrevet er VÆSENTLIGT hurtigere hvis man ikke har noget Windows 7 på netværket...

Har win7 på serveren pga hd´s kan gå i sleep, tager et par ture hvor den tænker før jeg kan se netværksdrev..

havde xp før, det var næsten instant. men koster så også en del mere i strøm..
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:05
Jeg bruger b-rads pga mouting.
D.v.s har en lille USB dongle siddende hvor der ligger en mountfil med henvisning til mine shares på netværket.
Det giver hurtigere tilgang til mine film end under network shares.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu