Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NikolajV
Junior bruger
Oprettet: 13-Marts-2008
Status: Offline
Point: 43
|
Emne: Bytte TV S10 eller valg af anden? Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:20 |
Hej
Mit tv er gået i stykker jeg er blevet tilbudt et TX-p42s10 eller 6000 kr til at købe et andet produkt, skal jeg tage imod tilbudet eller er der et andet TV i vil anbefale?
Jeg er villige til at smider lidt mere efter et nyt tv hvis det skulle være dog max 3000.
Jeg er åbent overfor alle producenter og teknologier, der må bare ikke være blæsere i eller være kendt for at være støjende på anden måde. Så g10 er udelukket f.eks.
Jeg er på yousee netværk så DVB-C er også et krav.
Ved godt de nye modeller er lige på trapperne.
Med venlig hilsen Nikolaj
P.S havde et pz85 før
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:54 |
Hej , den ligger lige til højre benet , køb et 42G20 til 9000kr , og de er på gaden nu , og de har ingen blæsere...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Zagadka
Super bruger
Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:57 |
NikolajV skrev:
Jeg er åbent overfor alle producenter og teknologier, der må bare ikke være blæsere i eller være kendt for at være støjende på anden måde. Så g10 er udelukket f.eks. |
Uden at kende særligt meget til teknologierne så tror jeg at du her har begrænset dig sig til LCD, måske LED backlit, for en elektronik tager skade af for meget varme. Nu har jeg selv et G10 som du nævner som eksempel og hvor kravet om ingen blæser kommer fra forstår jeg ikke. Jeg skal have hovedet omkring 10 cm fra blæserne før jeg kan høre dem, med mindre jeg laver dumme ting som til jul hvor jeg havde hængt pynt på væggen bag det og luftstrømmen fik det til at bevæge sig og larme. Kort sagt så larmer blæserne i et G10 efter min erfaring ikke hvis luftstrømmen er uhindret. Det tror jeg er tilfældet på mange skærme med blæser for hvis de larmer bliver man altså forstyrret når man ser fjernsyn på dem og det giver hurtigt dårlig omtale. Selvfølgelig har forskellige fabrikater forskellige grænser for hvad der er acceptabelt men at udelukke alt med blæsere virker som et dårligt udgangspunkt, men se modellen i en udstilling, lyt grundigt efter støj og se om du kan leve med det. Når alt det er sagt så er S10 et glimrende fjernsyn og jeg kender ikke til et bedre valg i den prisklasse. Men kig eventuelt på Panasonics nye 2010 modeller som er begyndt at dukke op i butikkerne.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
Zagadka
Super bruger
Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 19:01 |
hopgreve skrev:
Hej , den ligger lige til højre benet , køb et 42G20 til 9000kr , og de er på gaden nu , og de har ingen blæsere...
MVH |
Korrekt den ligger lige til højre benet, og så får du USB recording og mange andre gode ting med i købet.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 19:08 |
Tror sgu også efterhånden at de blæsere ikke larmer. Det er selve elektronikken i plasma skærmene der gør det.
Jeg syntes også at G20 er et godt bud. Jeg oplevede desværre bare at den G20 jeg så hos en forhandler larmede mere end en V10 (som jo har blæsere). Så tag ud og kig på en G20 og hør selv efter om du kan leve med elektronik larmen.
|
 |
NikolajV
Junior bruger
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 21:18 |
PZ85 har blæsere og de var ikke til at leve med + plasma buzz (som godt nok først kom efter 4-6 måneders brug) urghh
pipper det lyder jo ikke yderligere godt, men må jo tage ned og lytte til det.
Er S10 også kendt for at brumme? eller er det noget alle plasma tv gør?
Hvis så hvilket andet tv kan i anbefale?
/Nikolaj
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:49 |
Alle plasma brummer. Det er et faktum.
LCD brummer ikke, de summer, hvilket på nogle modeller slet ikke er hørbart.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 23:41 |
PhDream skrev:
LCD brummer ikke, de summer, hvilket på nogle modeller slet ikke er hørbart. |
NIX! Mit Pioneer siger ikke en lyd 
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 00:10 |
Kampus skrev:
PhDream skrev:
LCD brummer ikke, de summer, hvilket på nogle modeller slet ikke er hørbart. |
NIX! Mit Pioneer siger ikke en lyd  |
Det kan ikke passe, for al elektronik siger lyde.
Folk klager ellers over, at netop Pioneer brummer.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 00:46 |
Det handler primært om ører/hørelse . . Nogle personer hører det, - og andre ikke. Derfor kan man heller ikke give et endegyldigt svar. I et butiksmiljø kan TV´et umiddelbart forekomme lydløs, hvorimod det hjemme i stuen straks bliver en uudholdelig bbzzzzz-støjkilde . . ! !
Nogle frusreres af plasma-flimmer(?) og panorerings-"hakken", andre bemærker det aldrig . .
Personligt er jeg heldigvis helt immun overfor nævnte issues, - men drives til gengæld omgående til vanvid af LCD´s håbløse synsvinkler !
Hurra, - for 2 teknologier . . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 07:46 |
NikolajV skrev:
Hej
Jeg er åbent overfor alle producenter og teknologier, der må bare ikke være blæsere i eller være kendt for at være støjende på anden måde. Så g10 er udelukket f.eks.
|
Det er synd at G10 har fået det rygte. Tag og se/hør et G10 inden du afskriver det. Det er et godt TV og prisen er rigtig langt nede nu pga. de nye modeller.
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
NikolajV
Junior bruger
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 10:12 |
Okay jeg tager ud for at se/høre på tv her i weekenden.
Hvilket LCD/LED tv skal jeg kigge på?
Jeg kan også lige oplyse jeg bruger 80% af tv tiden på yousee kanaler og de sidste 20% på dvd. Regner dog med at hoppe på blue-ray bølgen inden for en overkomlig fremtid.
/Nikolaj
|
 |