|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() Sendt: 06-Marts-2010 kl. 19:24 |
Hej.
Jeg har igen bevæget ind på noget, jeg ikke har forstand på. Jeg har til PC købt et USB stik med DVB-T med mpeg 2 og mpeg 4, den finder de danske kanaler fint med undertekster og tekstTV ,lyd ,skærmjustering, farvejustering Optagefunktionen fungerer fint --- --- u n d t a g e n DR5 og DRHD,-- på de kanaler , er lyden på det optagne forsvundet. Er lyden kodet på en særlig måde, så der mangler et codex ??? I såfald hvor findet jeg det. Jeg kører Vista og stikket hedder BLAZE DTV 6.0 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Nu ved jeg ikke, hvad "DR5" er for en størrelse, men DRHD sender i HE-AAC 2.0/5.1 på DVB-T nettet, hvilket normalt ikke er understøttet af DVB-T modtagere, der ikke er specielt designet efter NorDig standarden...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
DR5 var en trykfejl , den hedder DR K.
Findes der så et codex ??? De 2 kanaler går fint igennem med fint billede og lyd. Billedet står også fint i optagelsen men lyden er væk, så jeg forstår ikke helt dit svar heartware. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Udover MUX1, så bruges der et HE-AAC Audio Codes på de øvrige MUX, og hvis ikke modtageren understøtter dette, så er der ingen lyd.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
prøv at downloade divx 7 codec http://www.divx.com/en/downloads/postdownload/divx/win den kan decode HE-AAC.
|
|
![]() |
|
![]() |
OK kbking det var da et forsøg værd, men enten har jeg gjort det forkert (meget sandsynligt).
Jeg har lagt divx ind i Blaze programmet og også som selvstændig program. divx kan afspille filen men uden lyd ( husk min indledning med hensyn til forstand på det her) |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det skal være modtageren af signalet der skal være kompatibel med HE-AAC, er den ikke det, så vil det ikke virke. Så hvis ikke der er en FW/SW løsning, så vil den ikke kunne bruges.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
hej radio-----.
Hvad betyder FW/SW løsning. |
|
![]() |
|
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
På en pc er det 100% et spørgsmål om at bruge det rigtige software dvb kortet er bare et netværkskort der sender datastrømmen videre. Det er cpuen der gør arbejdet Og er ligeglad med mpeg 2/4 Når der er billede og lyd på i blazedtv så skulle der også gerne være lyd på i det du har optaget. Men har du prøvet afspille de optagne clip i VLC eller prøvet afspille det i blazedtv Det er et sted i codec problemet er. Kender ikke ret meget til blazedtv ud udover det fulgte med til et af mine tidligere dvb kort. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har afspillet med GOM, VLC. WMP , PINNACLE, ADOBE PREMIER ingen lyd
Jeg har converteret til DIVX MPEG 1+2+4 , AVI ,wmv ingen lyd. Det er DR k og DR HD, der er problemer med. De øvrige 5 free kører lige igennem uden problemer. |
|
![]() |
|
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
FW= Firmware Altså opdatere driver til din tuner
SW=software Altså programmet du bruger til at se/optage fra din Tuner Radiomanden er en klog mand, men hans sprog er ikke altid pædagoisk ![]() Redigeret af Darknezs - 08-Marts-2010 kl. 14:50 |
|
![]() |
|
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Er du sikker på at du har fået optaget både video og audio?
Prøv at bruge MediaInfo (http://mediainfo.sourceforge.net/da) til at se hvad der ligger i filen med optagelserne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |