recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VLC ISO Play kan ikke afspille Dolby D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVLC ISO Play kan ikke afspille Dolby D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Emne: VLC ISO Play kan ikke afspille Dolby D
    Sendt: 08-Marts-2010 kl. 21:41

Hej.

Jeg ønsker at afspille DVD ISO image filer med VLC, og få Dolby D til surround receiver.

Mit setup er:
Asus EeeBox eb1501 -> Denon AVR-1803 surround reciever via optisk SPDIF.

Mens VLC afspiller ISO filen, kan jeg konstatere, at reciever får stereo signal, som jeg så kan køre prologic på. Men det er der jo ikke meget sjov ved

Jeg kan så gå ind i sound menu på VLC og vælge et andet track, og herefter kan jeg så vælge channels=Dolby surround og som enhed kan jeg vælge a52 via SPDIF.
Det lyder som den helt rigtige indstilling. Men resultatet er en mærkelig pulserende, hakkende ekkolyd, som er helt ubrugelig. Lyder helt forkert!

Hvis jeg afspiller ISO-filens originale DVD med VLC giver det samme resultat.

Hvis jeg afspiller DVD med Windows Media Player er der ingen problem. Den vælger helt automatisk Dolby D.

Men jeg vil gerne bruge VLC til ISO, fordi den kan afspille filen direkte uden at skulle mappe den som DVD-drev osv...

Hvad er der mon galt? Dead

Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 15:09
Jeg har selv haft et lignende problem, og det var fordi at den optiske udgang ikke lavede pass trough men behandlede alle signaler som stereo. Jeg opgav at bruge en masse tid på det, så installerede FFDshow, mountede mine iso'er i Daemon Tools og afspillede i Media Player classic, så sender den signalet igennem som DD, Dts osv. 
Jeg synes VLC er blevet træls at bruge da det bruger sine egne codecs, og foretrækker selv at have kontrol over hvad der skal bruges. Og de par sekunder det tager at mounte et iso billede i Daemon tools er til at leve med.
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 15:41

OK.
Ja, det kan være, at jeg bliver nød til at gå "The Deamon Way".
Er Deamon Tool mon det bedste tool til at mappe ISO image som drev?
Har ikke prøvet at bruge det - endnu Men er der ikke noget med at det indeholder spyware?

Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2008
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:

OK.
Ja, det kan være, at jeg bliver nød til at gå "The Deamon Way".
Er Deamon Tool mon det bedste tool til at mappe ISO image som drev?
Har ikke prøvet at bruge det - endnu Men er der ikke noget med at det indeholder spyware?

Hmm.. Det håber jeg ikke, har brugt det gennem flere år.. Jeg er godt tilfreds med det og det virker hver gang.. Har dog heller ikke prøvet andre..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu