Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Emne: Lær at tegne en Audi R8 på din PC! Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:32 |
Jeg tænkte på om der var nogen som kunne tænke sig at gå sammen om at købe en film som viser instrukser til hvordan man, via "blueprints" fra internettet, kan tegne eksotiske biler? Videoen omhandler det at tegne en Audi R8, men princippet kan udvides til alle biler som fx. Ferrari Enzo, Lamborghini Murcielago, Reventón, Gallardo.. Ja, kun ens evner til googling af disse blueprints sætter grænsen. Jeg kunne godt tænke mig at lære anvendt 3D modellering via splines og surface tools i Solid Works 2008 og denne video er lige hvad jeg har brug for, men jeg skal kun bruge et lille udsnit. Derfor vil jeg gerne gå sammen med nogen til at betale videoen, som er digital - 3.2 Gb! Videoen koster 87 USD totalt. PM eller skriv her i tråden
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:57 |
Så skal bare bare have en 3d printer :)
Tror desvære dette er noget over mit selvlærte sw niveau.
Kan du ikke finde en toturial på det du gerne vil lærer der er gratis?
|
 |
sodaha
Super bruger
Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:24 |
I det tempo som klippet bliver vist i - arbejdede jeg også i, da jeg var bruger af UniGraphics NX 
|
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1 Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
|
 |
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 23:06 |
Briam skrev:
Så skal bare bare have en 3d printer :)
Tror desvære dette er noget over mit selvlærte sw niveau.
Kan du ikke finde en toturial på det du gerne vil lærer der er gratis? |
Du vidste det ikke, men formålet for mig var, at lave en model af en anden eksotisk bil (hint: Jeg er fan af Zonda F/R). På uni har vi både 3D printer og CNC, og jeg er selv ved at spare op til en CNC til små gøremål, så jeg kunne nu egentlig bare godt tænke mig at få noget "hands on" erfaring. Jeg har også tanker om et DIY kabinet til en pc..  Målet er, at kunne (ja, det er nørdet!) lave en afhandling på 10. semester eller før omkring eksperimentiel og teoretisk modellering og simulering af aerodynamikken på legemer i bevægelse. Hehe, jeg prøver at lære mig selv de egenskaber som giver mig mulighed for at få drømmejobbet realiseret  Hvis det kan lokke, så skulle denne tutorial være MEGET jordnær.
sodaha skrev:
I det tempo som klippet bliver vist i - arbejdede jeg også i, da jeg var bruger af UniGraphics NX   |
Din chef må da have været glad for at have dig ansat - one man army 
Redigeret af Anima - 12-Marts-2010 kl. 23:08
|
 |
Nielsen85
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2010
Point: 2
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 21:51 |
Hej jeg har lige bestilt en kopi...
Så må vi se om den er pengene værd??
Mvh Nielsen85
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:14 |
Du kan sagtens finde blueprints over biler der er gratis. Bruger det selv, ikke kun med biler, sammen med Sketchup. Film til Sketchup kan også findes på youtube gratis, så det sparer jo lidt penge. Det r selvfølgelig ikke det samme som Solidworks, men gratis :)
Skal det absolut være Solidworks du vil arbejde med?
Redigeret af bibihest - 27-Marts-2010 kl. 22:26
|
 |
Nielsen85
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2010
Point: 2
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:34 |
Synes sku det ser noget uprofessionelt ud det sketchup :=)
|
 |
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 23:47 |
Nielsen85 skrev:
Synes sku det ser noget uprofessionelt ud det sketchup :=) |
Har man først prøvet Solid Works 200X, så forstår man godt hvorfor Smartsketch er gratis. Har desuden vænnet mig til layoutet i Solid Works, og jeg synes slet ikke jeg kan følge logikken i Smartsketch. Men hvis ikke man har adgang til programmet lovligt, eller ikke vil hente det ned fra nettet, så er Smartsketch et udemærket alternativ, men.. Ja, jeg behøver ikke skrive mere  Jeg kan heller ikke gemme mine dokumenter i de formater jeg skal bruge for at kunne lave noget praktisk med dem. Tro mig, hvis universitetet kunne klare sig med Smartsketch, så havde de ikke både Rhino, SpaceCAD og Solid Works. Desuden.. blueprints er ikke problemet. Det er nærmere dét at bruge dem til at lave en 3D model.
Redigeret af Anima - 27-Marts-2010 kl. 23:51
|
 |