Jeg ved at jeg kommer til at blive smækket med en frossen laks for det her, men hvad med at overveje Apples ny iPad?
Du skriver at den skal bruges til "let brug", hvilket jo er lige hvad iPad er perfekt til.
Det kommer selvfølgeligt helt an på hvor meget excel og word som hun skal bruge. Til iPad kan du købe tilsvarende programmer (iWork Words = MS Word og iWork Numbers = MS Excel). Hvis hun skal sidde og skrive lange romaner så er det ikke optimalt, men det er heller ikke sådan jeg forstår "Let brug". Hvis hun bare skal skrive ønskesedler, invitationer eller lignende og rode med et budgetskema, så burde iPad være helt fin.
Og til internetbrug kommer den sandsynligvis til at blive fantastisk. Internet browsing på en iPhone er rigtigt lækkert og intuitivt, så hvis man ganger det op i en 10" skærm, så kan det kun blive langt bedre.
Fordelen ved en iPad fremfor en Laptop eller netbook er jo at den egner sig rigtigt godt til at sidde med i sofaen/lænestolen, så din kone ikke skal sidde gemt væk på kontoret, bare fordi hun lige skal tjekke facebook eller lægge budget.
Og for ikke at få alt for mange hug, så er er det jo fuldstændigt afhængigt af hendes behov, om en iPad vil være aktuel. Et andet issue er jo at den ikke er lanceret endnu, og vi ikke har nogen officiel dato på hvornår den kommer herhjemme, men der står heller ikke i din post at det haster.