recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau vs qualityscreen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau vs qualityscreen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kica Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Lissau vs qualityscreen
    Sendt: 15-Marts-2010 kl. 18:11

Hej

Skal have fundet mig et nyt lærred,hvad skal man gå efter?
Lissau eller qualityscreen,syntes jeg læste noget på et tidspunkt om at de kom fra samme fabrik,er det rigtigt.

Mvh
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af kica kica skrev:

Skal have fundet mig et nyt lærred,hvad skal man gå efter?
Lissau eller qualityscreen,syntes jeg læste noget på et tidspunkt om at de kom fra samme fabrik,er det rigtigt.

Det er ikke rigtigt. Både Lissau og Quality Screen laver mange forskellige typer af lærreder, med mange forskellige underleverandører. Enkelte modeller bruger samme dug, men ellers er der ingen sammehæng.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 20:35
Jeg har et Lissau C75 og havde før et Quality Screen Diplomat. Umiddelbart kan jeg ikke se forskel på de to.
Til top
Mad Dog Tannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 08:38
Hej.
Jeg har et 104" motor lærred fra Quality Screen som jeg bestemt er glad for. Det larmer godt nok lidt når motoren køre op/ned, men det er ok, det er jo kun før og efter filmen. Man kan vist ikke forlange at et 104" motorlærred med autolink til 10.000-11.000kr. også skal være lydsvagt.  
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Mad Dog Tannen Mad Dog Tannen skrev:

Hej.
Man kan vist ikke forlange at et 104" motorlærred med autolink til 10.000-11.000kr. også skal være lydsvagt.  

Hvorfor ikke?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har et Lissau C75 og havde før et Quality Screen Diplomat. Umiddelbart kan jeg ikke se forskel på de to.

Der forsvandt vist et indlæg i cyberspace et sted...

Som sagt, enkelte modeller bruger samme dug, fra Draper (eller i hvert fald afarter af den samme dug). Selve kassetten, styringen osv er forskellig. Tab-Tension og rammelærrederne fra Lissau med White Flex eller TrueColor dug benytter en helt anden dug, fra en anden producent.

Lissau samler alle lærreder på fabrikken i Vejle, men benytter duge fra underleverandører. Nogle af dugene, heriblandt altså White Flex og TrueColor, produceres ud fra Lissau's specifikationer, og er således ikke identiske med nogen andre, omend der findes produkter der ligner. De fleste Lissau produkter kan bestilles med et bredt udvalg af forskellige duge, hvoraf kun nogle få er relevante til hjemmebio.

Quality Screen er ikke producent, men et mærke der benyttes i Danmark for fortrinsvist Euroscreen lærreder, som produceres i Sverige, primært med Draper duge.

Med andre ord, der kan findes enkelte sammenfaldende egenskaber, fordi underleverandøren til visse dele er den samme, derudover har Lissau og Euroscreen/Quality Screen intet med hinanden at gøre.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hej.
Man kan vist ikke forlange at et 104" motorlærred med autolink til 10.000-11.000kr. også skal være lydsvagt.  

Hvorfor ikke?
Når jeg skriver "at man vist ikke kan forlange at det også er lydsvagt" er det nok også lidt et udtryk for at det ikke er noget problem at købe et lærred uden motor, men som koster meget mere !!

Når du nu skriver "Hvorfor ikke" må det være fordi du kan tilbyde noget med samme data, pris og minimum samme dug der er lydsvagt/"lydløst" i motoren. Hvad kunne det være ??
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 00:45

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hej.

Hvorfor ikke?
Når jeg skriver "at man vist ikke kan forlange at det også er lydsvagt" er det nok også lidt et udtryk for at det ikke er noget problem at købe et lærred uden motor, men som koster meget mere !!

Når du nu skriver "Hvorfor ikke" må det være fordi du kan tilbyde noget med samme data, pris og minimum samme dug der er lydsvagt/"lydløst" i motoren. Hvad kunne det være ??

Jeg tror du ligger for meget i AV Precisions udtalelse.

Jeg kunne have skrevet det samme, og jeg har ikke den samme skumle bagtanke som du mistænker AV Precision for at have. 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 00:53
Jeg har et Quality Screen uden motor som jeg er glad for, men dermed ikke sagt man ikke kan få noget der er bedre.  Jeg tror bare man skal passe på ikke at lade sig rive med ud i nogle vilde priser der måske nok er bedre,men måske ikke er det svageste led i ens setup.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg har et Quality Screen uden motor som jeg er glad for, men dermed ikke sagt man ikke kan få noget der er bedre.  Jeg tror bare man skal passe på ikke at lade sig rive med ud i nogle vilde priser der måske nok er bedre,men måske ikke er det svageste led i ens setup.

Du har ret, man kan jo købe sig fattig i lærred.
Jeg synes bare at hvis AV Precision som branchemand, kender til lærreder med samme data, og som oven i købet er lydsvage i motoren, vil det være god info for alle der ønsker et motorlærred.
Til top
Quality Screen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Juli-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 15:12

Hej

Undskyld at jeg kommer med en kommentar til denne tråd - Jeg hedder John og er indehaver af Quality Screen.

Jeg bruger ikke denne tråd til markedsføring, men vil kun lige nævne at både manuel og motoriserede filmlærreder findes i en "stille" version - det kalder vi Soft and Quite.

Med Venlig Hilsen

Quality Screen - Fremtidens Filmlærred

John Sulsbrück Jensen

Tlf.    +45 45 930 832

E-mail salg@qualityscreen.dk

www.qualityscreen.dk

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 15:21
jeg har selv en quality screen lærred med "reAct" dug og synes bestemt at der er fin produkt...min er godt nok ikke "lydløs" men jeg ser der bestemt ikke som problem ... den bliver rullet op og ned kun før og after film Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu