|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Castor2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-November-2009 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 16-Marts-2010 kl. 10:35 |
Er der ikke noget program til Mac der kan lave iso fra en Blu-ray?
Jeg troede at "Pavtube Blu-Ray Ripper for Mac" kunne, men jeg kan ikke se at den kan lave iso-filer. Kun deres Blu-Ray Copy ser ud til at kunne, men findes ikke til Mac. Skal man køre Boot Camp for at lave iso fra Blu-ray på en Mac? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
umiddelbart hvis du vil lave img. filer skal du have et decideret brænderprogram... der er flere at vælge imellem... muligvis også nogle freeware.... jeg bruger selv "Toast" godtnok i en ældre version som kun kan dvd.. men de nye kører også med blu ray.
programmet kan findes her http://www.roxio.com og det er et købeprogram... men altså ganske udmærket. men jeg tror du skal have toast titanium pro for at blu ray også kommer til at køre... der står noget om en plugin skal indstalleres hvis det er den lidt billigere version... men ellers spørg deres support.
hvorfor vil du egentligt lave det til iso?, de fleste afspillere vil jo hellere blot have bdmv folderen.... så kører det oftest bedre Redigeret af rhsin - 16-Marts-2010 kl. 11:28 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Castor2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-November-2009 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Jeg havde forstået det sådan at hvis man vil køre med YAMJ så er det bedst at have en mappe med en iso-fil i.
Pavtube kan lave en m2ts fil er det det du mener med en bdmv-folder? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
du behøves ikke iso for at få det til at virke under yamj, det kører også fint med ts.folderen (ved dvd) eller bdmv folderen (ved blu ray).
hvis du kigger på en blu ray disk ligger der flere forskellige filer og foldere... en af dem hedder bdmv og inde i den ligger alt indholdet til selve filmen... deraf bdmv folderen... så din mappesti er
Filmnavn -> bdmv (med alt indhold)
Så i princippet når du kopierer film til NAS skal du blot sikre dig du har en folder med filmnavnet som matcher det på imdb.com således filmnavn.årstal.blurayrip & dvder filmnavn.årstal.dvdrip så finder yamj langt de fleste filmdata automatisk... der er en smutter i ny og næ hvor du skal lave en .nfo fil for at sikre dig at yamj tager de rigtige covers og filmdata fra imdb.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |