Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Martin Sjøstrand
Guld medlem
Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
|
Emne: Emne: 5.1 lyd fra tv til anlæg, via optisk. Jeg få Sendt: 17-Marts-2010 kl. 12:55 |
Hejsa. Håber nogen kan fortælle mig, hvor i processen det her går galt? :-)
Jeg har en PS3, som jeg havde sat til tv med HDMI, og så lyden via optisk til anlæg. Nu har jeg så anskaffet mig en Apple TV, og den skulle jo også gerne have lyd over anlæg. Nu er problematikken så bare, at mit anlæg (noget Samsung surround receiver bras) kun har en optisk indgang. Jeg ville derfor køre lyd og billede fra både PS3 og Apple Tv op i fjernsynet via HDMI, og så køre lyden ud af tv og ned i anlæg via optisk. Jeg får bare kun 2.0 ud nu.
Jeg syntes ikke rigtig at kunne hitte noget i indstillingerne der fikser dette?
Tv´et er et Samsung LE40M86B
Nogen gode ideer?
Mvh Martin Sjøstrand
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 13:10 |
At TV'et ikke understøtter surround men kun stereo. Så lyden skal direkte i anlægget, og så er det bare surt at du er løbet tør for indgange
|
 |
Martin Sjøstrand
Guld medlem
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 13:13 |
Så jeg må bare bide i det sure æble, og skifte stik efter hvad apparat jeg bruger, indtil jeg har haft kæresten med i fields i morgen, og overbevise hende om at vi skal have et nyt 3D tv, som vel så burde kunne? :-)
|
 |
maagren
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 189
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 13:34 |
Martin Sjøstrand skrev:
Så jeg må bare bide i det sure æble, og skifte stik efter hvad apparat jeg bruger, indtil jeg har haft kæresten med i fields i morgen, og overbevise hende om at vi skal have et nyt 3D tv, som vel så burde kunne? :-) |
Hvis du kan få overbevist din kæreste om, at I skal have et nyt 3D-tv til kr. 27.000, i stedet for en optisk switch til kr. 350, så bøjer jeg mig i støvet 
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
 |
Martin Sjøstrand
Guld medlem
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 14:20 |
Det er nok ikke det argument jeg skal bruge  Men jeg (vi) står alligevel og overvejer at skifte det her gamle 50 hz "skrummel" ud med noget større og bedre
Siden jeg er begyndt at læse på denne side og flatpanels dagligt, og ævle om hvor smarte og tynde og pæne de nye er... så tror jeg faktisk hun bare efterhånden siger god for det, for at jeg holder mund, og ikke sidder med næsen herinde konstant :-)
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 14:31 |
Martin Sjøstrand skrev:
Så jeg må bare bide i det sure æble, og skifte stik efter hvad apparat jeg bruger, indtil jeg har haft kæresten med i fields i morgen, og overbevise hende om at vi skal have et nyt 3D tv, som vel så burde kunne? :-) |
Optisk switch behøver ikke koste 350,- 
AV-connection har til 99,-
Mvh JørgenT
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 15:51 |
Det er vel bare at bilde kæresten ind at en switch koster 5000
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 17-Marts-2010 kl. 15:54 |
Martin Sjøstrand skrev:
Tror jeg ikke du skal regne med, da lyden fra afspilleren skal direkte i surround recieveren med HDMI kabel for at få HD lyd. Og hvis recieveren er med HDMI 1.4, så går både billed og lyd den vej, inden lyden sorteres fra, og billedet sendes videre til TV'et
Redigeret af Kampus - 17-Marts-2010 kl. 15:55
|
 |