recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Time Capsule Dualband?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple Time Capsule Dualband?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Time Capsule Dualband?
    Sendt: 17-Marts-2010 kl. 17:14

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedr. hastigheder med Time Capsule...

Hvis jeg har alt pånær min router som kører N og jeg sætter en time capsule til at gå på nettet igennem min 54g router, vil det så trække hele netværket ned i hastighed eller?

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedr. hastigheder med Time Capsule...

Hvis jeg har alt pånær min router som kører N og jeg sætter en time capsule til at gå på nettet igennem min 54g router, vil det så trække hele netværket ned i hastighed eller?

Hvis din router kører G og resten N, så kører det hele jo alligevel med G hastighed.

Med mindre du kører point-point WLAN forbindelser mellem enhederne (ikke almindeligt) ?

Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 17:49

Har tænkt mig følgende setup:

PS3 via kabel til time capsule
Macbook pro via N til timecapsule (sådan at jeg kan streame HD imellem mac og PS3)
Men time capsule'en skal så snakke sammen med en 54g router, da min internet forbindelse ligger i et andet rum end time capsule og ps3.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 19:51
køb en dualband n-router i stedet. du kan ikke lave  n til timecapsule hvis det trådløse netværk er gennem routeren og den agerer dns-server. så vil der jo rent teknisk ikke være noget n-netværk. og det med at forsøge at oprette 2 netværk tvivler jeg meget på vil være noget du får synderlig stor succes med. Jeg tror ikke en timecapsule kan køre til 1 netværk på en måde og til et andet på en anden måde på samme tid. men det er da godt nok ikke lige noget jeg har prøvet. (eller har lyst til.)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Har tænkt mig følgende setup:

PS3 via kabel til time capsule
Macbook pro via N til timecapsule (sådan at jeg kan streame HD imellem mac og PS3)
Men time capsule'en skal så snakke sammen med en 54g router, da min internet forbindelse ligger i et andet rum end time capsule og ps3.

Hvorfor ikke slukke Wifi i din eksisterende router og så placere TimeCapsule ved siden af den (forbundet med kabel) og bruge den som access point for al din Wifi ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu