Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DarkStuff
Ny bruger
Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
|
Emne: Er et NAS nok til det jeg vil? Sendt: 19-Marts-2010 kl. 00:08 |
Hejsa.
Jeg har desværre uden held ledt efter svar her på forumet til lige min problemstilling og også på nettet.
Håber jeg med denne tråd kan få lidt hjælp.
Jeg har det udstyr som står i min signature og samtidigt også en Gigabit switch til at forbinde det hele.
Problemet jeg har er at, når jeg vil have Mine DVD'er og Blu'rays, som jeg har lagt ned på min computers harddisk, over på min skærm i stuen, så må jeg køre via min Xbox360 via Trancodning som jeg bruger Tversity til. (Feks til Mkv filer) Det er især alle mine serier som jo ligger på en million DVD'er som kunne være rart bare at have til at ligge på en Harddisk istedet for.
De problemer det giver er: Ingen rigtige lydformater, men kun min 3808'ers Dolby PL IIx surround. Xboxen skal køre og siger lidt. Min computer skal køre samtidigt og transcode, med de gener det giver (watt forbrug, lyd m.m.)
Hvad skal jeg bruge for at komme uden om alle mine problemer. Jeg tænkte at få mig et NAS til at håndtere lagringen og computer delen af mit problem. Er bare ikke sikker på om den alene kan levere et signal via HDMI til min 3808 Reciver som den kan forstå og smide over på mit TV.
Hvis ikke det er nok, hvad skal jeg så bruge istedet for og har jeg overhovedet forstået hvad et NAS er?
|
Pio 5090H
Denon 3808A,DVD-2500BT,DCD-1500AE
Højtalere: 2xB&W CM7,4xCM1,1xCMC
Sub: 1xASW610XP
Samsung SMT-H3126PVR, Sagem61, Popcornhour C-200,Xbox360(Jasper),Wii, Sonos,Synology DS1010+ NAS 3x2TB
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
NosAnden
Bruger
Oprettet: 05-April-2008
Point: 60
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 00:30 |
Hej en nas server er kun til at lagre dine data på og og andre server opgaver tror du har brug for en netværks media afspiller også kaldet NMT der er en del muligheder A.C. Ryan Playon!HD mini eller den større version der ikk hedder mini til sidst men ellers det samme eller popcorn hour. Jeg har selv en Playon!HD mini som virker super godt de blurays du har ligger de med eller uden menuer altså lige som der er hvis du sætter selve skiven i hvis det bare er mkv filer kan den jeg har sagtens klare det men hvis det er med menu tror jeg kun det er Popcorn Hour C-200 der kan klare det spørg endelig hvis der er noget du ikk forstår hehe
Hilsen Anders Johnson
|
DarkStuff
Ny bruger
Oprettet: 04-September-2008
Point: 18
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 00:52 |
Takker for svaret Nos, sidder lige pt, og læser "NAS,medie-center og Sammhængen" tråden grundigt igennem pt, det ser ud som om jeg kan finde en del svar der. Pt er det ikke penge der er mit problem det gør jo alt nemmere.
Så er spørgsmålet bare hvad jeg skal bruge. Har 1Gbit net i hele huset, så der skal jeg ikke skifte ud. Skal måske have mig en større switch i stuen da jeg allerede bruge 5porte som det er...
Har tænkt på et seriøst NAS med en bunke plads. Vil bruge den til hele dynen, billeder, dokumenter film, skole/arbejds projekter mm. Kan man køre Raid 1 på feks 2HDD for sikkerhed og så bare have 2x1,5TB diske uden raid til al anden data i et enkelt NAS? Eller kan man få et NAS der køre Raid 5 feks. Ved dog ikke lige om den redundancy er for overkill for mig :)
Har 10-15 fulde serier på DVD som jeg har købt gennem tiden, jeg gerne vil have over. Det er jo 6dvd'er pr. season x3-6 seasoner på serie x 15serier, der er tale om, det ville være rart at have på NAS'et så jeg ikke skal skifte rundt, og bare kan drive den på sofaen. ;)
Nu hvor jeg ser på den Popcorn Hour C-200 så kommer den til at trække dataen fra NAS'en og smider det så via min Reciver til min skærm. Kan det også passe at Popcorn'en kan sende Bitstream så jeg rent faktiskt kan få HD lyd hvis jeg vælger at rippe mine Blu-rays? Andre maskiner ala Popcorn der kan det? Det er jo temmeligt interessant da jeg har en temmeligt godt surround system og gerne vil have HD5.1/7.1 hvor det kan fås.
Tror jeg vil blive hos min Denon Blu-ray afspiller som det ser ud nu, til at spille Blu-rays istedet for at rippe, men man ved jo aldrig. Den er jo ikke så hurtig, men kvaliteten er top nice (Jeg opfordere ikke til diskution om nogle blu-ray afspillere har bedre kvalitet end andre her :p)
Hvis det er de eneste 2 ting jeg skal bruge for at blive kørende så ryger ordren afsted imorgen når jeg lige har fundet de rigtige enheder.
|
Pio 5090H
Denon 3808A,DVD-2500BT,DCD-1500AE
Højtalere: 2xB&W CM7,4xCM1,1xCMC
Sub: 1xASW610XP
Samsung SMT-H3126PVR, Sagem61, Popcornhour C-200,Xbox360(Jasper),Wii, Sonos,Synology DS1010+ NAS 3x2TB
|
NosAnden
Bruger
|
Sendt: 20-Marts-2010 kl. 04:05 |
Hey igen hehe
hvis penge ikk er et problem skal du købe synology DS1010+ det er det fedeste nas server jeg har set som er til at betale den er virkelig nice har også selv tænkt mig at købe den på et tidspunkt den afspiller jeg nævte tidligere playon!HD mini kan sende lyden videre i noget den kalder RAW det vil jeg da mene er det samme som bitstream men er ikk sikker og ved ikk hvad den C-200 kan men vil da tro den kan ved ikk så meget om den da jeg selv synes den var for dyr. Mht. det der raid forstår ikk helt hvad du mener med det ??
|
NosAnden
Bruger
|
Sendt: 20-Marts-2010 kl. 04:06 |
EDIT: altså ved godt hvad raid går ud på men forstår ikk helt spørgsmålet
|