recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Total skadet tv - nyt på garantien.. Men?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTotal skadet tv - nyt på garantien.. Men?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1754
Direkte link til dette indlæg Emne: Total skadet tv - nyt på garantien.. Men?
    Sendt: 19-Marts-2010 kl. 10:09
Hej folkens,

det ser ud til mit 50" Sony er blevet dødsdømt efter det er kommet på værksted. Det er åbenbart for dyrt for dem at lave fejlen, så det ender nok ud i jeg skal have et nyt via garantien.

Men hvordan fungere det? Vi er nogle stykker der ikke kan blive enige her på arbejdet. Ham i telefonen sagde til mig, at når det er 50" jeg har indleveret til rep. så skal jeg også have et 50" igen af Expert. (Mit tv er købt i Merlin, men Expert har overtaget efter lukning af Merlin). Andre siger at jeg får et igen der svare til dens nuværende værdi - som selvfølgelig er faldet noget de sidste to år. 

Samtidig, så er jeg overhovedet ikke interesseret i at få LCD. Hvordan ligger landet, hvis det er sådan et de tilbyder en? Jeg vil ikke eje et LCD tv, og slet ikke under  50". Well, i hvert fald vil jeg helst ikke eje et LCD ... Hm

Hvis der er en der har helt styr på hvordan sådan en garanti sag fungere, så sig venligst frem :) 

Det er ikke helt sikkert endnu, da de stadig forhandler med forsikringselskabet, men det lød meget på teknikeren at det altså var dødt, og ikke ville blive lavet (som han sagde det selv).

På forhånd tak.

Redigeret af RuneH - 19-Marts-2010 kl. 10:10
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 10:28
Som hovedregel skal du ikke stilles ringere end før skaden, derfor mener jeg bestemt du kan forlange et Plasma-tv og selvfølgelig 50".
De kan jo ikke skaffe et tilsvarende,men så må de tilbyde et andet fabrikat som DU godkender.
Hvis du får stjålet din Diesel Passat kan du jo heller ikke nøjes med en Benzin Polo.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 10:52
Det er netop sådan jeg håber det vil være, så det lyder rigtig godt. Vil gerne lige have lidt styr på det, nu jeg bliver kontaktet om det, så jeg ikke bliver snydt til et tv jeg absolut ikke kan være enig i.

Det kommer vel også an på købsprisen den gang jeg købte det- eller?
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:04
Så vidt jeg forstår, så nej, det har intet at gøre med købsprisen, kun at du ikke må stilles dårligere end du var.

Dog er der noget med, at hvis du på et tidspunkt kan forlange købet ophævet, så er det prisen på det oprindelige tv - og ikke det som det er ombyttet til, som du kan kræve tilbage. Men jeg har ikke så godt styr på det.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:06
Jamen er det ikke et lcd tv som er gået i stykker? Så skal du vel have lcd igen.

Det kan også være du kan vælge at få pengene udbetalt og så selv købe nyt tv. Det fik jeg selv da mit lcd tv blev totalskadet. Jeg fik de penge udbetalt som man kunne få et nyt tilsvarende tv til.

Redigeret af furious jt - 19-Marts-2010 kl. 11:10
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:09

Du skal have en tilsvarende vare. Ikke tilsvarede pris!

Jeg mener også, at hvis der ikke kan leveres et tilsvarede produkt, så kan du få pengene tilbage, den pris du betalte i sin tid...
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:18
furious jt, 
Det er et 3LCD, hvilket er et bagprojektions tv. Kan nu godt forstå forvirringen, det er ikke første gang folk har undret sig når jeg omtaler det :) 

Det er så også en af mine tvivler nu det er et bagprojektions tv, og altså hverken lcd eller plasma. 

Okay, så det har i hvert fald intet med købsprisen at gøre. Så må jeg håbe vi kan blive enige om hvad et tilsvarende er. Den bliver sikkert svær. 

Det super hjælp!

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:22
Det forholder sig selvfølgelig lidt anderledes når det drejeer sig om et produkt der (så vidt jeg er orienteret) ikke kan genanskaffes, så er det jo nok vigtigt at fastholde et krav på eks. Plasma hvis det er det du ønsker.   Men hvordan det ender er lidt sværere at forudse her.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det forholder sig selvfølgelig lidt anderledes når det drejeer sig om et produkt der (så vidt jeg er orienteret) ikke kan genanskaffes, så er det jo nok vigtigt at fastholde et krav på eks. Plasma hvis det er det du ønsker.   Men hvordan det ender er lidt sværere at forudse her.

Hvis de ikke kan skaffe et tilsvarende (Den er jo lidt svær). Og ikke kan blive enig om et produkt som køber er tilfreds med, så er det vel et spørgsmål om at købet går tilbage og den oprindelige pris udbetales ?

(Husk at gem kvitteringen på original TV'et også, da jeg som sagt mener dette betyder noget, hvis det ombyttede TV går i stykker og du skal have penge tilbage).
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af david79 david79 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis de ikke kan skaffe et tilsvarende (Den er jo lidt svær). Og ikke kan blive enig om et produkt som køber er tilfreds med, så er det vel et spørgsmål om at købet går tilbage og den oprindelige pris udbetales ?

(Husk at gem kvitteringen på original TV'et også, da jeg som sagt mener dette betyder noget, hvis det ombyttede TV går i stykker og du skal have penge tilbage).
Ja, det vil jeg også umiddelbart mene,men det kommer an på hvad der står i forsikringsbetingelserne.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:46
Jeg må hjem og læse i de forsikringsbetingelser der. Det har været et lidt indviklet forløb, da Merlin jo er gået ned. Der var meget forvirring omkring forsikringsselskabet, Expert og værkstedet. Kan overhovedet intet læse på forsikringsselskabets hjemmeside omkring sådan noget, så mon det står i de papir jeg har derhjemme.

Jeg skal nok huske at gemme alle sedler og hvad jeg ellers har på dette tv som nu højst sansynligt bliver skrottet. 

Men er virkelig godt tilfreds med at læse at I alle mener jeg skal have noget tilsvarende både i størrelse osv. Både kæresten og jeg købte specifikt dette tv, fordi vi begge faldt for farverne osv på billedet.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 11:52
Hvad gav du for det og hvor gammelt er det ?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu