|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Imac ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 150 |
![]() Sendt: 19-Marts-2010 kl. 18:49 |
Hejsa
Ville lige høre om der er nogle der har en go ide...har tilkoblet ds210j direkte i min imac, hentet nyeste setup assistent software, men den finder ikke nas'sen ?
Den blinker i status, orange lampe....?..og der er ikke antivirus, firewall på mac'en..
På forhånd tak
![]() |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
prøv indtast serverens ip adresse direkte i din browser.. altså http://192.168.1.xxx udfyld selv det blanke... så skulle serveren gerne svare dig så du kan logge ind af den vej... jeg bruger aldrig synology assistenten... det er nemmere via browseren at administrere serveren.
når du skal tilkoble dig serveren som filudveksling (skal du huske at slå appleservices til) herefter kan du på dit skrivebord tast æble K og udfylder serveradressen afp://192.168.1.xxx (du kan også skrive smb://192.168.1.xxx) men nu er det jo en imac du har så kører du selvfølgelig apple file protocol..... når du tilslutter kan du her vælge det drev du vil tilslutte.... herefter kan du trække det ned på din bundlinie så den gemmer drevet til næste gang du skal bruge det
hov du skriver direkte til din mac... en NAS skal køre via en router ellers virker det ikke... så du skal tilslutte den dit netværk og ikke din computer Redigeret af rhsin - 19-Marts-2010 kl. 19:26 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ok..super...er pt igang med at formattere den på pc...den kunne se den direkte i lan porten.
Er ikke så stiv i hvor jeg skal tilkoble appleservice og apple file protocol...er det inde i system indstillinger ?....og 1000 tak for det hurtige svar...det varmer...
![]() mvh Tommy
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
når du har fået din server op at køre, er der en indstilling under fildeling (på nas i indstillingsmenuen) hvor du slår apple service til.. så skulle det køre.
Og når du skal tilslutte dig apple file service så stiller du dig på dit skrivebord på maccen, og trykker æble k så skulle der gerne komme en tilslutningsboks... ellers ligger den også i toppen under "gå" -> opret forbindelse til server.
starter du med smb så tilslutter du via samba protocol (windows) starter du med afp tilslutter du med apple file protocol så det er jo at foretrække for dig.. derfor udfyld adressen afp://serverensipadresse
Husk iøvrigt at der er kommet nyt synology system her forleden så hvis du kan se din NAS har system 2.2xxxx så kan du hente den nye her http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&m=DS210j du opgraderer via webstyringen system -> firmware opdatering
det kan du lissågodt starte med Redigeret af rhsin - 19-Marts-2010 kl. 19:42 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
ok...skal li' ha' det skåret lidt ud...har min mac koblet via wifi og ikke kablet til netværket...kan jeg stadig komme på nas'sen så ?
el stå
og under systemindstillinger, deling, er der flueben i arkivdeling..er det det samme som fildeling ?
der kommer en tilslutningsbox ved tryk på æble k..og under serveradresse skal der vel stå http://..og adresse, men hvor finder jeg den nøjagtige ip på nassen ?
Håber du vil bære over med de måske lidt dumme ?...
![]() Endnu engang tak...
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
hmm..har sat nas på kablet netværk ¨, men den blinker orange...setup programmet formatterede fint og skrev disk var klar...burde min kablet ps3 ikke kunne se den ?
|
|
![]() |
|
![]() |
kan du stadig få fat i din NAS på netværket.. via din browser (du skal indtaste adressen manuelt i browseren... jeg har givet min NAS en fast adresse på mit netværk under reserver adresse også bliver den låst til NAS macadresse)
du skal slå medieserveren til førend din ps3 kan se NAS (under indstillinger på din NAS -> programmer -> aktiver dnla/upnp medieserver.
Du skal huske din ps3 kan kun se de billeder du lægger under drevet photo, og musik under drevet music og video under drevet video.... den kan altså ikke se foto fra dit musikdrev hvis du uforvarende kommer til at lægge dem der... pga begrænsninger i medieserveren
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Skal imac kobles på med kabel eller kan den køre wifi til nassen ?
Nas'sen ip adresse skifter jo hvergang den sættes til, hvordan giver jeg den en fast ip ?
Reserver adresse, hvor gøres det, så den låses ?
Ellers må jeg li ha din adresse, så jeg kan sende en flaske vin...hvis jeg får hul på bylden..
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
du kan godt tilgå din nas fra enhver computer på dit netværk uanset om de er tilsluttet via wifi eller lan.... bare din NAS er tilsluttet din router via lan.
Din router har en dhcp tabel hvor der typisk er en afgrænsning dvs dine første tal er faste 192.168.1. (det er de på min router).. de sidste tal tildeles af din router.. på min router kan dhcp serveren tillade 75 tilslutninger.. og jeg har sat den til at starte fra 100 dvs mine adresser starter fra 192.168.1.100 til 192.168.1.175 jeg kan så lade routeren reservere en af desse adresser til NAS via dennes macadresse (det kan man se i routerens indstillinger) alternativt kan du lade din NAS selv vælge en fast ip adresse uden for routerens spænd.. altså enten under 100 eller over 175 (men under 255 som jeg mener er max) og ikke 1 da denne skal tages af din router.
det der måske er sket er da du tilsluttede din nas direkte din mac husker den måske den ipadresse som den fik dengang... og den konflikter måske med en anden ipadresse på netværket.
så prøv tilslut den direkte din mac igen... og gå ind under instillingerne på din NAS under system -> netværk -> brug manuel konfiguration og indtast en ipadresse manuelt.. sikre dig den ligger udenfor det spænd din router kan give.. ellers prøv med 200 da den ligger så højt at de fleste default indstillinger gør den skulle være relativ sikkert ikke er i brug eller kommer det.
husk at trykke gem... luk serveren ned... og tilslut den dit netværk og lad den starte op igen.. og se om den så ikke kører efter opstart... husk det kan tage lidt tid første gang (et par minutter) herefter kan du prøve at skrive den adresse du har givet den i din browser og se om den så ikke kører
sådan her ser det ud hos mig... der har jeg dog ladet min router står for at reservere NAS ipadressen som er låst på dennes macadresse.
routerens grundindstilling (linksys wrt610n)
dhcp reserveringstabel sådan ipadresserne er låst til enhedernes macadresser
![]() Netværksindstilling på NAS
Redigeret af rhsin - 19-Marts-2010 kl. 21:07 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Med din hjælp og et fund af en manual på nettet, er jeg godt på vej, er ved at checke,formattere disk via diskenhedsstyring...så håber jeg alt spiller bagefter...
Endnu engang tak for din support...!!!!
mvh Tommy
|
|
![]() |
|
![]() |
det var så lidt
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |