Hej, dette er mit 1 indlæg her i forummet og jeg håber jeg kan få hjælp til min hovedpine som WD boksen er blevet til. Jeg er det man kan kalde hverdags pc bruger og kan hitte ud af de mest basale ting men er altså ikke nogen nørd til it. Mit problem er opstået efter at jeg har erhvervet mig en ny stationær pc med win 7 home edition 64-bit. Da jeg kørte win xp fungerede network shares fint gennem WD live boksen. Men nu har jeg efterhånden brugt en lille måned med alle mulige forsøg på at få det til at virke. Jeg har samtidig købt ny router, en d-link dir-655 extreme n gigabit router. Jeg har googlet og prøvet andres tilgang til det men intet virker. Er det routeren den er gal med eller er der nogle specielle delings indstillinger i win 7, man skal tage hensyn til?
Routeren er installeret efter manualen og det er både gigabit lan og wifi synligt i netværks og delings center. wifi bruges kun til mobilen da bundkortet røg på den bærbare i onsdags :-(. Har den stationære til at køre over Lan og . Jeg kan godt se WD boksen under netværk men når jeg prøver prøver at åbne den, siger den at den ikke kan få forb. til WD boksen pga noget med DNS server der ikke svarer.
Det er også lykkedes at tilgå netværk shares på WD boksen men så spørger den efter brugernavn og adgangskode. Hvilken bruger og hvilket password?????
Håber der er nogle derude der kender lidt til problemet og vil bruge et par minutter på at få min hovedpine til at forsvinde. Har jo ikke købt boksen for at skulle rende frem og tilbage med en usb harddisk, for at se film. God weekend og på forhånd tak for hjælpen