Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Spaghetti
Super bruger
Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
|
Emne: Newbie spørgsmål C-200 Sendt: 20-Marts-2010 kl. 12:46 |
Halløj
Jeg ønsker at kunne tilgå den interne harddisk i min Popcorn C-200, fra min computer. Dvs. hvis jeg har en film liggende på c200, så vil jeg gerne kunne kopierer subtitle-filen ind i filmens mappe.
Hvad er den nemmeste og simpleste måde at få denne forbindelse mellem de to enheder?
(Jeg bruger windows 7 64-bit)
Jeg har læst den nyeste pdf-manual for c200 og læst lidt på wiki - men er blevet forvirret over "SMB, NFS, FTP og Myihome)... jeg skal bare kunne kopiere ting derover - GERNE UDEN brug af 3rd part apps. Jeg havde selv forestillet mig at bruge windows stifinder - kan det lade sig gøre?
Håber nogen vil hjælpe mig... 
|
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 20-Marts-2010 kl. 16:18 |
Ja - det er meget nemt
Hvis du har en intern harddisk som er klargjort af afspilleren så der er installeret de såkaldte NMT apps. - Så går du først ind under settings, og ned under NMT applications, og her starter du "Samba Server" også kaldet SMB serveren. SMB er det normale netværks protocol sprog i windows.
Herefter går du på din PC ind under stifinder, netværk for at browse andre enheder på netværket, så ser du din C-200, klik på den så ser du din harddisk som "Share" - klik på den så bliver du bedt om username og password - indtast NMT som username, og 1234 som password så får du adgang til harddisken og dens indhold - så er det bare at kopiere filerne over gennem stifinder
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Spaghetti
Super bruger
|
Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:48 |
Tusind tak for dit indlæg Spawn!
Har lige nogle flere spørgsmål til dig:
SKAL jeg have NMT-apps for at have muligheden for at kopiere til den interne harddisk over netværket? Grunden til at jeg spørger om dette, er at jeg har forstået at NMT-apps kun kan installeres på den interne harddisk hvis den er formateret til ext3-partition. Korrekt?
Jeg mener at have læst, at Samba/SMB har langsommere overførsels-hastighed end FTP, korrekt? Jeg har prøvet at kopiere ca. 5GB fra min PC til popcornen - der skrev windows 10-11MB/s, dvs. ca. 100Mbit/s. Er dette en ok hastighed, eller vil det gå hurtigere med FTP?
Inde i "settings" på min popcorn, kan jeg vælge "auto" og "100Mbit" i network-interface... den står på "auto" nu... Hvorfor kan jeg ikke vælge 1000Mbit, da popcorn og min router har 1000Mbit-interface?
Det er pænt nedtur hvis jeg SKAL have NMT-apps for netværk/fildelings-mulighed... NMT-apps kræver jo ext3 og min 1,5TB-harddisk der er proppet med data, er selvfølgelig NTFS-partitioneret! Tanken om at skulle backup´e alt dette og så bagefter lægge det tilbage igen OVER NETVÆRKET med sølle 10MB/s... damn det kommer til at tage tid. Alternativet er vel at finde et program til windows, der kan læse og skrive på ext3-partitionerede harddiske ikke? Noget fif hvad det angår?
På forhånd tak
|
|
 |
Spaghetti
Super bruger
|
Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:51 |
Btw... hvornår DJÆVLEN bliver det muligt at kunne nøjes med NMT-apps på en lille USB-nøglering på den interne USB-port!?? Det ville være SÅ nice! Så kunne jeg fortsætte med min NTFS-harddisk og hurtigt swappe den over i min stationære med indbygget sata-docking-station - til lynhurtigt at overføre film...
|
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:48 |
Ja - man skal have NMT apps installeret for at kunne overføre filer over netværk til boksen
Det er NMT appsene som er de SMB og FTP servere o.a. som man skal overføre gennem
10-11MB/s er en god hastighed for en media afspiller - alle andre kan maks komme op på 4-5MB/s
FTP vil ikke give dig nogen væsentlig forøgelse her. 1-2MB/s ekstra måske
Auto betyder netop at den tilslutter med 1000mbit hvis dit netværk er 1000mbit (eller 100mbit hvis dit netværk kun er det) - men at den connecter som 1000mbit er ikke detsamme som at den kan overføre med den hastighed - 1000mbit er blot en forbindelses standard. Den reele overførselshastighed der kan opmåes er begrænset af flere ting. Heriblandt CPU'en som jo slet ikke har kræfter som en normal dual eller quadcore detsktop cpu.
10/100mbit optionen er til at tvinge den i 100mbit mode hvis den ikke kan tale med det gigabit udstyr man har - der er store problemer med boksen på netop dette område.
Spaghetti skrev:
Btw... hvornår DJÆVLEN bliver det muligt at kunne nøjes med NMT-apps på en lille USB-nøglering på den interne USB-port!?? Det ville være SÅ nice! Så kunne jeg fortsætte med min NTFS-harddisk og hurtigt swappe den over i min stationære med indbygget sata-docking-station - til lynhurtigt at overføre film... |
Det gør der i den næste firmware, jeg har lige fået en Beta igår hvor netop denne feature er enablet.
Men hvis du vil bruge swappe metoden til en sata dockingstation (den klart hurtigste måde at flytte filer mellem pc og afspilleren) så har du jo alligevel ikke noget at bruge NMT appsene til :)
|
|
 |
Spaghetti
Super bruger
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:52 |
Endnu engang tak for dine svar - jeg sætter stor pris på det.
Flere spørgsmål:
1)Hvis jeg enabler FTP-server på min C200, SKAL jeg så benytte et 3rd-part program på min pc, for at kunne overføre filer? Jeg mener at IE kan tilgå FTP-mapper?
2)De folders der bliver oprettet på min interne harddisk (hvis det er med NMT-apps)... Må/kan jeg ændre dem? Eller tilføje andre mapper? På min NTFS-harddisk har jeg mapper som fx. : "Hjemmevideo, børnefilm, billeder, bd-film" osv osv... Det vil jeg gerne kunne fortsætte med.
3)Jeg bemærkede da jeg lavede min hastigheds-test (overførsel vha. Samba), at popcornen blev totalt langsom i menuerne og generelt sløv. Er det normalt når jeg overfører data med 10MB/s?
4)Der er blevet skrevet meget negativt om C200-netværk performance, men jeg har også indtryk af at man arbejder på at gøre det bedre... Hvad er dit indtryk? Kan man optimere performance mere, ved en kommende firmware-update? Eller er der kun tale om forbedringer med kombatibilitet med switch/routere?
5)Det nye GUI/interface der arbejdes på til C200, har du et skud på hvornår vi kan forvente at få det?
6)Når jeg slukker min C200 helt ned, (power + delete), så slukker og starter og slukker harddisken igen. Er det et bug du er bekendt med?
|
|
 |
Spaghetti
Super bruger
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:59 |
spawn skrev:
Det gør der i den næste firmware, jeg har lige fået en Beta igår hvor netop denne feature er enablet.
Men hvis du vil bruge swappe metoden til en sata dockingstation (den klart hurtigste måde at flytte filer mellem pc og afspilleren) så har du jo alligevel ikke noget at bruge NMT appsene til :) |
Min plan er at swappe ved store data-mængder og bruge netværk ved småting alá subtitles til film og jpg-filer. Et typisk eksempelvis er når jeg har x antal film liggende på den interne harddisk og konen og jeg skal se dem, så starter filmen og vi finder ud af at de subs som er inde i MKV-filen er dårlige eller på forkert sprog. Så ville det være top-dollar at kunne sidde med sin bærbare og lynhurtigt finde korrekt sub og smække den over på popcornen. Alternativet (som det er nu), er at jeg skal tænde min stationære først, pille harddisken ud af popcornen og over i sata-docking-stationen... Meget besværligt! hehe 
|
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:07 |
1) ja, man bør bruge en rigtig ftp klient - IE som ftp klient er ikke bedre end almindelig SMB overførsel
Brug istedet totalcommander, filezilla eller lign.
2) Du må/kan ikke slette/ændre de default foldere der oprettes, men du kan oprette alle de underfoldere du har lyst til i de respektive hovedfoldere - altså video foldere inde under video, osv.
3) Ja, CPU'en i en media afspiller er meget svag i forhold til en pc - det er en single core processor svarende til processoren i en mobiltelefon - du kan ikke multitaske på samme måde som på en PC. Enten afspiller du video, eller også overfører du filer, eller også noget andet. Een ting ad gangen da CPU'en ressourcer vil blive brugt til den ting du gør.
4) Det har jeg ingen konkret viden om - der er lavet test med overførselshastigheder omkring 20MB/s så hvis ellers kompatibilitets og stabilitetsproblemerne løses, vil jeg mene at der også er noget at hente på performance. Men jeg har ingen viden om en evt. løsning af disse problemer (har spurgt men de vil ikke svare mig konkret) og min personlige mening er at det vigtigste er kompatibiliteten/stabiliteten med diverse netværk, ikke hastigheden. Dens primære formål er at være media afspiller og det primære formål med den gigabit nic der er i afspilleren var/er at sikre nok båndbredde til at alle filer kan spilles over netværk indenfor rammerne af de bitrates der normalt bruges hvilket tidligere har været et af problemerne med denne type mediaafspillere. Dette formål er opnået med den fordobling af netværks hastighed den har idag sammenlignet med andre eller tidligere afspillere. Det er muligt at streame alle filer indenfor blu-ray standardens maks 50mbps, og endda filer der er ukurant kodet til sindsyge bitrates over dette. Filer som andre konkurerende afspillere ikke kan afspille grundet netværks performance. Formålet har aldrig været at kunne kopiere mest mulig data mellem enhed og pc på kortest mulig tid og 100mbit performance er i den sammenhæng ganske udmærket. Ellers må man tænke alternativt, som du også gør med tanken om kombineret harddisk swap til store ting og netværksoverførsel til mindre ting.
5) Nej det har jeg ikke noget skud på (de vil ikke udtale sig om forventet release tidspunkt)
6) Ja jeg er bekendt med at den opfører sig sådan
Redigeret af spawn - 21-Marts-2010 kl. 12:11
|
|
 |
Spaghetti
Super bruger
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:53 |
Dejligt at blive lidt klogere med alle disse svar... :-)
Forhåbentligt sidste spørgsmål!
Hvis jeg har installeret NMT-apps på min interne harddisk og samtidigt har en masse film/billeder liggende, er der så nogensomhelst risiko for at jeg mister mine film/billeder ved en firmware-update med ny NMT-apps? Har du selv oplevet du har mistet dine data ved en firmware/apps-update?
p.s. må jeg få beta-firmwaren af dig? 
|
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:59 |
Nej, firmware opdatering - eller rettere NMT apps opdatering (firmware opdatering er noget andet) tilbyder opdatering af NMT apps uden at røre dataene. Jeg har aldrig selv oplevet at dette er gået galt.
Men man bør selvfølgelig altid have backup af sine data uanset hvordan eller hvor man organiserer dem :)
Nej, jeg kan desværre ikke give dig beta firmwaren :)
|
|
 |