recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fast IP adresse til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFast IP adresse til NAS

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Fast IP adresse til NAS
    Sendt: 26-Marts-2010 kl. 12:48
Jeg vil have have fst i en fast IP adresse for at kunne tilgå NAS via internet, men er nu kommet i tvivl om den faste IP adresse skal anvendes på ruteren, PC eller NAS'en. Ved bestilling er der vist noget om at de skal have oplyst MAC adressen, så det er lige hvilken enhed de skal have det for. Tak for hjælpen. Smile
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 12:53
Hvorfor ikke bare bruge DynDNS ?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:01
Det må være MAC adressen på din router
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:05
Det er din routers WAN MAC adresse du skal oplyse. Det er den adresse din udbyder kan se fra hans udstyr og den ham bruger til at binde IP adressen til. Din router kan også have LAN- og WLAN MAC adresser som din udbyder IKKE er interesseret i da de er på dit lokalnetværk og han alligevel ikke kan se dem.
 
BS
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:05
Enig. Når din router får fast IP, så viderestiller du de nødvendige porte til NAS'en, som du sørger for også får tildelt en fast IP på dit lokanlnetværk. Så skulle der være hul igennem.
Mvh dan.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

Jeg vil have have fst i en fast IP adresse for at kunne tilgå NAS via internet, men er nu kommet i tvivl om den faste IP adresse skal anvendes på ruteren, PC eller NAS'en. Ved bestilling er der vist noget om at de skal have oplyst MAC adressen, så det er lige hvilken enhed de skal have det for. Tak for hjælpen. Smile
DynDNS er vejen frem på den front. Gratis endda..
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

[QUOTE=flbs]Jeg vil have have fst i en fast IP adresse for at kunne tilgå NAS via internet, men er nu kommet i tvivl om den faste IP adresse skal anvendes på ruteren, PC eller NAS'en. Ved bestilling er der vist noget om at de skal have oplyst MAC adressen, så det er lige hvilken enhed de skal have det for. Tak for hjælpen. Smile
DynDNS er vejen frem på den front. Gratis endda..men ellers er det din routers MAC der skal oplyses hvis du VIL have en fast IP udadtil.
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:16
Tak for hjælpen. Jeg kender ikke til DynDNS eller hvordan det fungere, så det er derfor jeg har ønsket en fast IP adresse, men nu vil jeg da lige prøve at se på DynDNS. Er det til at sætte op for en uerfaren fyr som mig? Wacko
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

Tak for hjælpen. Jeg kender ikke til DynDNS eller hvordan det fungere, så det er derfor jeg har ønsket en fast IP adresse, men nu vil jeg da lige prøve at se på DynDNS. Er det til at sætte op for en uerfaren fyr som mig? Wacko
DynDNS er meget ligetil. Du opretter en gratis konto derinde til dynamisk dns. Der vælger du så dit DNS-host navn (eksempelvis hejmeddig.dyndns.org). På din router eller nas indtaster du så dine kontooplysninger fra Dyndns samt dit DNS-host navn, hvorefter din router/NAS opretter forbindelse til DynDNS. Når din dynamiske IP ændres fra din internetudbyder opfanger DynDNS det automatisk, og du kan således altid tilgå dit hjemmenet med din DNS adresse.

Redigeret af Davidp - 26-Marts-2010 kl. 13:41
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:57
Nu er det ikke alle steder at DynDNS vil virke. Så det kommer meget an på hvor man har sit netforbindelse og hvordan det er sat op.
 
Mange bolig foreninger med eget net, har tit sat en firewall op, der spærer for indgående trafik, medmindre man kører med fast ip.
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 17:27
Hvordan er sikkerheden i DynDNS så overfor mit eget interne netværk. Åbner jeg for alt og alle og skal sætte en masse op i min firewall?
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 17:38
Ingen problemer. DynDNS er bare en DNS der registrerer din forbindelses nuværende IP adresse på et dns navn du selv vælger. Der skal ikke åbnes noget, da det er din NAS der laver registreringen (udgående connection).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu