recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvivl om MCE-indkøb og kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvivl om MCE-indkøb og kvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvivl om MCE-indkøb og kvalitet
    Sendt: 25-November-2005 kl. 18:22

Hej

Jeg skal til at bestille lidt stumper hjem til et andet projekt og vil hjemtage en

Hauppauge - WinTV-PVR-USB2.0 (PAL) MPEG2 TV Tuner

da den også skal bruges til en bærbar i forbindelse med ovennævnte projekt. Men så tænkte jeg, at jeg også samtidig kunne prøve krafter med en MCE-maskine og se om det er noget for mig. MEN der kommer jeg lidt i tvivl om enkelte ting. Se nedenfor.

1. Hvilket grafikkort skal jeg benytte. Har forespugt i SHG og der blev jeg først henvist til et Nvidia 6200, men så fandt jeg følgende:

NX6600-VTD256, GeForce 6600, 256MB DDR, VIVO, HDTV, DVI, Retail a kr. 1.060,-. (Blæserkølet)

Er dette et fornuftigt valg eller kan I anbefale et andet evt. billigere, som giver et fornuftigt billede. Jeg benytter endnu et standard billedrørs-tv. Men det kunne jo være engang.....

2. Jeg har læst her i forum, at billedkvaliteten er ringe med MCE-centret i.f.t. en DVD-optager. Er dette Korrekt og er der forringelse i billedet via S-vhs e.l. og hvad kan man evt. gøre for at forbedre dette - gerne lidt vejledning/købsvejledning til en newbee - tak .

3. Jeg vil benytte en AMD 1400 MhZ processor og vil benytte mig af 512 MB dual ram. Er dette noget som kan bygges på eller skal jeg helt vælge noget nyt hardware. Husk dette er blot også for at se om MCE-centret er noget for mig og maskinen skal i første omgang rent bruges til dette og ikke spilles på.

Eller skal jeg gemme "finansen" og købe en DVD-optager. WAF-mæssigt kan man jo gemme MCE-centret, men hvor langt et kabel bør man max. bruge?

På forhånd tak for et godt forum og jeg er en glad bruger af sitet. Og jeg ved at dette var mange spørgsmål, men håber at I vil hjælpe lidt her.

Tstampe

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 08:52

Hvilken skærm skal den tilsluttes? Kvaliteten ved fx afspilning af DVD er helt iorden. Det er nærmere måden du tilslutter den til skærmen. Jeg ville for alt i verden undgå et Svhs kabel, hvis du har en CRT skærm, så ville jeg istedet vælge en ATI grafikkort løsning og forbinde med et VGA-> Scart RGB kabel, kræver lidt ekstra arbejde med Powerstrip, men du får et billed der er langt overlegen af hvad et Svhs kabel kan levere. Hvis du har planer eller har et plasma/lcd skærm, så er dit grafikkort et rigtig godt valg, da de fleste mener at Nvidia levere et produkt der er bedre en ATI. Og tilslutning hertil kan ske med VGA, DVI-HDMI. Som sagt handler det om hvilken skærm du har.

Desuden synes jeg at en 1400MHz er lige i underkanten, den vil virke fint, jeg havde en 2400GHz (godt nok en Cely) men den var for langsom for mig.

Peter

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 08:58
Lille tilføjelse, da jeg første gang skulle se om MCE var noget værd, var det med en P3 550MHz og 256Mb ram, det virkede, om end ikke langsomt men man fik en fornemmelse af programmet. Men jeg vil sige at programmet først kommer til sin magt når det er sat op med tuner, hd, dvd god lyd osv. I dag kan jeg ikke undvære den, og så snart jeg får integreret den med sateligt, så går alt igennem den. Alt samlet et sted med en fjernbetjening og et godt bruger interface.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 19:03

Hvis du har planer eller har et plasma/lcd skærm, så er dit grafikkort et rigtig godt valg, da de fleste mener at Nvidia levere et produkt der er bedre en ATI. Og tilslutning hertil kan ske med VGA, DVI-HDMI. Som sagt handler det om hvilken skærm du har.

I øjeblikket er jeg indehaver af et Sony standard billedrørs-TV - af den gode gammeldags type. Men kunne da godt på et tidspunkt finde på at hoppe på vognen med plasma/LCD-skærm (32'' eller derover). Men vil lige vente lidt med dette. Så jeg må finde den bedste løsning som imødekommer min nuværende skærm samt evt. kommende indkøb af fladskærm. Og det lyder det jo til at dette kort umiddelbart gør  - Er dette ikke Korrekt???

Så det må være dette grafikkort. Dog er kortet med blæser og det kan evt. støje lidt efterhånden som det bliver slidt. Men det er jo også samtidig forberedt til HDTV.

Lille tilføjelse, da jeg første gang skulle se om MCE var noget værd, var det med en P3 550MHz og 256Mb ram, det virkede, om end ikke langsomt men man fik en fornemmelse af programmet.

Det er vel ikke sådan at man falder helt i søvn. Der kommer jo Dual-ram (1 GB), men det er jo heller ikke kun rammen der gør det. Men det hjælper jo som regel altid. Men du fik vel, som du selv skriver fornemmelsen og kunne herefter overveje den videre investering i projektet. Måske en X-box 360 .

I dag kan jeg ikke undvære den, og så snart jeg får integreret den med sateligt, så går alt igennem den. Alt samlet et sted med en fjernbetjening og et godt bruger interface.

Hvad kræver integrationen med satelit-recieveren. Kan man ikke køre også kører den ind over mit valg af TV-tuner (WinTV-PVR-USB2.0 (PAL) MPEG2 TV Tuner) fra Parabol-modtageren og sammen med det øvrige TV-signal fra hus-antennen. Eller ødelægger dette signalet meget? Dog har denne jo ikke dobbelt-tuner. Men grunden til dette er beskrevet tidligere .

Tstampe

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu