recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatim Gigabit NAS udfordret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerbatim Gigabit NAS udfordret

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Emne: Verbatim Gigabit NAS udfordret
    Sendt: 05-April-2010 kl. 01:59
Hej Alle

Indledningsvis skal jeg sige at jeg INTET ved om netværk og NAS og I må være lidt tålmodige med mig hvis I prøver at hjælpe mig

Jeg er ved at prøve at sætte en Verbatim Gigabit NAS 1 TB op så den kan fungere i et netværk sammen med Sonos. Sonos er ikke hægtet på endnu og bliver det ikke før jeg har løst mit problem.
Jeg har opsat og kørt setup på nas'en med det resultat at nas'en nu kan ses på mit netværk og jeg kan fra mine 2 computere Vista og Win 7 se nas'en samt dens 3 kataloger admin, guest-share og public. Der er adgang til guest-share kataloget. Det er så her at kæden for mig hopper af. Jeg mener at have læst noget om at jeg skal oprette en bruger på nas'en og tilknytte denne bruger til gruppen public.

Er der en som kan forklare for mig hvordan jeg får min win 7 pc (Bo-PC) med brugeren Bo givet adgang til kataloget public på min NAS (Nas1). Meget gerne på et "Med højre hånds pege og tommelfinger" niveau Smile

På forhånd tak

Bo
Mvh
Bo

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 10:16
har du ikke fulgt manualen? men overordnet set (jeg har ikke en verbatim - og alt efter brugerflade så må du lige selv gå ind og se.) så 1. går ind i users på din NAS administratorinterfacet. (typisk en webadgang)
lav en ny bruger, sørg for at brugeren har adgang til de nødvendige foldere på NAS'en. Når du opretter brugeren på nas'en så skal du angive brugernavn og password. Dette er IKKE det samme som på din computer. teknisk set har din bruger på computeren intet som helst med adgangen til din NAS at gøre. Det er to vidt forskellige ting. - men opret bruger1 med password1 og giv dem adgang til public og hvad du nu ellers har oprettet.
2 log på din nas ved i et stifindervindue at skrive \\ipadressen til din NAS\ - herefter bliver du bedt om brugernavn og pass. - altså bruger1 og pass1 (og du skal selvfølgelig ikke bruge det. det er kun som eksempel) og så skulle der meget gerne være hul igennem.

Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 13:42
Hej claus_jac

Tak for svaret.

Jeg havde tidligere prøvet at oprette brugere men din bemærkning om at adgang til nas intet havde med adgang til pc at gøre hjalp faktisk på forståelsen. så jeg oprettede en helt ny bruger med sit eget password og det virkede.

Mvh
Mvh
Bo

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 15:38
godt at høre - du skal dog lige være opmærksom på at sonos vist skal have sin egen bruger for at kunne få adgang - men nu burde resten være mere eller mindre lige ud af landevejen. brug eventuelt spm herfra til hjælp!! https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=79&p_created=1084464929&p_sid=Zy2oEEYj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0yNTMsMjUzJnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu