recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til LCD fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til LCD fladskærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til LCD fladskærm
    Sendt: 07-April-2010 kl. 17:31
Nå nu kan jeg mærke at det snart skal være! Jeg have HD fladskærm. :) Det bliver (desværre) ikke til en plasma, da kæreste og jeg begge har en bygningsfejl der gør at vi ser "regnbuer" ved billeder med høj kontrast på plasma. Derfor er jeg blevet lidt hooked på et Sony HX 700. Det er Sonys cinema serie og mange skriver at det er bedre end NX 700 med Edge LED. Jeg har dog også kig på LG LE 850N og Sony HX 900. Begge har LED local dimming, men jeg tror stadig de bliver for dyre for vores budget...
Jeg overvejer lidt om 46" er for stort til vores stue? Vi sidder midtfor godt 3 m. væk. Hvad siger I? :)
TV'et skal første fremmest bruges til TV og Film. Har ingen konsol....endnu? :)

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:27
Kan du ikke bare skrive at du ikke ønsker et plasma?

Den historie med regnbuer på plasma ved høj kontrast må du længere ud på landet med, det kan ikke lade sig gøre - teknologien virker ikke på den måde som du prøver at få det til at lyde.
Der er 3 farvede pixels i et plasmapanel som laver en blandet farve ved at være tændt på samme tid. Hver af de farvede pixels har indenfor pico-sekunder samme tænd- og slukke-tid. Derfor vil det være fysisk umuligt at se eller tage et billede af en regnbue som du beskriver.

Du vil måske på et plasma kunne opleve et grønligt efterskær ved sort/hvid film og meget bevægelse, men det vil aldrig blive en regnbue.

Derimod kan mange mennesker se regnbuer ved DLP projektorer og det hænger sammen med at farverne bliver vist efter hinanden og efterfølgende danner billedet. På den måde er det ofte muligt at opleve forskudte billeder på DLP hvis man drejer hovedet kraftigt imens man blinker. Det ligner meget en regnbue effekt.

Du får intet bedre billede til prisen end et Panasonic Plasma, men hvis du endelig ønsker LCD, så er Sony, Philips og Samsung førende inde for LCD teknologien og du kan sikker finde et tv som falder i din smag ved at gå ud og besøge nogle butikker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:29
Angående størrelse, så kan 46 til 50 tommer sagtens anbefales hvis man sidder 3 meter væk.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Nå nu kan jeg mærke at det snart skal være! Jeg have HD fladskærm. :) Det bliver (desværre) ikke til en plasma, da kæreste og jeg begge har en bygningsfejl der gør at vi ser "regnbuer" ved billeder med høj kontrast på plasma. Derfor er jeg blevet lidt hooked på et Sony HX 700. Det er Sonys cinema serie og mange skriver at det er bedre end NX 700 med Edge LED. Jeg har dog også kig på LG LE 850N og Sony HX 900. Begge har LED local dimming, men jeg tror stadig de bliver for dyre for vores budget...
Jeg overvejer lidt om 46" er for stort til vores stue? Vi sidder midtfor godt 3 m. væk. Hvad siger I? :)
TV'et skal første fremmest bruges til TV og Film. Har ingen konsol....endnu? :)

Tror roligt du kan købe én af de modeller du nævner. Syntes dog priserne på Sony's kvalitetsmodeller 2010 er ret pebret i pris. Ingen tvivl om, at billedkvaliteten nok skal imponere dig, men jeg ved ærligt talt ikke, om man nu får nok billedkvalitet for pengene, men Tv'et oser af kvalitet, og har meget andet at byde på.

Man vænner sig hurtigt til en større skærm, og derfor passer størrelsen fint. Blu-Ray film på en stor skærm er en fornøjelse, og Konsol-spil på en 46" er også en fed oplevelse. Medmindre du kører med et analogt Tv-signal, så vil kvaliteten generelt være af høj kvalitet hele vejen igennem, omend kvaliteten på Digitalt Tv bestemt ikke altid er noget at råbe hurra for:(

Redigeret af vasif - 07-April-2010 kl. 19:46
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kan du ikke bare skrive at du ikke ønsker et plasma?

Den historie med regnbuer på plasma ved høj kontrast må du længere ud på landet med, det kan ikke lade sig gøre - teknologien virker ikke på den måde som du prøver at få det til at lyde.
Der er 3 farvede pixels i et plasmapanel som laver en blandet farve ved at være tændt på samme tid. Hver af de farvede pixels har indenfor pico-sekunder samme tænd- og slukke-tid. Derfor vil det være fysisk umuligt at se eller tage et billede af en regnbue som du beskriver.

Du vil måske på et plasma kunne opleve et grønligt efterskær ved sort/hvid film og meget bevægelse, men det vil aldrig blive en regnbue.

Derimod kan mange mennesker se regnbuer ved DLP projektorer og det hænger sammen med at farverne bliver vist efter hinanden og efterfølgende danner billedet. På den måde er det ofte muligt at opleve forskudte billeder på DLP hvis man drejer hovedet kraftigt imens man blinker. Det ligner meget en regnbue effekt.

Du får intet bedre billede til prisen end et Panasonic Plasma, men hvis du endelig ønsker LCD, så er Sony, Philips og Samsung førende inde for LCD teknologien og du kan sikker finde et tv som falder i din smag ved at gå ud og besøge nogle butikker.

Jeg vil faktisk gerne have et Plasma da jeg synes det har den bedste teknologi og bedste billede, men jeg kan simpelthen ikke slappe af på grund af denne "fejl". Desuden kan du da ikke sige noget hvad jeg kan se og hvad jeg ikke kan se?! Confused Jeg har oplevet fejlen alle de gange jeg har set plasma med f.eks. en hvid baggrund. Jag har set det ved én af mine venner der har plasma og i forskellige butikker på både samsung og panasonic plasma der kørte BD via HDMI.

Kender for resten godt teknologien bag DLP.

Der er også én på avsforum der siger det samme:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=603995

Redigeret af Raskolnikov - 07-April-2010 kl. 20:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:16
Hej Raskolnikov, det som der skrives om på avforum.com er plasmatrails. De opleves som regel som grønne, men kan også være gule som de skriver om.

Er du sikker på at det ikke er det som du ser?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:21
Jeg er faktisk også begyndt at kunne se noget der ligner regnbue-effekt. Jeg har kun set det ved rulletekster, hvidt på sort, når jeg ser ud af øjenkrogen eller fokuserer underligt eller noget, så det er ikke noget der irriterer mig, men jeg har godt set det. Om det er en plasma-ting ved jeg ikke, da jeg ikke har et lcd tv at sammenligne med.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg er faktisk også begyndt at kunne se noget der ligner regnbue-effekt. Jeg har kun set det ved rulletekster, hvidt på sort, når jeg ser ud af øjenkrogen eller fokuserer underligt eller noget, så det er ikke noget der irriterer mig, men jeg har godt set det. Om det er en plasma-ting ved jeg ikke, da jeg ikke har et lcd tv at sammenligne med.

Nej jeg ser regnbuer der ligner det jeg ser ved DLP og det gør kærsten også. Jeg kan ikke forklare det...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 03:25
Du ser ikke regnbuer. Det har jeg prøvet at forklare dig før. Det kan godt være du synes det ligner regnbuer, men det er det ikke. Jeg benægter ikke at du ser noget, men det er ikke regnbuer som ved DLP-teknologi.

Redigeret af Naiera - 08-April-2010 kl. 03:26
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 08:03
Jeg ved ikke hvad jeg så skal kalde det, men hovedsagen er i hvert fald at det irriterer mig helt vildt. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Jeg ved ikke hvad jeg så skal kalde det, men hovedsagen er i hvert fald at det irriterer mig helt vildt. 
har selv plasma, men vil ikke have et plasma fra panasonic.
men du skulle nok bare have skrevet har fravalgt plasma.

Men havde kigget på den sony eller samsung med local dimming. hvis pengene er til det.
Der er ikke rigtig kommet nogen test endnu af lcd i mellemklassen endnu.
så det er lidt svært og direkte råde nogen til en skærm.
for hvis du ellers synes billedet er godt på plasma, skal du nok også købe en lcd i den lidt dyre ende for at blive tilfreds. En ting er hvad man ser i en butik, noget andet er i ens stue.
derfor er en god test altid godt at gå udfra

Redigeret af xcardman - 08-April-2010 kl. 08:12
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 12:25
Hej!
Du ville gerne høre andres mening om, hvad du skulle vælge Lg´en eller Sony´en. Det er kun dig selv der kan afgøre det. For hvad kan du lide? Du bør se dem ved siden af hinanden hvis det er muligt. Har selv oplevet at Lg gerne vil lave naturtro farver og logisk opsætning, men at de kan have lidt besvær med gengive sort og skarphed. Sony har god kvalitet, skarpe billeder og Play Station opsætning. Det er så desværre ikke alle deres lcd´er jeg kan lide farverne på. Du kan også prøve at Google lcd´erne sammen med test i søgefeltet.
Håber det kunne bruges
E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu