recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Datatrafik med push-beskeder på Iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDatatrafik med push-beskeder på Iphone

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Storgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Datatrafik med push-beskeder på Iphone
    Sendt: 11-April-2010 kl. 22:15

Hej

Jeg har anskaffet mig en Iphone, og har efterhånden en del apps hvor der er mulighed for at slå beskeder til (nyheder, sportsresultater og lignende). Mit spørgsmål er om det bruger meget datatrafik at have dette slået til?

Storgaard

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 23:22
det er meget lidt data der bruges.   dog uden jeg har tal på det,  men du har vel en form for data abonnement. på telefonen
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 23:40
Ideen med Push er netop at der ikke skal bruges særligt meget datatrafik.
Tag eksemplet med mail: uden Push, så sætter du din telefon til hvert 15 minut at kontakte din mail-server og kontrollere om der er nogle mails. Dette koster data hvert 15 minut, uanset om der er mails eller ej.
Med Push, så er det din mailserver der kontakter din telefon, når der er nye mails - og bruger derfor ikke unødvendigt data hele tiden.

Det er i princippet det samme der foregår med programmerne. Hvor meget data der reelt sendes, ved jeg heller ikke. Det kommer jo også an på programmet og hvad det er for noget data der modtages.

Men som Hansie siger, du har vel en form for dataabonnement? Eller er du igang med at regne ud om det kan bedst kan betale sig med flat-rate eller forbrugsafregnet?
Personligt vil jeg altid vælge flatrate, uagtet om jeg rent faktisk bruger nok data til at det kan betale sig. Grunden er at jeg gider ikke at skulle bekymre mig om dyre dataregninger hver gang jeg går online med min iPhone eller bruger et program. Jeg ved hvad jeg betaler om måneden, og så ved jeg at jeg kan bruge så meget jeg vil.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu