PerW skrev:
Det er jo kun diskene der går i standby. Nas'en kører stadig og den bruger strøm |
ja, den er jeg med på, men havde blot læst bl.a. specs. og anmeldelser, der indikerede et noget lavere strømforbrug. Så det kan jo være jeg mangler at opsætte noget yderligere?
Ifølge Ctacta's anmeldelse kommer hans setup med TS-219P plus to 1tb WD10EADS diske, ned på 20w i drift og 4w idle.
Jeg har større diske, fair nok at den bruger 27w i drift, men der er langt fra 14w i dvale til 4w i dvale, og så stor forskel på idle/standby forbrug for de slags WD diske er der ikke som jeg kan se det: (WD10EADS har disse specs:
Current Requirements
Power Dissipation
Read/Write 4.86 Watts
Idle 2.82 Watts
Standby 0.38 Watts
Sleep 0.38 Watts )
Prøver lige at poste spørgsmålet i den tråd omkring anmeldelsen, og håbe nogen stadig følger den
Har godt nok pluginet SSOTS (SqueezeServer software til Logitech Squeebox) installeret, men diskene går fint i stand by (det har andre ellers problemer med). Har også prøvet at stoppe denne server. Diskene går naturligvis så stadig i standby, CPU er helt nede, men jeg kommer aldrig under 14w...
hmmm, mystisk, gad vide om min strømmåler er defekt, men det giver ellers altid sigende værdier på alt andet jeg ellers måler. (sådan en grøn harald nyborg tingest til 150,- tror jeg den kostede)