recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 47PFL9664 - køb nu, eller vent?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 47PFL9664 - køb nu, eller vent?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 47PFL9664 - køb nu, eller vent?
    Sendt: 14-April-2010 kl. 18:33
Nu har jeg ventet siden midt december på ovenstående tv, og havde egentlig givet op - og har på det seneste ventet på hvad 2010 modellerne kunne levere.

Idag, da jeg kom hjem fra arbejde lå der en besked fra min lokale tv-pusher, at nu var den faktisk kommet hjem, og om jeg stadig er interesseret. Og det ved jeg faktisk ikke om jeg er, så derfor vil jeg gerne have lidt input.

Mine egne tanker, sådan lige:

- Jeg er meget afhængig af ikke og have en blank overflade, da solen står direkte ind i stuen 80 % af dagtimerne, og det har 9664'eren.

- Jeg er lidt ligeglad med 3D, da det højst sandsynligt ikke er 100 % gennemført (endnu), jeg havde ellers overvejet et 3D ready tv, da jeg regner med at skulle have tv'et i mange år - og hvem ved om det pludselig slår igennem
Wink

- Er billedekvaliteten på 2010 modellerne så meget bedre end 2009? Jeg er godt klar over at f.eks. G20 nok slår den, men hovedsageligt pga. pkt. 1 og så plasma-'buzz', så er jeg ikke interesseret i plasma. Men hvad med de nye Sony (som er ude allerede nu), er de bedre? De har godt nok også blank skærm, så vidt jeg har set, indtil videre.

- Pris, den koster mig 15k, det er jeg sådan set ok med (også sammenlignet med internetbutikkerne lige pt.), men jeg har set at andre fjernsynsproducenter har holdt prisen rimeligt nede i forhold til "sidste" års modeller. Så hvis jeg kunne vente et par måneder mere, så ville de fleste producenter være helt ude med deres 2010 line-up, og så ville jeg få et "nyere" tv.

Hvad skulle jeg ellers overveje? Hvad er jeres tanker? Smile
Mvh. Allan
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:08
Har selv ventet på 'lillebroren' i denne 2009 serie, men har oss opgivet, og venter og ser hva der sker med Philips hen over sommeren.
Ang. de nye Sony, så har NX serien super meget genskin, hvorimod at EX serien ser fornuftig ud på det punkt. Smile
Her er et par ord om line-up mellem NX700 og EX700:

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:44
og hvilket tv vinder så denne test?
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 03:12
Udklip fra konklusionen af denne test:
The Sony KDL-40NX700 is a strong performer, and undoubtedly attractive. It's loaded with features that fatten up the spec sheet, and some of them are actually useful. The streaming video package of features is truly excellent, and it hands-down the best in the field right now. But can it justify its price?

The EX700 series, a step down from the NX700 models, proved to be as good or better in our lab tests. It may not have all the eye appeal, but it's still a good looking TV. And while it doesn't have built-in WiFi, the ethernet port connects to the same package of streaming content, and you can buy a separate dongle if you want WiFi that bad.

The NX700 can hold its own against the competition. Maybe against everyone, except other Sonys.  

Håber du blev klogere
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 12:30
Tror nok jeg køber den, den kan nøjagtigt det jeg leder efter - og så ser den samtidigt godt ud. Den eneste bekymring er at jeg ikke ved hvad jeg går glip af i forhold til 2010 modellerne.

Nogen der kender noget til philips 2010 priser?
Mvh. Allan
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Nogen der kender noget til philips 2010 priser?

De mest interessante Philips modeller kommer først fra sommer, så der er ikke rigtig noget konkret mht. priser endnu.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:16

Hej Rasmus

Tak for dit svar - det er helt klart 9000 modellen jeg ville være interesseret i, så hvis den var inden for prislejet, så var den helt klart interessant :)

Det er jo snart sommer!
Mvh. Allan
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:31
Det du går glip af er sikkert alt det som andre nye tv også får. 3D, HDMI 1.4, hurtigere/bedre processor, anderledes design. Der er vist også noget bedre medie afspilning over netværk i de nye 2010 i forhold til 2009. Priserne bliver det samme/en smule lavere end 2009 modellerne, men 9000 serien ligger altid i den dyre ende i forhold til andre producenter.

9664h er et rigtig lækkert tv, men hvis du kan vente og ikke sidder og mangler det nu, kan du jo bare vente og se til der kommer mere information. Enten det, ellers se på nogle af de nye Panasonic modeller.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:57
Hej Bibihest

Tak for dit svar - jeg har fundet nogle priser i pund på avforums, og så vidt jeg lige kan regne ud (både med at elektronik er dyrere i dk, og at pundet er lidt lavt lige pt.), så kommer 9000 serien i dk til at koste ca. det samme som 9704 koster idag, og 8000 serien kommer til at koste ca. det samme som 9664/9604... Så hvis jeg skal have 2010 tv'et i samme prisklasse/størrelse, så skal det være 46" 8000 serie, og så vidt jeg lige husker, så er den edgelit, og jeg ville nok foretrække backlit...

Jeg tror jeg har læst en brugeranmeldelse fra dig ang. selvsamme tv, er du stadig glad for dit? :)
Mvh. Allan
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 17:17

Hej Bibihest

Tak for dit svar - jeg har fundet nogle priser i pund på avforums, og så vidt jeg lige kan regne ud (både med at elektronik er dyrere i dk, og at pundet er lidt lavt lige pt.), så kommer 9000 serien i dk til at koste ca. det samme som 9704 koster idag, og 8000 serien kommer til at koste ca. det samme som 9664/9604... Så hvis jeg skal have 2010 tv'et i samme prisklasse/størrelse, så skal det være 46" 8000 serie, og så vidt jeg lige husker, så er den edgelit, og jeg ville nok foretrække backlit...

Jeg tror jeg har læst en brugeranmeldelse fra dig ang. selvsamme tv, er du stadig glad for dit? :)

Ja, er stadig rigtig glad for mit 9664 :) Det kommer i hvert fald til at holde nogle år, inden det skal skiftes igen.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 06:46
Nå, jeg endte med at købe det - indtil videre så er jeg også rigtigt glad for det :)

Tak for alle jeres svar og inputs folkens.
Mvh. Allan
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 15:34

Nå, jeg endte med at købe det - indtil videre så er jeg også rigtigt glad for det :)

Tak for alle jeres svar og inputs folkens.

Hvor - og til hvilken pris?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu