recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan denne løsning bruges (kabel)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkan denne løsning bruges (kabel)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mr-data Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: kan denne løsning bruges (kabel)
    Sendt: 17-April-2010 kl. 11:04

jeg står og skal have sendt tv-signaler tværs gennem en bygning, og har i den forbindelse et spørgsmål:

der er i forvejen etableret et kablet netværk med cat. 5e-kabel termineret med alm. rj45-stik; hvorimod der ikke forefindes nogen form for coax-kabler.

i den forbindelse er jeg så "snublet" over dette kabel: http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=378P0001 . hvis linket ikke virker, kan jeg fortælle at det er et kabel med rj45-stik i den ene ende, og coax-stik i den anden (vha. adaptere både alm. antennestik el. f-stik.), udstyret med en "balun" som sørger for at kablet har den rette modstand (75 ohm, mod kablet normale 100 ohm). kan jeg benytte dette kabel ved henholdsvis kilde og modtager, og så blot patche (forbinde) de udtag jeg skal bruge? har tidligere brugt tilsvarende løsning, dog til tlf.-linje, og det virkede fint.

en enkelt bemærkning: kablet er tiltænkt at skulle bruges sammen med lk's ihc-net, men jeg synes ikke at kunne læse nogen steder at det kun kan/må anvendes med dette system (som jeg iøvrigt under ingen omstændigheder ville bruge, især pga. prisen, hvor navnligt switches og lign. koster min. dobbelt så meget som konkurrenternes).

på forhånd tak for hjælpen.
Til top
Sump Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 23:36
Tror ikke nu vil for det stor held med det kabel. Hvis det bare er et almindeligt cat 5 UTP kabel der ligger i huset.

Ved at man bruger et  flere skærmet kabel til IHC net, så du vil nok få et noget støj fyldt signal.

Til top
mr-data Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:08
Hmm, til IHC-net anvender man mig bekendt "bare" et alm STP-kabel (dvs. med skærm). Og efter at have kigget nærmere på kablerne i huset (og snakket med den forrige ejer, som installerede det) skulle det være lavet med STP-kabler, og ved et nærmere eftersyn har jeg konstateret at stikkene (udtagene) er af typen "LexCom 250". Og 250 er mig bekendt beregnet på STP, hvoir 25 er UTP.
Til top
Sump Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:42
Lexcom 250 betyder kun det er til  CAT6 ethernet.

IHC kabel er af typen

S/STP LSFR0H 4x2xAWG23 http://en.wikipedia.org/wiki/File:S-STP-cable.svg

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu