|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() Sendt: 19-April-2010 kl. 13:09 |
Hejsa.
Jeg er i gang med at klippe en video om min søns "liv", som skal vises til hans konfirmation.
Jeg skal også vise nogle fotos i filmen, og jeg kunne rigtigt godt tænke mig, at der kom en panorerings-effekt ind over, som man ser i forskellige fotoviewere.
Nogen der kender en løsning til dette, så det kan blive en del af den sammen-klippede film.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
i mit videoredigeringsprogram kan jeg også lave et lille "filmklip" bestående af en sekvens af fotos præsenteret dynamisk efter enten forudefineret bevægelse... eller en tilrettet bevægelse.. det kan gøres helt individuelt.... denne sekvens klippes så bare efterfølgende ind i den anden optagelse så det hele ligger som 1 film som fil/dvd med tilhørende musik/tale som du har redigeret på.
Det er powerdirector 8 jeg bruger til det.
du kan se det vist her http://directorzone.cyberlink.com/tutorial/ kig efter klippet "animated photo slideshow"
Monikke dit redigeringsprogram måske kan noget lignende?
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er en standard ting som alle Redigeringsprogrammer kan klare, det kan VMM også. Der er vipes, fades, og andre effekter der.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() |
Tak for bidragene.
Jeg prøver nu at hente en prøveversion af Powerdirector 8.
Jeg kan dog ikke finde muligheden i VMM.
Jeg har Live-versionen.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
med demoversionen mener jeg du skal leve med at de første 10 sekunder er der et link til producentens hjemmeside... men du kan bare sætte et par billeder ind først som du ikke skal bruge også trimme klippet efterfølgende i dit eget redigeringsprogram så den er klippet af
edit så forresten lige der var en bedre tutorial i den rigtige version.. den hedder "advanced editing for slideshows" samme sted Redigeret af rhsin - 19-April-2010 kl. 18:51 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen.
![]() |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg sidder netop og laver det samme , dog med programmet Pinnacle12. Et tip kunne være at beskære dine fotos til 16:9, da det giver en mere øjenvenlig oplevelse på en fladskærm
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Du kan ikke beskære et billede til et 16:9 format. Du aner ikke hvad opløsning det bliver vist i, om det bliver overscannet/zoomet eller tilpasset.
Hvis du skal beskære billedet, så gør det til filmens opløsning. Er det SD pal, så er det 720x576
I pinnacle vælger du blot om din film skal være i 4:3 eller 16:9 format, men det vil tilpasse sig alligevel, hvis du holder samme opløsning.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Det forstår jeg ikke helt ? Jeg har som sagt beskåret de fleste billeder som jeg bruger i min SD video . Dog ikke de billeder der er på højkant, samt nogle som ikke kan beskæres - da jeg så ødelægger kompositionen. Og resultatet er altså, at dem som er beskåret til 16:9 under afspilning fylder hele skærmen på fladskærmen, - hvorimod de billeder som er i orig størrelse vises med bjælker . . .? !
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Problemet er, at du skriver 16:9 format. Men du er nødtil at vide meget mere, for nok kan du få det til at vise hele skærmen (det giver jo sig selv i og med det er et 16:9 format). Men hvis billedet vises på et 1920x1080 16:9 format skærm, og du har beskåret dit billede til 720x576 16:9, så kan du nok regne ud, at det skal zoomes for at fylde hele skærmen, ikk?
![]() Hvis du derimod beskære dit billede til 1920x1080 16:9 format, så skal din fremviser ikke pille ved billedet, og du slipper for at miste kvalitet.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Funktionen er i Movie Maker (Live) hér:
1. Indsæt billede
2. Vælg Animationer
3. Panorer og zoom.
OBS! Der er et "rullegardin", så der er en masse forskellige former for panorering og zoom...
M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Henrik B: Tak for informationen. Det kan jeg godt se nu.
Jeg synes den nye version af Movie Maker (live) er meget forvirrende i opbygningen og logikken.
Jeg har nu testet nogle forskellige prøveversioner, og jeg er faktisk endt med at købe Sony Vegas Movie Studie Platinium 9.0.
Det er måske ikke det nemmeste program, men jeg kan styre zoom, panoreringer, effekter og meget mere 100%.
Det var det program, som jeg fandt mest nyttig.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |