|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jhvl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() Sendt: 28-April-2010 kl. 20:48 |
Hej (startede tråden et forkert sted - så den er flyttet hertil :o)
Jeg har lige (igår) installeret et Sony KDL40EX500 for én. Det har DBV-C (mpeg2/4) modtager indbygget. Netværksnummeret er 151, furesø kommune. Alle kanaler er der analogt, men digitalt så mangler TV 3. Den burde være på kanal 8, men TV'et melder "ingen service"... og jeg har søgt på alle "måder" man kan. Hvad pokker kan der være galt? Er det yousee der har fejl? Andre med samme problem? Mvh Jesper Redigeret af jhvl - 28-April-2010 kl. 20:49 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Standard problem: Indstråling fra masten i Hove eller Gladsaxe. YouSee bruger en frekvens til TV3, SVT1 og SVT2 som også anvendes til antennebaseret tv.
Løsning: Skift til ordentligt skærmede kabler og stik. Se mere på http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
jhvl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Hmmm... Det der kunne gøre at jeg tror på dig er, at det analog signal er _virkelig_ dårligt. Så det kunne måske tyde på dårlig installationer i det hele taget. Og derudover har jeg lige checket at de heller ikke har SVT1 og 2 digitalt. Men... ellers lyder det næsten som en aprilsnar ![]() Takker! |
|
![]() |
|
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() |
Jeg har samme problem i Brønshøj. Hvor TV3, SVT 1 og 2 har virkeligt dårligt signal.
Jeg bruger en splitter med F-connector og ordentlig kabel. Men men fejlen er først opstået efter jeg har fået nyt tv og derfor ikke bruger yousee's boks mere. Og jeg har endda fået kortere kabler nu. Yousee boksen havde fuldt signal på de 3 kanaler. Og ingen bit-rate fejl, det har mit tv nu på de 3 kanaler.
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Har også problemer med de samme kanaler.
Jeg bor med fin udsigt til Hove-senderen, så jeg tror det er derfor, at jeg ikke kan se kanalerne uden problemer, om natten ser det ikke ud til, at kanalerne er forstyrrede.
Har gode kabler og stik.
Niels
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Sandsynligheden taler for, at dine kabler og stik alligevel ikke er gode nok. Der er dog eksempler på, at YouSee's installation giver problemer med indstråling, så det f.eks. kræver udskiftning af en gammel vægdåse. |
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
![]() |
Omkring mit problem viste det sig at det ikke var kabler/stik. Men det at antenne kablet (kabel TV fra yousee) gik gennem en "gammel" VHS video.
Med video i "antenne vejen": intet TV3/SVT1+2 Uden video i "antenne vejen": er der TV3/STV1+2 Så check lige jeres antenne veje før I investerer i dyre triple-skræmede kabler og stik etc... |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man kigger hos YouSee, for en løsning på problemer med manglende kanaler, så skriver de da også: Tilslut så vidt muligt dit YouSee-produkt direkte til det første kabel-tv-stik i din bolig uden andet udstyr imellem (f.eks. harddisk-optager). Kilde: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Saadan_skal_dine_kabler_vaere.aspx På http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Find_fejlen/Stoej_paa_kanaler.aspx kan man indtaste sit postnummer og se, hvilke kanaler der kan være ramt af forstyrrelser fra det digitale jordbaserede sendenet. |
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
![]() |
Ja - det er sikkert for at undgå den typiske fejl: - Er stikket sat i? Er der tændt på kontakten? Er antennekablet sat i? etc...
Men når man i et sksisterende system blot skifter CRT ud med LCD, så er indstrålet støj i en gammel video ikke det første man overvejer - lige meget hvor meget der står at man skal undgå andre enheder i signalvejen ![]() Men herligt at man kan finde hjælp her på recordere.dk! |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
At benytte kabler af god kvalitet er ABSOLUT en nødvendighed, hvis man har YouSee og vil benytte tv'es egen DVB-C tuner. 3 gange har jeg oplevet, at det har været kablet skyld, at div kanaler ikke kan benyttes. Især kabler fra Harald Nyborg er bandlyst sammen med fladskærme.
|
|
![]() |
|
BryGlostrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hvor vil du anbefale man køber sine kabler? (foruden diverse tv kæder) HI-fi klubben eventuelt? Hvilke type kabler anbefaler du? mvh BN |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Har fine kabler med forgyldte stik, men af og til har jeg udfald på kanal 3 sv1 og sv2.
Bor med for god udsigt til Hovesenderen, så der er ikke så meget at gøre, T-signalet fra Hove overdøver for det meste de 3 kanaler :-(
Niels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |