recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spg til køb af (billig) plasma  +div
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspg til køb af (billig) plasma +div

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Octhepi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: spg til køb af (billig) plasma +div
    Sendt: 30-April-2010 kl. 06:10
Nå, dette er siden jeg altid har vendt tilbage til når jeg har haft overvejelser om noget hifi-relateret eller bare været nysgerrig efter at se hvad der rører sig... så nu prøver jeg selv at joine gruppen "nyt fjernsyn, hjælp mig" :)

Selvom det ikke er helt sandt med nyt. Jeg ejer ikke et fjernsyn, og har ikke gjort det i mange år. Men overvejer om det ikke snart kunne være sjovt at se mine film og serier på noget lidt større end min 18" laptop. Har brugt de sidste mange timer på at browse forummet, og har lidt blandede spørgsmål...

For et års tid siden var jeg rimelig hooked på en af panas 42" plasma (kan ikke lige huske de præcise modeller), men blev aktuelt. Efter at have læst lidt er jeg jo self nu blevet hooked på noget i retning af 50", nærmere bestemt Panasonic TX-P50x10Y http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446086. Men det ligger så også absolut i toppen af mit budget (6½k kr).

Er der nogen der kan sige noget som helst om prisudviklingen? Så vidt jeg kan forstå på tidligere indlæg skal man ikke længere tilbage end efteråret før prisen var næsten 2k mindre end den er nu. Skidt timing når man gerne vil købe nu her :/ Men hvis jeg kan spare en masse ved at vente nogle måneder, har jeg ikke voldsomt travlt.

Er der nogen nævneværdige fordele ved at vælge en (billigere) 42" model? kvailitetsmæssigt etc...  Bigger the better, så vil jo helst go big, men hvis der er betydelige kvalitetsforskelle kan jeg vel overveje at gå ned igen...

Et alternativ jeg er faldet over: Samsung 50" PS50B535 http://komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444139. En smule billigere end pana'en, men ikke nok til at betyde noget. Fornemmer at pana altid vinder over alle når det kommer til plasma her, men vil alligevel lige høre om der er nogle med andre meninger eller erfaringer... Selvom jeg ved det ikke betyder det store er man vel altid lun på fullhd, og 24p sku være så godt.

Nogen gode alternativer...? Jeg har ikke tv-signal, så skal kun bruges til laptop (film, dvd, br) / evt konsol / wd tv live eller lign. som bliver næste køb.

Og et meget generelt spg... jeg slukker normalt alt på kontakt når jeg går i seng, er der stadig noget med at fjernsyn ikke har godt af den slags eller betyder det ikke noget?

Redigeret af Octhepi - 30-April-2010 kl. 07:09
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:10
Der vil altid være prisfald på sidste års modeller når de nye kommer. Og X10Y er sidste års model. Du kan med fordel kigge efter S10Y, som er fullHD. Vil tro den ligger inden for dit budget, også i 50 tommer.

Redigeret af Kampus - 30-April-2010 kl. 11:11
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:37
Jeg ville vælge Samsung PS50B535 frem for X10Y og S10Y. Retention bliver noget mindre med tiden, men, du skal være forberedt på at det er lidt slemt i starten. Samsungs plasma tv skal først køres grundigt ind før man ser hvor gode de er.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:42
Og netop pga. retention vil jeg anbefale Panasonic's modeller. De er også bedre indstillet out off box.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og netop pga. retention vil jeg anbefale Panasonic's modeller. De er også bedre indstillet out off box.
Retention bliver meget mindre med tiden. Det er kun i starten det kan være slemt på Samsungs plasma tv, og selvfølgelig skal tv'et indstilles nogenlunde ordenligt. Jeg ville helt klart foretrække den Samsung frem for X10 og S10. 6.000 kr. for dén skærm er vidst billigt.

Prøv at læse denne lille tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64855&PN=1&title=fr-et-samsung-ps50b535-50-plasma Retention er åbenbart ikke et problem på Samsungs PS50B535!

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Octhepi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2010
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 01:04
Ville ha været nemmere hvis i nu bare var enige :p S10Y ligger desværre over mit budget (>8k), så det er udelukket... hvis situationen med retention udligner sig når de først er kørt ind, betyder det ikke så meget, har ingen stress med at få perfekt billede fra første kig.

Men er der nogen der kan fortælle hvad jeg skal søge på for at finde ikke-danske reviews af samsungs PS50B535?! Har læst om pana'en på diverse sider, men kan ikke gennemskue hvilken model jeg skal søge på for at finde samsungs :/
Det jeg umiddelbart hæfter mig ved er at der er fulldhd på samsung i modsætning til pana. Har læst rigeligt til at vide det ikke bør være udslagsgivende, men på 50" begynder det vel at betyde noget?!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Octhepi Octhepi skrev:

Ville ha været nemmere hvis i nu bare var enige :p S10Y ligger desværre over mit budget (>8k), så det er udelukket... hvis situationen med retention udligner sig når de først er kørt ind, betyder det ikke så meget, har ingen stress med at få perfekt billede fra første kig.

Men er der nogen der kan fortælle hvad jeg skal søge på for at finde ikke-danske reviews af samsungs PS50B535?! Har læst om pana'en på diverse sider, men kan ikke gennemskue hvilken model jeg skal søge på for at finde samsungs :/
Det jeg umiddelbart hæfter mig ved er at der er fulldhd på samsung i modsætning til pana. Har læst rigeligt til at vide det ikke bør være udslagsgivende, men på 50" begynder det vel at betyde noget?!
Nu behøver vi jo ikke at være enige. Ja, det er ikke til at finde udenlandske review af netop denne model, men, du kunne også se på denne her: http://www.pricerunner.dk/pl/2-1218545/TV/Samsung-PS-50B550-Sammenlign-Priser Prøv at spørg Cinematic hvor hurtigt de kan levere den, og prøv at se om du kunne forhandle prisen lidt ned. Denne her skulle grundlæggende være den samme skærm, og have have den samme billedkvalitet, men, være helt sort.: http://www.pricerunner.dk/pl/2-1224030/TV/Samsung-PS-50B551-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=samsung%20ps50b551&search=samsung%20ps50b551&other_hits=;;22;&sort=4

Komplet.dk leverer så vidt jeg ved ikke tv i den størrelse, men, så kunne du bare købe hos Cinematic.dk i stedet for. Du har 14 dages returret så du løber ikke den store risiko.  Hvis 6.946,00 kr. kr. ikke er for meget for dig, ville jeg nok selv gå efter PS-50B551. Dette har også noget at gøre med, at jeg ikke ligefrem er vild med Panasonics design, og billedkvaliteten ville jeg ikke bekymre mig om. Til den pris bliver det nok ikke meget bedre. Du kunne også se på nogle af de nye LG modeller der bliver skrevet om i plasma forum. Wink

Redigeret af Firebird - 01-Maj-2010 kl. 08:45

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 08:40

Der er alternativer. Prøv evt. at kigge denne tråd igennem. Nogenlunde i dit prisleje og desuden 2010 modeller med et bedre billede end X10 og B535. Jeg har lige købt et PK760 til 7000,- og er meget tilfreds.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79678&title=lg-pk550n-erfaringer-nb-ls-fr-kb

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Der er alternativer. Prøv evt. at kigge denne tråd igennem. Nogenlunde i dit prisleje og desuden 2010 modeller med et bedre billede end X10 og B535. Jeg har lige købt et PK760 til 7000,- og er meget tilfreds.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79678&title=lg-pk550n-erfaringer-nb-ls-fr-kb

Hov, der kom du mig lige i forkøbet med LG. Jeg vil vove at påstå, at billedkvaliteten er bedre på B535 end den er på X10, og den ser også meget bedre ud efter min mening, så de to hører efter min mening ikke i samme gruppe. Big smile

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hov, der kom du mig lige i forkøbet med LG. Jeg vil vove at påstå, at billedkvaliteten er bedre på B535 end den er på X10, og den ser også meget bedre ud efter min mening, så de to hører efter min mening ikke i samme gruppe. Big smile
Det skal jeg jo så undlade at gøre mig klog på LOL

Redigeret af Shiva - 01-Maj-2010 kl. 09:20

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det skal jeg jo så undlade at gøre mig klog på LOL

Jo jo, men, nu skrev du jo at de nye LG har bedre billedkvalitet end begge skærme...LOL Øøøh, hvor meget bedre end Sammyen?

Nå, det glæder mig da bestemt, at du hører til de der er meget glade for deres nye LG tv. Hvis jeg kan leve med 2d billedkvaliteten på Sammys nye plasma topmodel, så køber jeg sådan en fætter i 50 eller 63 tommer. Det afhænger selvfølgelig af, hvor billigt jeg kunne få den store for...Tongue

Redigeret af Firebird - 01-Maj-2010 kl. 09:32

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu