Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Emne: Test Panasonic 3D TV og 3D BD afspiller Sendt: 02-Maj-2010 kl. 21:50 |
Uddrag af test fra Blu-Ray-com af Panasonic 3D TV og Panasonic DMP-BDT300 
3D Testing The 3D HDTV and the 3D Blu-ray player look good on paper (and in person), but how do they fare when the lights go down and the movie starts up? No doubt many have, by now, sampled what 3D is all about on the Best Buy showroom floor, and while a decent enough presentation, there's nothing quite like viewing in a more controlled environment, taking the time to learn the controls, tweak the components, and enjoy the 3D demo disc and a larger sampling of 2D Blu-ray materials at one's own leisure. The included 3D sample disc features four primary "High Quality Picture Contents" presented in 1080p Full HD 3D -- Funny Furry Friends; Rome, The Eternal City; Grand Canyon; and the Astro Boy trailer -- and seven additional "Fun Contents" clips: Drag Racing, Motocross, Canadian Nature, Mexico City, Coral Wonderland, Mexico's Mariachi, and Game, the last being a very basic and very short demonstration of a 3D racing game with crude graphics but a spectacular dimensional feel. Each clip is painfully short, lasting between about 90 seconds and three minutes in length.
Conclusion
Both currently exclusive to Best Buy, the TC-P50VT20 (retail $2499) and the DMP-BDT300 (retail $399) make for a potent combination for home Blu-ray viewing, and while 3D content isn't yet readily available (or available at all at the moment), those in the market for a new television and player would be wise to consider these future-proof models from Panasonic. They deliver a practically seamless Full HD 3D Blu-ray experience (though again with the Panasonic test disc as the only frame of reference) and exceptional 2D Blu-ray picture quality. It's difficult to envision a future where 3D hasn't caught on for home viewing. Panasonic definitely has a leg up on the competition with the quality of their Viera Plasma and the wonderful BDT300, and the technology is just too good -- even in this very first wave of products -- not to take advantage of. It's still a 2D world, but 3D has a place in it, and if the included sample disc is any indication, even travelogue and nature-oriented discs may become a big hit with 3D; they look absolutely phenomenal and one can only imagine a trip to the Great Wall of China, the Pyramids of Egypt, or the Glaciers of Alaska in Full HD 3D.
Du kan læse mere på Blu Ray Com:
Redigeret af Hother - 02-Maj-2010 kl. 21:55
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 23:52 |
Det er en meget biased "test", med alt for mange følelsesladede ord, til at man kan tage den alvorligt.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 07:38 |
PhDream skrev:
Det er en meget biased "test", med alt for mange følelsesladede ord, til at man kan tage den alvorligt. |
Du skal se, overordnet set, så passer testen sådan set nok meget godt - altså som folk i vil opleve det hele
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 07:46 |
hvis 3D har stor priotering så er det nok den vej man skal gå
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 07:56 |
Ind i mellem, så kan jeg godt trække lidt på smilebåndet over de forskellige kommentarer der har været omkring 3D. Nu er jeg gammel nok til at kunne huske folks bemærkninger til VHS video, CD kontra vinyl, DVD kontra BD osv. osv. - og det hele går i cirkeler, og historien gentager sig.
At der så formentlig inden så kommer en anden udvilking der mere PC baseret, er så en anden sag 
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 08:03 |
Hother skrev:
Ind i mellem, så kan jeg godt trække lidt på smilebåndet over de forskellige kommentarer der har været omkring 3D. Nu er jeg gammel nok til at kunne huske folks bemærkninger til VHS video, CD kontra vinyl, DVD kontra BD osv. osv. - og det hele går i cirkeler, og historien gentager sig.
At der så formentlig inden så kommer en anden udvilking der mere PC baseret, er så en anden sag  |
hvis den var til mig, så skriver jeg jo netop det er den vej man skal gå(vt20).
jeg var en af første til købe en dvd og BD samt lavede min første HTPC med S-video, frem for analog optagelse i 2001. fra en tdc digital boks men held og lykke med 3D
Redigeret af xcardman - 03-Maj-2010 kl. 08:04
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 08:37 |
xcardman skrev:
Hother skrev:
At der så formentlig inden så kommer en anden udvilking der mere PC baseret, er så en anden sag  |
hvis den var til mig, så skriver jeg jo netop det er den vej man skal gå(vt20).
jeg var en af første til købe en dvd og BD samt lavede min første HTPC med S-video, frem for analog optagelse i 2001. fra en tdc digital boks men held og lykke med 3D
|
Næh nej, den var skam ikke til dig, det var en almen tanke 
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:48 |
Hvis ikke vi var nysgerrige, skete der jo ikke en dyt. At det så er med en hvis spænding og forventning at der tages hul på en ny teknologi, skal vel ikke gøres til skamme. Skønt at der er nogen der tør tage det første stik
Uden disse pioneere sad vi stadig med mono spolebånd, vinyl, VHS og S/H CRT i 21 tommer 
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:54 |
Kampus skrev:
Hvis ikke vi var nysgerrige, skete der jo ikke en dyt. At det så er med en hvis spænding og forventning at der tages hul på en ny teknologi, skal vel ikke gøres til skamme. Skønt at der er nogen der tør tage det første stik
Uden disse pioneere sad vi stadig med mono spolebånd, vinyl, VHS og S/H CRT i 21 tommer  |
Tænk, det er også min tanke Kampus 
|
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:55 |
Det er jo kun først generation vi er ved 3D, så der er jo en dele børnesydomme der skal ryddes af vejen (bl.a. problem med brille standart, skarphed og lys styrke m.m.), den dag at der komme en afløser for Oppo BDP-83 med 3D, så er 3D blive godt nok.
Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 11:56
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:55 |
Kampus skrev:
Uden disse pioneere sad vi stadig med mono spolebånd, vinyl, VHS og S/H CRT i 21 tommer  |
er helt enig.
men her er udviklingen sket baseret på en film og producenter ser en mulighed for at vi alle skal skifte vores udstyr ud. har ikke set nogen 3D film i horisonten som avatar. som har taget 6 år at lave. for historien er jo en cowboy og indianer historie i nye omgivelser. sten i stedet for guld. 3D er nok kommet for at blive og det er helt fint med mig. men venter selv til oled. teknikken er bedre og langt mere materiale, hvis 3D holder. købte jo heller ikke den første fladskæm 
Redigeret af xcardman - 03-Maj-2010 kl. 11:56
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:35 |
3D er foreløbigt mest for gamere. Her er en meget positiv brugeranmeldese af Nvidia 3D Vision: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=16035 3D er kommet for at blive. Det spiller ingen rolle om det er noget man selv vil gøre brug af eller ej. Mange VIL gøre brug af det.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |