Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
reneAalborg
Bruger
Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 129
|
Emne: Returret - porto på TV Sendt: 03-Maj-2010 kl. 23:21 |
Hej, jeg overvejer at købe et 50-60 tommers TV i en dansk online butik, og får jo dermed ret til 14 dages returret. MEN, hvad katten gør man for at få TV´et tilbage til onlinebutikken? Post DK og gls vil ikke sende pakker over 20 kg, og umiddelbart virker det til at transport firmaer som Danske fragtmænd o.lign. ikke tager imod private kunder. Nogen der har erfaringer med at få returneret et 40-50 kg TV? Og hvad har det kostet jer?
Redigeret af reneAalborg - 03-Maj-2010 kl. 23:22
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 00:02 |
Det kommer meget an på butikken. Ved DustinHome og Komplett skal man selv sørge for at returnere varen, uanset størrelse/vægt. Ved Wupti og Cinemagic sørger de for, at en fragtmand kommer og henter større varer.
|
 |
reneAalborg
Bruger
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 00:55 |
Jeg overvejer at købe hos wupti, og så lyder det jo godt at de sørger for afhentning. Men kunne godt have en ide om at det kun gælder garanti/reklamations sager - er der nogen der med sikkerhed ved at Wupti afhenter et TV man ønsker at benytte sig af returretten på?
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 07:16 |
Det tvivler jeg på (de er i hvert fald ikke pålagt det af lovgivningen).
Det ville jo åbne op for chikane:
"Bestil fjernsyn", "returner det uden det koster dig noget" (men du pålægger butikken en betragtelig omkostning).
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
reneAalborg
Bruger
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 07:49 |
Tænker jeg osse - så eftersøger stadig nogen der har erfaring med at returnere et TV - hvordan, og hvad koster det? UPS og evt 3x34 koster jo en bondegård, og har som sagt svært ved at finde et transport firma der tager imod private kunder.
Redigeret af reneAalborg - 04-Maj-2010 kl. 07:49
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:22 |
Du kunne jo prøve at spørge butikken af, hvordan de vil anbefale du evt bruger din returret.
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:27 |
hehe.. cool at starte et salg med at få lagt alt på plads til returnering.
Du regner vel med at du vil have det, ikke bare lige se hvordan sådan et tv ser ud.
Store tv KAN være noget HØ at kører returret på, men du skal bruge en fragtmand, det er også billigere end Post DK, og i mine øjne til tider mere sikkert
Har en ven der købte et 46" Samsung TV hos PRC data, hvor der var rigtigt mange issues med, og han endte med at returnere det, der arrangerede firmaet fragt tilbage, og tog porto´en på deres skuldre, der skulle han dog stå til rådighed en dag, inden for et givent tidspunkt, så de kunne samle tv´et op.
bare sørg for... SELVOM du som sagt må bruge det, at hvis du vil returnere noget, så lad være med at pakke remote og andet ud, lad være med at bruge andet end de knapper der er på tv´et. og lad være med at pille reklame af, og det meste emballage kan åbnes uden at man laver synlige skader.
Firmaer er meget mere tilbøjelige til at tage varer tilbage i den stand.
|
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:33 |
Rasmusdc skrev:
Har en ven der købte et 46" Samsung TV hos PRC data, hvor der var rigtigt mange issues med, og han endte med at returnere det, der arrangerede firmaet fragt tilbage, og tog porto´en på deres skuldre, der skulle han dog stå til rådighed en dag, inden for et givent tidspunkt, så de kunne samle tv´et op.
|
Men det er jo så også en reklamation, og så skal firmaet afholde alle udgifter og afhente store varer som er svære at transportere.
Jeg har aldrig været ude for nogen som betale portoen, hvis man bruger sin fortrydelsesret.
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 09:13 |
Som nævnt er der flere butikker der så vidt jeg ved sørger for returfragt.
Men de sender selvfølgelig regningen (modregner i prisen) så du betaler selv returfragten, hvilket jo også er fair nok.
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:40 |
.
Redigeret af cnn3 - 04-Maj-2010 kl. 10:44