|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LencoTB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2009 Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 13-Maj-2010 kl. 17:52 |
Jeg har ikke noget erfaring med DLNA, så derfor kommer der lige et noob spg. her.
G20 er forbundet til nettet gennem en WIFI-router og Viera Cast virker fint. Men hvordan kan jeg streame filer fra min Win 7 PC til G20?
PC'en er forbundet trådløst til den samme router, og tv'et og pc'en sidder på samme subnet, plus at jeg kan pinge G20. Jeg har åbnet Windows Media Player 12 og tilføjet nogle mp3 til Library og sæt et hak ved "Automatically allow devices to play my media...". På G20, når jeg går ind under Media Server, skriver den bare "Serveren ikke fundet". Er der noget jeg har overset? Jeg har slået firewallen fra på PC'en. |
|
Panasonic: TX-P42G20E
|
|
![]() |
|
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Uden at jeg på nogen måde skal påstå at jeg har særligt meget forstand på dette, mener jeg at have læst i Flatpanels test af G20 at den ikke understøtter mp3 over DNLA - det kunne være derfor .... /Kim |
|
![]() |
|
LencoTB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2009 Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Det har jeg prøvet, men det virker stadig ikke.
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
win7 har ikke en indbygget dlna server der automatisk serverer data til dit tv. som det ser ud ligenu skal du anvende "play-to" funktionaliteten desværre. ellers laver win7 ikke noget DLNA overhovedet, men hvis du deler din folder med medier så burde den vel kunne se det som et share selv? - jeg har desværre ikke noget pana selv, men hele humlen er at enten skal man "lave" dlna selv med playto eller også skal tv'et selv kunne se din folder på maskinen som et netværksshare og det er egentlig ikke DLNA.
|
|
![]() |
|
![]() |
WMP 12 skulle gerne kunne bruges som en DLNA server. Men jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg kan ikke bruge Play To, da den ikke findes. Desuden kan jeg hellere ikke se min TV inde under Network, men jeg kan sagtens pinge den.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan det have noget at gøre med, at jeg har Business udgaven hvor Media Center er ikke inkluderet? De steder jeg har fundet noget om DLNA og WIN 7, har bare sagt at man skulle bruge WMP 12 og sætte et flueben ved Streaming.
|
|
|
|
![]() |
|
agerbek ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Hej LencoTB ! Du kan sagtens bruge Win 7 som DLNA server, jeg har sat op efter beskrivelsen her: http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/05/12/media-streaming-with-windows-7.aspx og det virker fint hos mig på mit G20, der forøvrigt kører trådløst opkoblet på mit LAN. M.v.h. Poul |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for linket. Det var osse den jeg havde kigget på inden jeg skrev det her indlæg.
Nu har jeg fået det til at virke. Problemet var firewallen. I stedet for at slå den fra, skulle jeg bare allow DLNA i den og så virker det. De fleste podcasts jeg har er i HD, men det ser ikke ud til at de er i HD når de bliver afpsillet på tv'et. Er det tv'et der ikke har nok CPU power til at vise dem, eller WMP 12 der begrænser kvaliteten ved streaming? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |