recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini anmeldelse MEDION® AKOYA® E2076 D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmini anmeldelse MEDION® AKOYA® E2076 D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Emne: mini anmeldelse MEDION® AKOYA® E2076 D
    Sendt: 14-Maj-2010 kl. 17:33
Jeg har sidste fredag anskaffet mig en MEDION® AKOYA® E2076 D i ALDI for 2199 kr.
Der er tale om en ultra mini pc med følgende data:
Intel  Atom 230
320 GB HD
Nvidia EON grafikkort
2GB hukommelse
6 * USB, DVI, HDMI
Trådløst netkort (usb)
alm LAN
Multimedietastatur med trackball og genvejstaster til MS Media Center
Windows 7
Ikke ringe til den pris!

Men hvordan opfører den sig?

Det første jeg gjorde var at sætte et USB-DVB-T stick til.
Windows 7 fandt hurtigt en driver, og jeg var kørende med alle de luftbårne kanaler - DRHD incl.
Der er ingen problemer med at optage - intet hakker, når den først har skiftet kanal.
Men det er en lille processor, og man skal ikke foretage sig andet på pc-en, når man optager.
Og med 320 GB er der rigeligt plads til at optage en hel del.

Musik:
Rimeligt tjekket diasshow, mens der afspilles musik. Ind imellem hak i musikken med dias show. hmm

Blæserstøj:
Den støjer for meget! Den fylder ingenting, så der skal åbenbaert en orkan ind over grafikkortet for at holde den kølig - det opdager man lege så snart, grafikkortet skal på arbejde. Og det skal det, når Media Center starter.

I dag kunne jeg ikke styre min nysgerrighed for at se, om problemet kunne løses ved at fjerne "låget"
Jeg skruede 6 skruer ud og fjernede forsigtigt plastikoverdelen. Derefter satte jeg stik i, og startede op. Nærmest rystende lydløs! Så nu er den placeret i lille kasse indtil jeg får lavet mig noget mere holdbart!

En lidt større blæser - eller noget mere luft ville have gjort underværker. Men selv som "løsdele" er den alle pengene værd!

Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger