recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer på Sony 40W5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer på Sony 40W5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TBADK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer på Sony 40W5500
    Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:12
Hej. Mine forældre og et vennepar oplever begge et besynderligt problem med deres TV'er, som begge er 40" Sony W5500, ca. 1 år gamle.

Nogle gange når der skiftes kanal kommer der ikke billede på, men blot sort skærm, hvor der øverst kommer den sædvanlige "info-box" med info om tv kanal, programinfo mm. Den viser rigtig nok hvilket program det er, og hvad der bliver sendt nu - men billedet udebliver. Når man så zapper rundt, er stort set samtlige kanaler sorte. Der går så normalt en tid på 30-40 sekunder, så kommer kanalerne igen (efter et kanalskift).

Begge er tilsluttet stofa - et i postnr 9000 og et i 9210.
Jeg er også selv tilsluttet 9000 men oplever ikke lignende problemer på mit EX501 (afløseren).

Vi har opdateret begge til nyeste firmware, men det løser ikke problemet.
Problemet er kun på DIGITAL signal.

Er det TV'et der skal en tur omkring Sony til reklamation ?

Mvh

Til top
beack Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 20:10
Hej TBADK.

Der er åbenbart et problem med Stofas digitale signal, og den firmware der sidder i Sonys 5500 serier. Har selv retureneret mit 40W5500 af samme grund, efter at sony gav stofa skylden, og stofa giver sony skylden, og jeg sad med problemet. De siger dog at de arbejder på en løsning, men det kan vel tage lang tid... Ouch

Se her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14298&highlight=

Muligvis kan de løses ved at indstile et andet land en danmark (se tråd)?

Mvh Beack

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu