recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken af mine 2 computere til videoredigering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken af mine 2 computere til videoredigering?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken af mine 2 computere til videoredigering?
    Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:27
Jeg har 2 Mac computere i mit lydstudie og har købt den nyeste Final Cut studio, men er kommet i tvivl om, hvilken maskine der er bedst at bruge til det.

1. MacPro 2 x 3 ghz Intel Xenon m. 8 gb 667 mhz ddr2 ram (som også bruges til Protools HD3, hvor jeg har en masse lækre plugins der vist også kan bruges i FCP7, right?)

2. MacBook pro 2.53 ghz Inten Core 2 duo 4 gb ram 1067 mhz ddr3 ram (hvor fordelen for mig er at den er til at tage med)

Jeg kan se fordele i begge maskiner, men på hvilken af disse 2 maskiner vil jeg få det bedste workflow, specielt når vi snakker om tidsforbrug på konvertering af filer og export?

På en måde tænker jeg, at min MacPro er den bedste - der har jeg 2 stk. 30" Cinema Displays og alle mine billeder (Aperture) og lydfiler samt plugins fra mit ProTools system.

Desværre har jeg en lumsk mistanke om at den reelt er langsommere end min MacBook Pro (som er 3 år nyere) og jeg værdsætter hastigheden.
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:13
Hvad er din harddisk hastighed ?
Når du arbejder med store video/billede filer så betyder harddisk hastighed meget mere end folk ved.

Jeg ville vælge 1. pga. af forventet hurtigere harddisk hastighed, og fordi at dine Xenon cpu'er er hurtige nok til at følge med din harddisk.

Din MacBook kan nemt komme til at stå og "vente" på din harddisk.
.....
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:28
Harddisken var et område jeg overhovedet ikke var obs på som en del af "ligningen" :)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 13:08
Jeg ville nok prøve f.eks. at konvertere den samme fil på begge pc'er og måle hvilken der er hurtigst.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Jeg har 2 Mac computere i mit lydstudie og har købt den nyeste Final Cut studio, men er kommet i tvivl om, hvilken maskine der er bedst at bruge til det.

1. MacPro 2 x 3 ghz Intel Xenon m. 8 gb 667 mhz ddr2 ram (som også bruges til Protools HD3, hvor jeg har en masse lækre plugins der vist også kan bruges i FCP7, right?)

2. MacBook pro 2.53 ghz Inten Core 2 duo 4 gb ram 1067 mhz ddr3 ram (hvor fordelen for mig er at den er til at tage med)

Jeg kan se fordele i begge maskiner, men på hvilken af disse 2 maskiner vil jeg få det bedste workflow, specielt når vi snakker om tidsforbrug på konvertering af filer og export?

På en måde tænker jeg, at min MacPro er den bedste - der har jeg 2 stk. 30" Cinema Displays og alle mine billeder (Aperture) og lydfiler samt plugins fra mit ProTools system.

Desværre har jeg en lumsk mistanke om at den reelt er langsommere end min MacBook Pro (som er 3 år nyere) og jeg værdsætter hastigheden.
Final Cut Studio består jo af flere programmer, Final Cut Pro bruger i sig selv ikke ret meget ram, men derimod er det godt med nogle GPU kræfter. Motion og LiveType bruger tilgengæld ram, masser af ram, og ligeleds GPU kræfter. Jeg har selv 16gb ram i min gamle og 32gb ram i min nyere maskine.

Hurtige harddiske og et kraftig grafik-kort er med at til at optimere dit realtime/workflow, selvfølgelig er der også forskel på CPU kræfterne, specialt når du skal encode i f.eks h264 etc. men der står maskinen og passer sig selv f.eks. over natten. En 8 core 2.93ghz maskine lametæver både din Macpro og Macbook Pro med flere længder i performes hvad angår rendering, encodning og i dit workflow når du sidder og klipper.

Jeg køre med 2 stk WD 10.000 rpm diske i raid 0 som boot disk, og skal jeg køre flere spor samtidigt i ukomprimeret HD så er jeg oppe på 6 diske i et raid 0 via raid kort som arbejds diske. og ved encodning køre jeg nogle gange med cluster, dvs. 2 eller flere maskiner som tager sig af encodningen "compressor"

PS: LiveType var en del af Final Cut Studio 2 og er ikke med i Studio 3, men har man Studio2 og opgradere til studio3 så bliver den der.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

[QUOTE=Kenneth Lund]En 8 core 2.93ghz maskine lametæver både din Macpro og Macbook Pro med flere længder i performes hvad angår rendering, encodning og i dit workflow når du sidder og klipper.

Det var lige det jeg havde brug for at vide! Tusind tak for konstruktivt og meget uddybende svar!
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

[QUOTE=Kenneth Lund]En 8 core 2.93ghz maskine lametæver både din Macpro og Macbook Pro med flere længder i performes hvad angår rendering, encodning og i dit workflow når du sidder og klipper.

Det var lige det jeg havde brug for at vide! Tusind tak for konstruktivt og meget uddybende svar!
Hvis du går i tanker om at udskifte til en ny Macpro, så vent til efter den 7 juni da apple sandsynligvis kommer med nye/opgraderet maskiner, de burde lige være på trapperne, og sandsynligvis også op til 6 core pr. processor hvis rygterne taler sandt.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu