|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() Sendt: 26-Maj-2010 kl. 13:50 |
Hej.
Efter MANGE forsøg må jeg be' om lidt hjælp: Som sagt kan min Squeezebox Duet ikke fange mit trådløse netværk. Jeg startede med en Netgear router (802.11g) & googlede mig frem at der var andre der havde problemer med Netgear. Gravede lidt i skuffen & hev en Zyxel-router frem (802.11 N) og fik sat den op. Squeezen fangede den een gang & har ikke kunne connecte siden. Jeg har prøvet at skifte fra WPA2-PSK til WPA, lettere password etc. etc. Nogen der har gode idéer, erfaringer ? Mht. til kablet tilslutning, har jeg fået opfattelsen af at det får min remote til at kun fungere med infrarød, er det korrekt forstået ? På frohånd tak /Claus |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
"Mht. til kablet tilslutning, har jeg fået opfattelsen af at det får min remote til at kun fungere med infrarød, er det korrekt forstået ?"
- dét kan jeg ikke forestille mig - så vidt jeg ved er controlleren en individul enhed på netværket og virker reelt set uanset om din receiver er koblet til netværket eller ej - derudover er jeg i tvivl om Squeezebox Receiver overhovedet har en infrarød indgang!? |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Faktisk snakker din "remote" (Controller) direkte med serveren via dit trådløse netværk. Receiver'en er reelt lettere dum og gør hvad serveren fortæller den.
Det er dette setup som gør at en controller kan bruges med alle Squeezeboxe selv de gamle 2+3 modeller
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() |
tipsen & slate, tak for jeres input.
Jeg må jeg se om jeg kan få min "remote" til at fange det trådløse på en eller anden mystisk måde. Jeg må vist i gang med lidt firmware upgrade på Zyxel'en. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Det er nok bedst at starte helt forfra når du prøver med nye router.
Dvs. sluk controller (det du kalder "remote") ved at holde "home" knappen nede til den slukker. Der efter tænder du igen mens du holder "+" knappen nede. Når Logitech logoet kommer på skærmen kan du slippe "+" knappen. Nu sendes du igennem konfigurationen af controller. Husk at hold dig i nærhed af router mens du konfigurerer. Hvis du bor i lejlighed kan du måske have forstyrrelser fra naboers trådløse netværk - så skal du undersøge om der er en anden kanal du kan bruge på dit trådløse. Nyeste firmware på router er altid en god ide. Jeg har brugt Duet med tre forskellige routere nu og ikke haft problemer. |
|
![]() |
|
Black Elk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
I øvrigt er du ikke den eneste der har problemer med deres SqueezeBox og Zyxel-routere. Det er som om det bare ikke vil arbejde sammen.
Jeg skal cirka en gang om dage slukke/starte fjernbetjeningen og/eller "afspilleren". Det er særligt om morgenen jeg har problemer, men det er mest fordi den mister forbindelsen efter et stykke tid, og så ikke kan finde ud af at få forbindelse igen. Ca. hver tredje dag skal routeren også genstartes, da hele det trådløse netværk ryger sig en tur. Jeg har Fullrates Zyxel router, og har efter to måneder opgivet den, og ringer til dem (Fullrate) i dag for at få den sat i bridge-mode, og så bruge min gamle Netgear router i stedet. Det virker upåklageligt med den. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
@Letten: Jamen, jeg tror lige du har reddet mit ægteskab !!!! Skulle vi nogensinde bumpe ind i hinanden så giver jeg gerne en øl/vand/whatever ![]() Tusinde tak, det hjalp, kombineret med at genstarte både Telenor's & egen (dobbelt øv-øv) zyxelgrej. (Skal vist på jagt efter lidt bedre trådløst udstyr.........) De 2 ting kombineret gav hul igennem, så NU skal alle knægtens CD'ere rippes ! WAF'en er på spil !! Glæder mig til den nyindkøbte android-fon ankommer så skal der hentes lidt software til at styre squeezen. Igen tak for hjælpen & min ENESTE undskyldning for ikke at læse manualen er en søn på 14 måneder: Det kniber alvorligt med at nå at smide 7-8 timers søvn ind i døgnet og endnu mere med at få tid til at nørde lidt. ![]() /Claus |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Findes der en app til android der kan det?
Har en lille Desire, men har ikke set en app der kan det du nævner.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
@Claus
Det var så lidt ![]() En anden ting du kan gøre for at øge WAF'en, er at slå diverse strømbesparende foranstaltninger fra på controlleren. Det betyder at man ikke skal vente på at den starter op fra sleep eller suspend når man tager den op efter længere tid på bordet. Prisen er at den ikke holder så længe før den skal en tur i opladeren. Det gøres i menuen på controlleren: Indstillinger - Avanceret - Frabrikstest - Strømstyring Fjern markering i "Suspend enabled" Fjern markering i "Strømsparefunktion til trådløst netværkskort"
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hmm, det er nok den danske begrænsning, men den kan ikke fås under "Marked".
Men nu er det jo noget skidt, for nu løb jeg tør for undskyldninger for ikke at have en Squeezebox. :)
|
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |